Ga naar inhoud

Verschil tussen QP en roadster middenconsole delen


Aanbevolen berichten

Belangrijkste vraag vooraf: WAT ZIJN DE AFMETINGEN VAN DE FACELIFT KNOPPEN?

Ik ben druk bezig met het ombouwen van houten middenconsole delen naar zwart. Momenteel ben ik de knoppen terug aan het bouwen tot ik er tot mijn grote schrik :thumbup: achter kom dat er verschil is tussen de houten en de zwarte versie:

zwartu.jpg

hout.jpg

21 mm, 21 mm, 18 mm, 18 mm, 18 mm bij hout

21 mm, 18 mm, 18 mm, 18 mm bij zwart!

Ik had als knoppen indeling: Achterruitverwarming (21 mm), Airco (21 mm), Stoelverwarming L (18 mm), Stoelverwarming R (18 mm), ACS (18 mm)

Dit past nu dus niet meer. Hoe nu verder?

Optie 1: Achterruit verwarming in de kleine (drievoudige) console achter de handrem (vind ik niet mooi dus liever niet)

Optie 2: Facelift knop plaatsen. WAT ZIJN DE AFMETINGEN VAN DE FACELIFT KNOPPEN? Ik zou dan de 18 mm achterruit verwarmingsknop moeten hebben

Optie 3: weer terug naar hout

Optie 4: zou DEZE GECOMBINEERDE KNOP passen? En kan dit elektrisch gezien? Ik kan wel e.e.a. modificeren, maar is de knop er zwaar genoeg voor? Er lopen geen dikke draden heen.

Help!

Groeten, Rogier :fiew:

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi, just a thought!! Is het zwarte gedeelte in je houtdecor niet los te krijgen van het 'hout'?

Misschien kan je dat verplaatsen en zodoende je originele schakelaars gebruiken? Of anders misschien de gaten wat uitvijlen? Maar dan zitten ze allicht niet meer 'gecentreerd'?

Link naar reactie
DIt is helemaal vast gesmolten en daarbij kan ik het zwarte deel er niet uit halen want dat is 1 geheel :thumbup:

Misschien eens een schabloontje maken (van de oude) en zien of met wat vijlen en zo het aan te passen is?

Wat ik zelf zou proberen is om een nieuw paneeltje te maken in alu, mooi half-mat zwart spuiten (of een laagje carbon op kleven), en bovenop het andere doen? (Just another thought)

Link naar reactie
Optie 1: Achterruit verwarming in de kleine (drievoudige) console achter de handrem (vind ik niet mooi dus liever niet)

Dit is zoals de meeste hier op het forum hebben gedaan, incl mij zelf :D

En dan een extra afdekplaatje van 18 mm kopen bij de dealer om voorin de console te klikken.

De achterruitverwarmingschakelaar gebruik je toch niet zo vaak, en dan even de draai maken om hem in te schakelen naast je is dan toch niet zo erg?

Succes met je beslissing :wave:

Link naar reactie
  • Administrator

Apart, ik heb ook een houten console en bij mij is het 21, 18, 18, 18, 18

De 21 is voor de airco, 2x 18 voor de stoelverwarming, 1x 18 voor controlelampje alarm en 1 nog vrij. De achterruitverwarming voor de hardtop zit achter de handrem. Ik zou toch voor de optie gaan van de achterruitverwarming achter de handrem. Hoe vaak gebruik je die knop?

Link naar reactie
Z3tje, kun je wat :wave: posten van je middenconsole?

Als laatste had ik dus deze configuratie:

1000668o.jpg

Dus airco, stoelverwarming links, klok/boordcomputer stoelverwarming rechts en de schakelaar voor het dak te openen en sluiten.

Sorry maar een foto van de configuratie daarvoor heb ik niet meer.

Maar deze was:

airco, stoelverwarming links, stoelverwarming rechts , blindplaatje en daarnaast een plaatje met alarmlampje er in.

De schakelaar van de achterruitverwarming dus gewoon achter tussen de stoelen in het paneel met de 3 opties voor schakelaars.

Link naar reactie

Hallo Rogier,

Ik heb EXACT het zelfde probleem gehad, ook in mijn coupe van hout naar zwart gegaan.

En de zwarte kwam ook uit een cabrio, wat ik heb gedaan;

1 vakje met een veiltje een paar minimeter groter gemaakt, het plaatje van de achteruitverwarming gaat net over "het minder nette randje" heen.

Even voorzichtig doen, 5 minuutjes werk..

Succes !

Jasper

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Ik haal even een oud topic op;

Ik heb momenteel een pre-facelift houten middenconsole, die ik het liefst wil vervangen door een aluminium facelift-console. Echter!!

De facelift-console indeling onder de verwarmingsknoppen is als volgt: KNOP - KNOP - KLOKJE - KNOP KNOP.. Dat geeft dus plaats voor in totaal vier schakelaars.

In mijn huidige middenconsole heb ik er dan eentje meer! Namelijk: AIRCO - STOELVERWARMING - ELEKTRISCH DAK - STOELVERWARMING - STABILITY CONTROL

Hmm.. Nu heb ik achter de handrem al een knop voor de achterruitverwarming zitten. Waar zou ik eventueel de knop voor mn ASC kunnen plaatsen als ik een nieuwe facelift middenconsole wil? Kan iemand me helpen?

Tanks :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.