Ga naar inhoud

Alarm kastje aan binnenkant middenconsole


Brandrover

Aanbevolen berichten

Ik ben de middenconsole delen van mijn QP aan het vervangen van hout naar zwart.

Nu kom ik aan de binnenkant van de linker "flap" dit ding tegen:

img9825c.jpg

img9824.jpg

Het is niet aangesloten en ik vind ook geen stekkertje (4-polig) wat er op zou kunnen.... :P

Wie O wie kan me zeggen wat het is en wat het doet? Zit dit er standaard in bij iedereen?

Alvast bedankt (Bart :schater: )

Groeten, Rogier :huh:

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

GPS staat hier voor 'GEC Plessey Semiconductors', een Brits electronica concern. Heeft dus niks met Global Positioning System te maken.

Catalogus.

Niet aangesloten? Misschien is je alarm 'gemodificeerd'...

Of het is een flap uit een andere auto natuurlijk, omdat iemand deze juist mooier vond :thumbup: .

Zie het als een vingerwijzing 'from beyond' :schater:

Link naar reactie

Het is de 'interieur sensor'. Als je je raam open zou laten staan met het alarm ingeschakeld, zou iemand er iets uit kunnen jatten of erin klimmen. Dat ziet de interieursensor dan. Of iemand slaat je ruitje in (nog geen alarm), steekt z'n hand erin en JeNgElJeNgElJeNgElJeNgEl.

En omdat die dingen nogal eens vals alarm geven (in roadsters nog veel erger dan in qp's) stellen veel mensen 'm erg ongevoelig af of zetten 'm helemaal uit. Overigens ligt het ook een beetje aan het soort sensor: er zijn er die van een wesp al op tilt gaan maar die dingen worden in de loop van de jaren natuurlijk wel steeds beter (andere detectie principes).

Van de onderhavige sensor weet ik verder ook niets af.

Verder detecteert het alarm de Z nog -middels diverse sensoren- het kantelen van de auto (opkrikken/wegslepen), ongeoorloofd openen van de motorkap, kofferbakdeksel, deuren en.... het verwijderen van de autoradio! O ja: en het loskoppelen van de accu (bij sommige uitvoeringen).

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.