Ga naar inhoud

Klassieker van de toekomst


wesp

Aanbevolen berichten

Gisteren had ik een aantal oude tijdschriften uit de kast gehaald en kwam een artikel tegen in het maandblad: de Onschatbare Klassieker van februari 2000 gewijdt aan de klassieker van de toekomst : De Z3 !

Zij schrijven om het artikel te starten:

in deze rubriek richten wij onze schijnwerpers op nieuwe auto's met een hoog klaasiekerpotentieel. Vormgeving en uitstraling zijn daarbij vaak van belang; het zijn modellen door mensen nagekeken wanneer ze de auto voor de eerste keer zien.

En zij eindigen het artikel:

Dus als de dames en heren eigenaars een beetje voorzichtig omspringen met hun voertuig, kunnen wij er over zo'n 25 jaar ook nog lol van hebben.

We zijn nu 9 jaar verder, nog 16 te gaan.

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Ik vond van het weekend bij het doorspitten van mijn vakantiefoto's enkele foto's uit 1996 (zomer) die ik van Z3's heb genomen. 2 in Frankrijk, 1 Nederlander en 1 Duitser en 1 in Nederland (Zandvoort). Grappig dat ik toen al een obsessie had van 't ding hahaha

Link naar reactie

Er zullen nog maar heel weinig "nieuwe klassiekers" komen in de toekomst. De oorzaak daarvan is voornamelijk te vinden in de lopende band. De T en A Ford zijn nauwelijks als klassiekers te vermelden tenzij het een zeer speciale uitvoering betreft. Slecht handgemaakte, in kleine oplage gemaakte auto's zullen klassiekers worden. Ik verwacht dat mijn Z3 in het jaar 2125 misschien wat waards is.

Groet,

Hans

Link naar reactie

Het is ook maar net wat je onder een klassieker verstaat. Is dat per definitie een auto die veel waard is? Of kan het ook een klassieker worden doordat het een icoon is, een vertegenwoordiger van een vervlogen tijdperk? Is de VW Kever geen klassieker, of de Eend, of de Fiat 500?

En wie weet hoe lang het nog duurt voordat alle auto's die op benzine rijden gezien zullen worden als 'klassiek'?

Link naar reactie

Een klassieker is per definitie niet iets wat waardevol hoeft te zijn.

Een morris minor is ook een klassieker, maar die koop je al voor een paar duizend euro.

Dus misschien kunnen we onze Z3 binne 10 jaar ooit eens ruilen tegen een morris :muur:

Link naar reactie
Veel waar of weinig waard .......belangrijkste voor mij is dat zolang ik op deze aardkloot ben veel plezier aan de Z3 beleef... :thumbup:

:thumbup: Volkomen mee eens !

Zie deze topics ook op duitse Z3 forum, Bimmerboard, etc. om de zoveel tijd opduiken.

Gewoon NU genieten van de wagen in kwestie, de rest is niet belangrijk.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.