Ga naar inhoud

Z beschermen tegen Marters


Aanbevolen berichten

:unsure: Ik heb een vraag; dit jaar gaan we met de Z4 naar Italie (Dolemieten) op vakantie. We gaan daar op een plaats logeren aan ,het eind van de wereld zo'n beetje, waar de auto gewoon buiten moet overnachten. Het probleen is dat ik vernomen heb dat er Steen Marters rondlopen, die het voorzien kunnen hebben op de bedrading van je wagen (onder de motorkap schijnen grote schade aan te kunnen richten) . Nu zijn er in de handel hogetonen apparaten te koop die deze beesten op afstand moeten houden. Wie heeft er ervaring met dit soort apparaten??? Wat is slim om aan te schaffen. Alvast bedankt voor de reactie's. :newblush:
Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is niet alleen in Italië, ook in nederland.

Die hoge pieptonen werken maar tijdelijk hoor ik hier in de buurt.

Maar als je er maar een week heen gaat kan het denk ik wel helpen.

Er is ook spray te koop wat je onder de motorkap moet spuiten waardoor ze niet komen.

Volgens mij pakken ze juist franse auto's omdat die andere leidingen hebben ofzoiets.

Alle kleine dingen helpen, zoals de neus van de auto niet richting de struiken zetten en hopen dat ze de buurman pakken die hem wel met de neus richting de struiken heeft.

Link naar reactie
Is niet alleen in Italië, ook in nederland.

Die hoge pieptonen werken maar tijdelijk hoor ik hier in de buurt.

Maar als je er maar een week heen gaat kan het denk ik wel helpen.

Er is ook spray te koop wat je onder de motorkap moet spuiten waardoor ze niet komen.

Volgens mij pakken ze juist franse auto's omdat die andere leidingen hebben ofzoiets.

Alle kleine dingen helpen, zoals de neus van de auto niet richting de struiken zetten en hopen dat ze de buurman pakken die hem wel met de neus richting de struiken heeft.

Er wordt in Duitsland zoiets als 'Marderschutz' verkauft ..... oops ik bedoel ....verkocht !

keertje 'googelen' leverde dit op: klikkerdeklik1, en dit klikkerdeklik 2 , en ook op eBay: Klikk (enz)3

en nog zoveel meer. Prijzen van 35 to 130 Neuronen. Goedkoper dan een kabelboom, zeker in 'La Dolce Italia'

Link naar reactie
  • Administrator

Raamwerkje maken met kippengaas en dat onder de auto leggen. Werkt ook prima, schijnt...

Anders de luchtbuks mee, heb je de volgende dag nog iets lekkers te eten een bron van inkomsten :wub:

Link naar reactie
  • Administrator
Raamwerkje maken met kippengaas en dat onder de auto leggen. Werkt ook prima, schijnt...

Anders de luchtbuks mee, heb je de volgende dag nog iets lekkers te eten een aandenken :wub:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.