Ga naar inhoud

Mooi weer auto of.....


Roy

Aanbevolen berichten

De :sick: coupe is nog niet zo lang in mijn bezit en na gisteren 'n hele dag rijden, dacht ik hem vandaag maar eens in de regen aan de tand te voelen...Man wat een top-speelgoed is dit zeg! Ik heb nog nooit zo heerlijk van de regen genoten, rotondes ronddriften en industrieterreinen meer dwars dan recht nemen, top gewoon! Deze auto doet echt precies wat je wilt. :thumbup:

Voor mij is het eigenlijk een mooi-weer auto en zal ie nu ook wel weer worden, maar hij was nu toch al nat omdat hij niet in de garage stond vannacht...

Moest ik even kwijt.

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

zit iets in, maar anderzijds, met nat kun je goed voelen waar, wanneer en hoe hij uitbreekt en dergelijke, de grenzen zijn wat makkelijker te benaderen en leer je de auto wat sneller en veiliger kennen. Mits dit gebeurd op de juiste plekken, tijdens de juiste omstandigheden.

Link naar reactie
Weer een kandidaat voor kan wel janken.

Kijk uit ongeluk zit in een klein hoekje.

Maar toys voor boys is en blijft leuk.

Roy is van huis uit een karter. Is geen garantie maar hij heeft iets meer driftervaring.

Link naar reactie
indexcagcliuf.jpg

Btw, @ RVE : dit is de onderkant van een bostongroene QP, kwestie dat je die ook eens ziet :unsure:

Aha! Met beige interieur zo te zien (erg fraai :kisstogether: ), en geen mischbereifung (vandaar dat ie uit de bocht is gevlogen waarschijnlijk) :thumbup:

(die speciekuip voor dat reservewiel kan echt niet, als je 'm zo ziet :kisstogether: )

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
De :thumbup: coupe is nog niet zo lang in mijn bezit en na gisteren 'n hele dag rijden, dacht ik hem vandaag maar eens in de regen aan de tand te voelen...Man wat een top-speelgoed is dit zeg! Ik heb nog nooit zo heerlijk van de regen genoten, rotondes ronddriften en industrieterreinen meer dwars dan recht nemen, top gewoon! Deze auto doet echt precies wat je wilt. :kisstogether:

Voor mij is het eigenlijk een mooi-weer auto en zal ie nu ook wel weer worden, maar hij was nu toch al nat omdat hij niet in de garage stond vannacht...

Moest ik even kwijt.

Goed om te horen dat de auto goed rijdt! :kisstogether: zo te horen is er ook geen spijt te betreuren.

Geniet ervan en pas op dat je hem inderdaad niet tegen een boom zet, zoals die :unsure: roadster die we bij Ruud zagen.

gr!

Link naar reactie
zit iets in, maar anderzijds, met nat kun je goed voelen waar, wanneer en hoe hij uitbreekt en dergelijke, de grenzen zijn wat makkelijker te benaderen en leer je de auto wat sneller en veiliger kennen. Mits dit gebeurd op de juiste plekken, tijdens de juiste omstandigheden.

In die optiek waren de banden waarmee mijn QP afgeleverd werd (Ironman - made in china: slijt niet, maar bij nat weer ook geen grip) dus eigenlijk de perfekte banden om m'n auto te leren kennen.... Desondanks was ik erg blij toen ik ze eenmaal vervangen had!

Link naar reactie

nou ik moet zeggen, ik heb bij mijn eerste subaru gtt (vloeken in de kerk op dit forum) een set ubergoedkope banden achter gehad om wat meer te kunnen spelen met de kont, toen ik hem eenmaal goed doorhad natuurlijk weer snel eraf die rommel en met de geijkte Bridgestones verder. Ik vind gewoon dat je moet weten wat een auto doet als je per ongeluk of expres te ver gaat, zodat je reactie natuurlijk wordt en de schrik dus wat minder, vooral als de kont per ongeluk voorbij komt zeilen is het prettig als je dit wat geoefend hebt.

Link naar reactie
nou ik moet zeggen, ik heb bij mijn eerste subaru gtt (vloeken in de kerk op dit forum) een set ubergoedkope banden achter gehad om wat meer te kunnen spelen met de kont, toen ik hem eenmaal goed doorhad natuurlijk weer snel eraf die rommel en met de geijkte Bridgestones verder. Ik vind gewoon dat je moet weten wat een auto doet als je per ongeluk of expres te ver gaat, zodat je reactie natuurlijk wordt en de schrik dus wat minder, vooral als de kont per ongeluk voorbij komt zeilen is het prettig als je dit wat geoefend hebt.

Helemaal mee eens! Ik heb 'm met de Ironman's eronder ook eens met de tractiecontrole uit op een nat wegdek uitgeprobeerd, maar ondanks dat het prettig was te weten hoe de auto reageert was mijn ervaring wel dat de banden een dusdanig groot verschil maakten dat het niet echt vergelijkbaar was. Als je met goeie banden gaat proberen is het natuurlijk weer een ander verhaal. Wel nog een keer meegedaan aan de grip&sliptraining op lelystad, maar dat was zo'n cursus waar je maar beperkt met je eigen wagen de baan op mag. Wel erg nuttig, desondanks....

