Ga naar inhoud

Einpresstiefe vs. velgpositie


Brandrover

Aanbevolen berichten

Ik ben aan het kijken voor andere velgen, het liefste Styling 32 :wub: .

Ik zie HIER dat et heel veel verschillende ET waarden zijn. Welke ET waarde moet ik aanhouden om de velg mooi aan te laten sluiten op de spatborden achter en voor zonder dat er iets kan aanlopen? Hoe hoger het ET getal, hoe dieper de velg naar binnen zal liggen begreep ik al, maar hoe werkt dit in detail?

Ik wil geen verbreders gaan gebruiken maar direct de juiste velg breedte kopen. Overigens: welke maat band moet er op deze velgen zodat de kilometerteller nog steeds klopt (breedte en hoogteverhouding):

Styling 32 7,5J 18 inch, 235 breedte(?) en ........hoogteverhouding

Styling 32 8,5J 18 inch, 255 breedte(?) en ........hoogteverhouding

Het klopt toch dat 7,5J en 8,5J origineel werden aangeboden (maar dan in 17 inch)? Veel vragen....

Alvast bedankt!

Groeten, Rogier :wave:

Link naar reactie
  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi Ron,

Goeie tip! Die had ik nog niet gevonden.

Ik moet denk ik op zoek naar 225 voor en 255 achter icm de styling 32.

Dus....bij 18 inch....wat moet dan de breedte-maat worden zodat de wielkast exact is opgevuld en er niets aan kan lopen? Inderdaad 7,5J en 8,5J? En welke maat band moet er dan op?

Wat een hoop vragen!

Allen alvast bedankt voor de info!

Groeten,

Rogier :wave:

Link naar reactie

225 en 255 zijn de breedte maten, je bedoeld de hoogte.

Je moet rekening houden met de afrolomtrek anders klopt je aangegeven snelheid niet meer.

Als je hier kijkt en de maat van je huidige banden opzoekt,

kun je kijken welke van de toekomstige het dichtst in de buurt komt.

Grtz Ron

Link naar reactie
225 en 255 zijn de breedte maten, je bedoeld de hoogte.

Je moet rekening houden met de afrolomtrek anders klopt je aangegeven snelheid niet meer.

Als je hier kijkt en de maat van je huidige banden opzoekt,

kun je kijken welke van de toekomstige het dichtst in de buurt komt.

Grtz Ron

een heel handig tooltje voor het bepalen van de ET waarde vind je hier

Link naar reactie

Uit Polowonders "coupe of niet" topic:

De originele Styling 32s zijn:

voorwiel 7 1/2J X 17 ET:41 en

achterwiel 8 1/2 JX 17 ET:41

Op ebay zijn er wel styling 32s (is een BMW velg die al tientallen jaren gemaakt wordt), maar vaak zijn ze voor 5 series, met een hele lage ET (ET20 of ET18), waardoor het op je Z gaat aanlopen. het "Show us your wheels topic" had je al gevonden. Check ook even Danny's topic over onderstel en wielen.

Op Marktplaats staan deze Styling 32s, met de juiste ETs. Zo te zien geen Mischbereifung (225 rondom).

Bandenmaten voor deze velgen zijn:

voor 225/45-17

achter 245/40-17

een heel handig tooltje vind je hier

Da's een mooie!

Met dit tooltje van de Miata fansite kun je de rolomtrek berekenen/vergelijken.

Link naar reactie

Even over de Styling 32 wielen op Marktplaats, waar ik hierboven naar verwijs. Ik ben er gisteravond naar gaan kijken.

Drie zijn er heel mooi, strak in de lak. Wel op de een of andere manier een laklaag die (voor mij althans) niet "OEM" uit ziet, maar of dat je stoort is persoonlijk. Alleen is de vierde velg zo gespoten dat het lijkt alsof er verontreinigingen onder de lak zitten. "bobbeltjes" en "scherpe stukjes" eigenlijk meer, waar de spaken bij elkaar komen. Niet mooi. (als ik ze had laten spuiten had de spuiter die dus gewoon terug gekregen, maar alla). Volgens de verkoper kon je dat nog wat bijschuren en "kliennere". (jaja :wave: ).

Omdat ik ze niet per se nodig had (heb voor mijn twee BMW's nu al vier wielsets :wub: ) heb ik ze niet gekocht. Voor 250 euro zijn ze niet duur, maar ze zijn niet perfect en geen Mischbereifung (allemaal 7,5 J). Dus hij heeft ze nog steeds.

