Ga naar inhoud

Aandrijfas vervangen?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik in de goede topic zit, maar bij deze mijn vraag c.q. advies.

Ik heb sinds twee weken een Z3 1.9 uit 1996. Totaal geen problemen mee, maar gisteren hoorde ik ineens een vreemd geluid komende van linksachter.

Dit geluid is alleen te horen als je van stilstand optrekt en een bocht naar links of rechts neemt. Trap je de koppeling in, dan hoor je het geluid niet.

Dus ook als je vanaf stilstand optrekt en recht door gaat, hoor je niets. Ik heb de auto bij een vriend op de brug gezet en er werd me gewezen op de linker aandrijfas. Deze zou tijdens draaien (er zat iemand in de auto terwijl hij op de brug stond) ietsje wiebelen terwijl de rechter aandrijfas niet wiebelt. Zou het geluid hierdoor kunnen komen? Vanmorgen naar mijn werk en vanmiddag vanaf mijn werk heb ik het geluid weer niet gehoord.

Alvast bedankt voor de reacties.

Robin

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo allemaal,

Ik weet niet of ik in de goede topic zit, maar bij deze mijn vraag c.q. advies.

Ik heb sinds twee weken een Z3 1.9 uit 1996. Totaal geen problemen mee, maar gisteren hoorde ik ineens een vreemd geluid komende van linksachter.

Dit geluid is alleen te horen als je van stilstand optrekt en een bocht naar links of rechts neemt. Trap je de koppeling in, dan hoor je het geluid niet.

Dus ook als je vanaf stilstand optrekt en recht door gaat, hoor je niets. Ik heb de auto bij een vriend op de brug gezet en er werd me gewezen op de linker aandrijfas. Deze zou tijdens draaien (er zat iemand in de auto terwijl hij op de brug stond) ietsje wiebelen terwijl de rechter aandrijfas niet wiebelt. Zou het geluid hierdoor kunnen komen? Vanmorgen naar mijn werk en vanmiddag vanaf mijn werk heb ik het geluid weer niet gehoord.

Alvast bedankt voor de reacties.

Robin

zou idd kunnen, hangt er wat vanaf welk geluid je hoort? een geklok-geklak bij afdraaien?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
Handremschoentjes misschien.

HAHAHAH, ik heb precies dat gehad.. maar dat klappert ook bij rechtdoor en op klinkerweggetjes..

Om het snel te checken moet je gewoon even rijden met je handrem licht aan getrokken, dan zou het direct weg moeten zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.