Ga naar inhoud

pech met band


wesp

Aanbevolen berichten

wij hebben ons ingeschreven voor de rit op 14 juni (de eerste keer trouwens naar een Z bijeenkomst).

Nu had ik al een tijdje een achterste band die zeer langzaam af ging (ongeveer een halve liter of kilo om de 3 weken). Dus werd het hoogtijd om dat wiel er eens af te halen voor controle. Bleek er een miniscuul gaatje te zijn . Maar dan zag ik ook dat er op twee plaatsen een lichte verdikking op stond (zijkant), een soort van kleine blaas. :newblush:

Verdikt van de bandencentrale: gevaarlijk . Dus band om zeep, een band van nauwelijks 2500 km.

Merk syron, een rommelmerk volgens mij. Heeft nog iemand ervaring met dat merk.

En zeggen dat ik 19 duims velgen heb op mijn coupé ! Dus een kostelijke grap. :rolleyes: Onlangs (400 km terug) heb ik 2 nieuwe pirelli's gestoken vooraan.

Voor het eind van de maand moet ik naar de technische keuring. Dus heb ik gisteren dan de originele velgen willen plaatsen die ik nog niet gebruikt heb sinds ik de wagen heb gekocht (en die er moeten opstaan voor de keuring) . Dat werd vloeken: twee banden versleten.

Ik wordt dus een goede klant bij de bandencentrale. De aankoop van de 19 duims gaat wat moeten wachten.

Moest er iemand interesse hebben in mijn 19 duimsvelgen ?

Zijn 2500 km oud. Met Twee banden van 400 km, één van 2500 km en één te vervangen.

Zal eens proberen een foto te plaatsen in de verkooprubriek één dezer dagen.

Tot zondag, met mijn gewone 16 duimsvelgen :blink:

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wij hebben ons ingeschreven voor de rit op 14 juni (de eerste keer trouwens naar een Z bijeenkomst).

Nu had ik al een tijdje een achterste band die zeer langzaam af ging (ongeveer een halve liter of kilo om de 3 weken). Dus werd het hoogtijd om dat wiel er eens af te halen voor controle. Bleek er een miniscuul gaatje te zijn . Maar dan zag ik ook dat er op twee plaatsen een lichte verdikking op stond (zijkant), een soort van kleine blaas. :wub:

Verdikt van de bandencentrale: gevaarlijk . Dus band om zeep, een band van nauwelijks 2500 km.

Merk syron, een rommelmerk volgens mij. Heeft nog iemand ervaring met dat merk.

En zeggen dat ik 19 duims velgen heb op mijn coupé ! Dus een kostelijke grap. :wave: Onlangs (400 km terug) heb ik 2 nieuwe pirelli's gestoken vooraan.

Voor het eind van de maand moet ik naar de technische keuring. Dus heb ik gisteren dan de originele velgen willen plaatsen die ik nog niet gebruikt heb sinds ik de wagen heb gekocht (en die er moeten opstaan voor de keuring) . Dat werd vloeken: twee banden versleten.

Ik wordt dus een goede klant bij de bandencentrale. De aankoop van de 19 duims gaat wat moeten wachten.

Moest er iemand interesse hebben in mijn 19 duimsvelgen ?

Zijn 2500 km oud. Met Twee banden van 400 km, één van 2500 km en één te vervangen.

Zal eens proberen een foto te plaatsen in de verkooprubriek één dezer dagen.

Tot zondag, met mijn gewone 16 duimsvelgen :blink:

Naar oltimer bv in heeze gaan!! doen ook de racebanden voor de Sakers en v8 serie. vragen naar Kees de banden man!! goedkoop en weet alles over banden. nergens goedkoper kunnen vinden. alle merken en maten!! doen ook veel voor porsche {Paul Geeris is de buurman!

Link naar reactie

Bedankt.

De banden stonden er pas op als ik de wagen aangekocht heb, dus het is dan een beetje gek om gelijk andere banden te gaan steken. Ik rij spijtig genoeg amper met de wagen, dus dan denk je er gewoonweg niet aan. En het is pas bij het afnemen van de bewuste band dat ik zag dat er aan de achterkant (binnenkant van de wagen) twee kleine blazen stonden.

Dus: moraal van het verhaal : controleer onbekende merken best regelmatig , of beter gezegd: koop nooit rommel.

Link naar reactie

Nog effen aan toevoegen: bij aankoop zeilde deze wagen gewoon over de baan. vrij snel nadien heb ik dit laten nakijken en bleken de voorste banden bijna versleten en niet uitgelijnd, met alle gevolgen natuurlijk. Heb dan nieuwe pirelli's laten zetten, de de wielen laten uitbalanceren (zoals ze in belgië zeggen), en de wagen reed bijna perfect. Die 19 duims zijn wel een beetje gevoeliger op sommige banen.

En omdat de de achterste wielen met het rommelmerk nog nieuw waren heb ik die gewoon laten staan.

Link naar reactie

Beste Wesp uitbalanceren zeggen we in Nederand ook, maar banden steken zeggen we niet. Meestal praten/schrijven we dan over banden monteren. Maar als wesp kun je het natuurlijk best steken noemen.....

Overigens is er al heel wat geschreven over banden, goede en slechte. Van syron heb ik nog nooit gehoord, dus het zal inderdaad wel een rommelmerk zijn. Als je een auto koopt en ze zitten er op, ga je ze inderdaad niet meteen vervangen alleen omdat je het merk niet kent. Succes met de banden perikelen!!!

Link naar reactie

Beste Wesp uitbalanceren zeggen we in Nederand ook, maar banden steken zeggen we niet. Meestal praten/schrijven we dan over banden monteren. Maar als wesp kun je het natuurlijk best steken noemen.....

Dat is een goeie !! :kicking:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.