Link naar reactie
Da's een mooie!

Met dit tooltje van de Miata fansite kun je de rolomtrek berekenen/vergelijken.

Ik was net daar op zoek naar (het Miata berekeningstooltje), maar je was (alweer?) sneller.

Stond dan nog in een door mij geopend topic, maar ik vond het ook op de Michelin site (ja, ook dat van Miata)

Link naar reactie
Even over de Styling 32 wielen op Marktplaats, waar ik hierboven naar verwijs. Ik ben er gisteravond naar gaan kijken.

Drie zijn er heel mooi, strak in de lak. Wel op de een of andere manier een laklaag die (voor mij althans) niet "OEM" uit ziet, maar of dat je stoort is persoonlijk. Alleen is de vierde velg zo gespoten dat het lijkt alsof er verontreinigingen onder de lak zitten. "bobbeltjes" en "scherpe stukjes" eigenlijk meer, waar de spaken bij elkaar komen. Niet mooi. (als ik ze had laten spuiten had de spuiter die dus gewoon terug gekregen, maar alla). Volgens de verkoper kon je dat nog wat bijschuren en "kliennere". (jaja :wub: ).

Omdat ik ze niet per se nodig had (heb voor mijn twee BMW's nu al vier wielsets :blink: ) heb ik ze niet gekocht. Voor 250 euro zijn ze niet duur, maar ze zijn niet perfect en geen Mischbereifung (allemaal 7,5 J). Dus hij heeft ze nog steeds.

Hoi RvE, da's pas service! Iemand heeft ze al gezien en ik heb nu gedetailleerde info, TOP! Nee, ik wil gaan voor de 225 voor en 255 achter, dus dan gaat het richting 7,5Jx18 en 8,5Jx18. Ik zal de tooltjes eens gaan gebruiken om te zien of ik uit de juiste ET waarde kom voor deze setting.

IEDEREEN BEDANKT VOOR DE HANDIGE LINKJES!!!! :wave:

Link naar reactie
ik wil gaan voor de 225 voor en 255 achter, dus dan gaat het richting 7,5Jx18 en 8,5Jx18. Ik zal de tooltjes eens gaan gebruiken om te zien of ik uit de juiste ET waarde kom voor deze setting.

Als je dezelfde velgbreedte aanhoudt (7,5J voor, 8,5J achter) kun je ook dezelfde ET's aanhouden: voor en achter ET41.

Omdat je van 17" naar 18" banden gaat moet je idd wel even rekenen wat de 18" equivalenten zijn van 225/45-17 en 245/40-17

Overigens: Styling 32s heb ik (buiten de Z3 Roadster van Jackie_P) nog niet gauw gezien.

EDIT (moet zijn) : Styling 32s in 18 inch heb ik (buiten de Z3 Roadster van Jackie_P) nog niet gauw gezien. (meteen wordt er hieronder een 18" setje aangeboden!)

Link naar reactie

Hoi

Ik heb de mijne te koop zodra ik andere velgen heb. Die zijn ook style 32 breedeset 18 ich met achter nieuwe banden en voor nog goede banden.

achter 8,5j banden 265/35

voor 8j banden 225/40

Ze zijn origineel. Die staan nu onder mijn 3 serie-coupe. Ik wil voor de nieuwe alpina gaan.

je kan me een pb sturen als je interesse hebt.

PS Ik woon in Eindhoven. Ik zie dat jij in helmond woont.

Gr

Runny

Link naar reactie
Overigens: Styling 32s heb ik (buiten de Z3 Roadster van Jackie_P) nog niet gauw gezien.

Nou (zei de Vlaming) als alles naar wens verloopt zal ondergetekende vanaf zaterdag ook een QP op Styling 32s hebben. -_-

(de LPI-installatie dient te worden nagezien, en normaal gebeurt dat vandaag door de PO (previous owner). Ik wacht dus het verdict af :rolleyes:

Link naar reactie
Nou (zei de Vlaming) als alles naar wens verloopt zal ondergetekende vanaf zaterdag ook een QP op Styling 32s hebben. -_-

Excuus: ik bedoelde 18 inch Styling 32s. :rolleyes:

Link naar reactie
Excuus: ik bedoelde 18 inch Styling 32s. :kicking:

Ah ja, dacht ik al... Ik zie regelmatig ZZZ's met Styling 32 ... en :unsure: er wel van

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.