Ga naar inhoud

Keuzeschakelaar automaatbak


Aanbevolen berichten

Dag Allen,

Sinds een maand of 2 heb ik een raar probleem met de keuzeschakelaar van mijn automaatbak (2.8-1997) Wanneer ik de schakelaar in de S-stand duw, wil hij gewoon niet meer terug in de normale stand.

Van S naar winterstand en vice versa is geen probleem, dat gaat wel. Pas wanneer de auto uitgeschakeld is en langer dan 16 minuten uitblijft (die 16 minuten is, heb ik gehoord, de tijd die nodig is voor een totale reset)

dan staat de schakelaar weer in de normale stand. Mijn garagist ('n BMW man in hart en nieren) had dit nog nooit meegemaakt en weet ook even geen oplossing.

We denken eerder aan een electrisch probleem dan aan de schakelaar.

Iemand hier eerder van gehoord of misschien wel hetzelfde probleem ondervonden....?

graag reacties.

groeten uit 'n Zeer Zonnig HilverZum

Ronald

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Ronald, heb je ook eens boven op de knop geduwd, naar beneden Zeg maar?

Dan Zou die weer economisch moeten rijden.

Link naar reactie
Ronald, heb je ook eens boven op de knop geduwd, naar beneden Zeg maar?

Dan Zou die weer economisch moeten rijden.

Uiteraard is mij bekend dat de schakelaar zo werkt, maar toch bedankt !

Link naar reactie

Hoi Ronald,

Ik heb ook een automaat. Is het mogelijk om de keuzeschakelaar eruit te wippen of moet dan de hele middenconsole worden uitgebouwd? Als hij eruit gewipt kan worden dan kun je wellicht met de losse draadjes de schakelaar simuleren om deze uit te sluiten.

Het lijkt erop dat de bediening van de S-knop ingedrukt blijft (alsof je continu de knop bedient). Heb je al geprobeerd om vanuit de M-stand de E-stand in te schakelen?

Groeten, Rogier

Link naar reactie
Hoi Ronald,

Ik heb ook een automaat. Is het mogelijk om de keuzeschakelaar eruit te wippen of moet dan de hele middenconsole worden uitgebouwd? Als hij eruit gewipt kan worden dan kun je wellicht met de losse draadjes de schakelaar simuleren om deze uit te sluiten.

Het lijkt erop dat de bediening van de S-knop ingedrukt blijft (alsof je continu de knop bedient). Heb je al geprobeerd om vanuit de M-stand de E-stand in te schakelen?

Groeten, Rogier

Dag Rogier,

Ik meen me te herinneren dat de garagist 'n andere schakelaar geprobeerd heeft. Zonder resultaat. Ook vanuit de M-stand wil hij niet terug in de E-stand.

Zo heel af en toe doet hij het trouwens wel......

groet,

Ronald

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.