Link naar reactie

Afgelopen week ritje naar Oostenrijk met de Z3 1.8. In de regen met 130 km / uur een bus ingehaald maar halverwege begon de achterkant te slingeren. Eerst naar links, toen naar rechts en uiteindelijk weer controle. Wel schrikken want ik was de Z3 bijna kwijt. Had gelukkig stuur met beide handen stevig vast.

In Oostenrijk veel driften door de haarspeldbochten.

Wel enorm wennen hoor, de gevoeligheid voor water en slecht wegdek.

Denk dat het ook wel voor een flink deel aan de banden ligt, zitten nu Rotex RS02 onder. Wel nog goed profiel dus zomaar vervangen is wel een flinke investering.

Groeten

Peter

Link naar reactie
Afgelopen week ritje naar Oostenrijk met de Z3 1.8. In de regen met 130 km / uur een bus ingehaald maar halverwege begon de achterkant te slingeren. Eerst naar links, toen naar rechts en uiteindelijk weer controle. Wel schrikken want ik was de Z3 bijna kwijt. Had gelukkig stuur met beide handen stevig vast.

In Oostenrijk veel driften door de haarspeldbochten.

Wel enorm wennen hoor, de gevoeligheid voor water en slecht wegdek.

Denk dat het ook wel voor een flink deel aan de banden ligt, zitten nu Rotex RS02 onder. Wel nog goed profiel dus zomaar vervangen is wel een flinke investering.

Groeten

Peter

zomaar vervangen *kuch* is altijd beter dan wakker worden in een ziekenhuis..of nooit meer wakker worden :thumbup:

Link naar reactie
zomaar vervangen *kuch* is altijd beter dan wakker worden in een ziekenhuis..of nooit meer wakker worden :thumbup:

Yup. Als je eenmaal het verschil eens gemerkt hebt sla je jezelf voor je kop dat je niet eerder in goede banden hebt geinvesteerd. Veiliger, maar ook gewoon een stuk meer 'fahrvergnügen'! Plus de bijkomende bonus dat je jezelf iets minder makkelijk om een boom heen frommelt - geen garanties, maar het helpt toch....

Link naar reactie
Afgelopen week ritje naar Oostenrijk met de Z3 1.8. In de regen met 130 km / uur een bus ingehaald maar halverwege begon de achterkant te slingeren. Eerst naar links, toen naar rechts en uiteindelijk weer controle. Wel schrikken want ik was de Z3 bijna kwijt. Had gelukkig stuur met beide handen stevig vast.

In Oostenrijk veel driften door de haarspeldbochten.

Wel enorm wennen hoor, de gevoeligheid voor water en slecht wegdek.

Denk dat het ook wel voor een flink deel aan de banden ligt, zitten nu Rotex RS02 onder. Wel nog goed profiel dus zomaar vervangen is wel een flinke investering.

Groeten

Peter

Ik heb er ook Rotex onder zitten maar ben juist heel tevreden over de grip bij nat weer.

In het verleden helaas ook een vergelijkbare ervaring met het inhalen van een vrachtwagen gehad. Dat liep wat minder goed af. De auto tolde voor de vrachtwagen langs en kwam aan de andere kant van de bermvangrail gelukkig op de wieltjes tot stilstand.

Dat zijn goede leermomenten en dan weet je weer wat er belangrijk is in het leven. Het was een gloednieuwe Alfa Romeo 200GTV bertone dus dat deed toc h wel pijn toen die inelkaar zat.

Link naar reactie

persoonlijk ben ik het er toch niet echt 100% mee eens. ik vind dat je (bij sportief rijden) veiliger bent als je gewoon van te voren weet dat je gaat slippen wanneer je instuurt. met een auto met relatief weinig grip (zoals mijn drifter/ringer) rij je eigenlijk niet zo snel, maar het voelt wel hard aan. je voelt dat je onmiddellijk slipt, bijgevolg pas je je rijgedrag aan, maar het zalige adrenaline-gevoel blijft aanwezig. met de z met écht goede banden ligt de gripgrens (op het droge) zo onwaarschijnlijk ver dat geen van jullie (ik ook niet) ook nog maar een fractie van een kans maken om een slip op te vangen wanneer je uiteindelijk toch grip verliest. op het moment dat de z op snelheid het gevecht tegen de zwaartekracht verliest, is het te laat, of je hebt geluk...

wat ik schrijf is zeker geen betoog tvv slechte banden, maar het probleem is dat je slechte chauffeurs met 300+pk op de achterwielen op de baan krijgt die te weinig schrik hebben, en dan is een ongeval vlug gebeurd.

btw, er is veel meer voor nodig dan enkele slip en grip cursussen om een ONVERWACHTE SLIP te controleren, ook al zou je perfect weten hoe je z reageert, maar soit, alle beetjes helpen (zei de vlieg en ze piste in de zee)

Link naar reactie

Ben ik in principe wel met je eens PJ.

Ik dacht vroeger ook dat ik de auto echt goed onder controle had tot ik die onverwachte slip meemaakte.

Ik wist precies wat je dan moest doen maar was veeeel te laat.

Link naar reactie
Ik wist precies wat je dan moest doen maar was veeeel te laat.

Ach kom op Yangkie :thumbup: , je reed in een Alfa, dat neemt niemand je kwalijk! :sleepy:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.