Ga naar inhoud

lekkage differentieel


noton

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een lekkage aan het differentieel.

Elke dag een paar druppels.

Is het vervangen van alle pakkingen zelf te doen?

Ik zag namelijk ergens, dat je daar verschillende speciale tools voor nodig hebt.

Verder weet ik niet welke olie ik moet gebruiken.

Als dit niet zelf te doen is, zou ik graag weten hoeveel deze reparatie ongeveer zal moeten kosten???

Ik heb een Z3 1.8 uit 1996.

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

.

Is het vervangen van alle pakkingen zelf te doen?

Verder weet ik niet welke olie ik moet gebruiken.

Als dit niet zelf te doen is, zou ik graag weten hoeveel deze reparatie ongeveer zal moeten kosten???

- of het lukt: hangt van je vaardigheden en beschikbare tools af.

- olie: zoek er even naar met de zoekfunctie op dit forum of kijk in het boekje.

- kosten: even een garage opzoeken en hen om een inschatting vragen (Roodkapje is nog eventjes op vakantie, maar heb geduld).

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Ik was voor een compleet nieuw diff.(25% sper) 1800,- kwijt, excl inbouw.

Bovendien zou ik nooit zelf gaan beginnen te kloten, als het van te voren duidelijk is dat ik er te weining over weet.

Succes.

Link naar reactie
Roodkapje is nog eventjes op vakantie, maar heb geduld.

Weet iemand wanneer Roodkapje weer terug is van vakantie trouwens? Moet er ook even langs, maar wil 'm niet storen tijdens zijn vakantie. Op zijn site staat er niks over.... :thumbup:

Link naar reactie
Weet iemand wanneer Roodkapje weer terug is van vakantie trouwens? Moet er ook even langs, maar wil 'm niet storen tijdens zijn vakantie. Op zijn site staat er niks over.... :thumbup:

vrijdag a.s.

Link naar reactie
Ik was voor een compleet nieuw diff.(25% sper) 1800,- kwijt, excl inbouw.

Bovendien zou ik nooit zelf gaan beginnen te kloten, als het van te voren duidelijk is dat ik er te weining over weet.

Succes.

Als je dat met alles doet, zul je er nooit iets van af komen te weten... :notworthy: Ik zou het proberen en als je het dan echt verpest, kun je nog voor die 1800 euro een nieuw diff kopen.

Link naar reactie
Kijk eens de ontluchting na die op het diffrentieel zit niet vuil is, deze vervuild nog al eens met zand en vettigheid, goed schoonmaken helpt, als hij vuil is bouwd het differtieel druk op waardoor hij gaat lekken.

Dat is een goeie.

Heb ook al gekeken naar een tweedehandse.

Kost ca. 350 euro.

Dus het wordt denk ik eerst dat ontluchtingsgaatje, daarna met nieuwe pakkingen proberen, lukt het niet dan de tweedehandse.

Thankz

Link naar reactie

Je kan ook even controleren of er niet teveel olie in zit.

De dealer had er bij mij een keer te veel olie ingedaan na het vervangen van de sensor.

Bleef het zaakie gelijk lekken.

Het olie niveau moet totaan de onderste vulplug komen.

(en niet totaan de sensor zoals de dealer had gedaan....)

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Als je dat met alles doet, zul je er nooit iets van af komen te weten... :rolleyes: Ik zou het proberen en als je het dan echt verpest, kun je nog voor die 1800 euro een nieuw diff kopen.

Tja, daar zit natuurlijk iets in.. maar je moet ook je eigen kwaliteiten onder ogen durven zien..

en ik ben eerlijk genoeg om toe te geven, dat mijn kwaliteiten niet bij het sleutelen liggen. :wave:

Bovendien is het voor mij ook geen hobby auto in de zin van dat ik er zelf aan sleutel.. daarnaast krijg je ook garantie als je het laat doen.

Al met al voor mij voldoende redenen om het te laten doen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.