Ga naar inhoud

Aanzuiggeluid na afzetten motor

speedster

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na het uitzetten van de motor, hoor ik na een seconde of 4 een soort aanzuig geluid :thumbup: . klinkt een beetje als een vacuum dat wordt opgeheven. Is iemand hiermee bekend? wat is de oorzaak?

greetz........ :(

• Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:
Dat is het afsluiten van de luchtroosters.

Leg uit? Is dit een normaal geluid dan? Ik dacht juist dat er ergens lucht lekt bij de inlaat.

Geplaatst:

Bij mij worden de "flaps" naar het interieur dichtgetrokken als onderdeel van het shutdown process. Dit gebeurt precies hetzelfde bij mijn 740 en X5.

Ik neem aan dat dit geluid bij de voorkant hoort?

Geplaatst:

Is dat het geluid wat je hoort als je de motor uitzet?

Zo'n soort pufje pfff....??

Dat hoor ik namelijk bij mij :thumbup:

Geplaatst:

ook hier een licht fluitend geluid bij het afzetten van de motor, alsof iemand door een rietje blaast oid. Denk dat het vrij normaal is :thumbup:

Geplaatst:
ook hier een licht fluitend geluid bij het afzetten van de motor, alsof iemand door een rietje blaast oid. Denk dat het vrij normaal is :thumbup:

Nou, ik heb dat bij een Z3 nog nooit gehoord hoor, dus denk niet dat dat bij jou normaal is :ok:

Geplaatst:

Is me in het begin wel eens opgevallen dat de auto na afsluiten idd een vreemd aanzuiggeluid maakte, maar dat heb ik de laatste maanden eigenlijk niet meer gehoord. Zou er nu iets stuk zijn....? :thumbup:

Geplaatst:

Die van mij doet dat ook, een paar seconden na het afzetten hoor je een dergelijk geluid. Beetje lastig te beschrijven hoe het klinkt. Het is niet het uitfluiten van de motor (vergelijkbaar met een straalmotor) wat je direct na het uitschakelen wel eens hoort, maar een kortstondig geluid wat pas na enkele seconden hoorbaar is.

Het lijkt me niets verkeerd, ik heb me er in ieder geval nooit druk over gemaakt, maar ik zal het eens navragen als ik m'n garagehouder spreek.

Geplaatst:

Ik hoor ook weleens zoiets. "pffffftttt" of zo.

Maar nu ik er zo over nadenk, eigenlijk hoor ik het alleen bij sommige bijrijders :thumbup: .

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen