Ga naar inhoud

Heeft M verstevigingen in chassis?!


Ronald.

Aanbevolen berichten

Nu heb ik de mogelijkheden van diverse drukvullingen bekeken voor mijn vier pitter maar vond het allemaal niet echt ideaal. Het vermogen en het koppel samen met het redelijk lage gewicht wel natuurlijk, maar denk dat een vette 6 cilinder, een 3.0i ofzo toch wel prettiger is dan een z3 1.9 met turbo.

Althans die gewoon zonder schokken en geen vage performance curves heeft. (Precies de reden waarom mosselman ermee gestopt is met de verkoop hiervan, verouderd systeem en nauwelijks lekker af te stellen)

Maar weer even terug naar het topic: Zo heb ik laatst een schade z3m gevonden met nog een goede aandrijflijn, maar denk als ik dat erin bouw, de auto behoorlijk gaat torderen. En dat willen we natuurlijk niet!

Zijn er mensen die al eens een dikke motor in de Z3 hebben gezet of die er meer van weten?!

Zo ja, waar zitten de verstevigingen? Foto's?

Hoop dat jullie mij kunnen motiveren voor ombouw naar een dikke 6 pitter! :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Tenzij je het als een leuk hobbieproject ziet lijkt me dat dit niet loont. Verkoop je 4-pitter en koop er een mooie 6-pitter voor terug met het geld waar je de componenten van wilde kopen. Volgens mij ben je dan heeeel dicht in de buurt van de aanschaf van een originele M.

Link naar reactie

Al die moeite en een hele tijd zonder de ZZZ.

Gewoon verkopen de 4 pitter en een goede ZZZ MMMMMMM aanschaffen.

Er zijn wel zoveel verschillende delen die je moet aanpassen wijzigen.

Loont echt de moeite niet en dan komt het WIE WIL ER ZO'N auto kopen.

Wanneer je een gewone ZZZ M wegdoet is de afschrijving gering.

Ik zou persoonlijk nooit in zo'n omgebouwde ZZZ willen rijden.

Link naar reactie
Tenzij je het als een leuk hobbieproject ziet lijkt me dat dit niet loont.

Natuurlijk weet ik ook dat het niet loont, maar de hobby is het wel!

Een vette V10 inbouwen is voor mij dan ook iets te veel van het goed ondanks het wel ontzettend gaaf is!

Maar even technisch gezien: Is er geen verschil in verstevigingen? gewoon dus de zelfde chassis?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.