Ga naar inhoud

Help, dubbelzijdige tape achterruitje heeft er geen zin meer in...


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Sinds net, toen ik mijn dak dicht wilde doen, is de tape aan de bovenkant van de ruit losgelaten en trekt de stof onder het rubberen randje weg.

Wat is wijsheid?

a ) gehele stof even loshalen, nieuwe dubbelz. tape over de oude heenplakken en weer onder het rubberen randje frunniken

b ) (transparante) lijm gebruiken

c ) nieuw achterruitje (huidige is nog prima, zit er net 2 jaar in :thumbup:)

d ) vul zelf in...

Het stof hangt er nu op een klein stukje los overheen (bovenrand). Lekt het snel naar binnen, of valt dit wel mee, iemand ervaring?

Bvd

Rob

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb zelf denk ik bijna 2 jaar met "losse randjes" rondgereden en heeft nooit gelekt. Ook nooit geweten dat dat vast kon, totdat ik een nieuw ruitje kreeg...

Bij dat ruitje kreeg ik een een of ander "tooltje" waarmee ik dat stof weer onder het rubber kan frunniken... Mijn ruitje zit er pas een jaar in en het stof komt al weer wat onder het randje uit. Binnenkort dus maar eens gaan frunniken met de frunnik-tool :thumbup:.

Link naar reactie

Komt er snel er weer uit als je de kap neerklapt komt het er weer van tussen.

Ik heb het zelf met een beetje kit gerepareerd.

alles goed afplakken en voorzichtig met het frunnik tooltje wat je bij zzzaskia kan lenen terug frunniken.

kijk uit voor hooikoort aanvallen. :schater:

Ik heb zelf een dun stukje metaal gebruikt.

Het zit er nog tussen dus.

bij mij was er maar tien cm los.

Link naar reactie

Als frunnik tool gebruikte ik voorheen een makro-pasje.

(iedere andere plastic card werkt ook, maar de makro pas is van wat harder plastic. Rob, nu heb je een excuus om die credit card van je partner terug te vragen :schater: )

Link naar reactie
  • Administrator

De oplossing: Bison Montage Kit Tape (75kg)

Ene zijde op het canvasgedeelte plakken (ik heb het in 2 delen vanuit het midden op de bovenrand gedaan, de zijkanten en onderkant zitten nog goed vast), vervolgens van de andere zijde de folie afhalen. Met de achterkant van een kleine lepel vervolgens vanuit het midden de rubberen rand iets opgelift en het canvas eronder gedrukt. Daarna nog een paar keer goed aandrukken en onder de rand drukken.

De tape past precies op het canvasgedeelte qua breedte en blijft goed zitten, ook na het dak direct een paar keer open en dicht te hebben gedaan.

Ik houd jullie op de hoogte of het ook blijft zitten de komende dagen :thumbup:

Link naar reactie
De oplossing: Bison Montage Kit Tape (75kg)

Ene zijde op het canvasgedeelte plakken (ik heb het in 2 delen vanuit het midden op de bovenrand gedaan, de zijkanten en onderkant zitten nog goed vast), vervolgens van de andere zijde de folie afhalen. Met de achterkant van een kleine lepel vervolgens vanuit het midden de rubberen rand iets opgelift en het canvas eronder gedrukt. Daarna nog een paar keer goed aandrukken en onder de rand drukken.

De tape past precies op het canvasgedeelte qua breedte en blijft goed zitten, ook na het dak direct een paar keer open en dicht te hebben gedaan.

Ik houd jullie op de hoogte of het ook blijft zitten de komende dagen :thumbup:

Mooi bij mij is dit ook het geval! Goede info. B)

Link naar reactie

Ik heb hetzelfde probleem gehad, in eerste instantie met dubbelzijdige tape geprobeerd het op te lossen, maar dit liet op den duur toch los. Helemaal als de zon er flink op staat te schijnen, door de warmte verloor de lijmlaag zijn kracht.

Uiteindelijk heb ik het gefixeerd of geplakt met bisonkit en het zit nu perfect, zonder problemen dat het op den duur loslaat. Zit nu al meer dan een jaar zo.

Suc6

Robert Jan

Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem gehad, in eerste instantie met dubbelzijdige tape geprobeerd het op te lossen, maar dit liet op den duur toch los. Helemaal als de zon er flink op staat te schijnen, door de warmte verloor de lijmlaag zijn kracht.

Uiteindelijk heb ik het gefixeerd of geplakt met bisonkit en het zit nu perfect, zonder problemen dat het op den duur loslaat. Zit nu al meer dan een jaar zo.

Suc6

Robert Jan

Jip, x2. Simpelweg Bison Kit. Werkt goed.

Link naar reactie

Bison kit werkt niet voor lang.

Ben paar weken geleden met Z3 Nederland Club bij Cabrio Care geweest.

Daar wordt speciale 2 componenten gebruikt. Bisonkit kan op een zomerse dag de temperatuur niet aan.

Ik heb gezien hoe Cabriocare dit verwerkte. Nog geen 15 minuten werk incl. droogtijd tussendoor.

Mijn advies ...rij even naar Naarden en ze zullen je zeker helpen. Dan is het gelijk voor altijd verholpen :ok:

Zeker niet gaan klooien dan wordt het alleen maar erger.

Link naar reactie
  • Administrator
...rij even naar Naarden en ze zullen je zeker helpen.

Kost dat?

De tape zit nog steeds goed vast. Voordeel is, dat de tape nu zowel onder de rubberen rand zit als op het gehele gedeelte tussen de stiknaad en het rubber. Temperatuur bestendig (meen tussen -10 en 75 graden, zou even op de verpakking moeten kijken).

Rob

Link naar reactie
  • 5 weken later...
Ben paar weken geleden met Z3 Nederland Club bij Cabrio Care geweest.

Daar wordt speciale 2 componenten gebruikt. Bisonkit kan op een zomerse dag de temperatuur niet aan.

Ik heb gezien hoe Cabriocare dit verwerkte. Nog geen 15 minuten werk incl. droogtijd tussendoor.

Kan je een indicatie geven van de kosten ?

gr

Link naar reactie
  • Administrator
Kan je een indicatie geven van de kosten ?

gr

Nog geen 10 euri met de Bison tape.

't spul zit nog steeds muurvast en het dak is inmiddels al vele malen open en dicht geweest, zelfs 's avonds laat flink afgekoeld nadat het 's ochtends verwarmd was door de zon.

Rob

Link naar reactie

Een beetje transparante siliconenkit werkt ook prima. hittebestendig tot 150 graden celsuis, blijvend flexibel en ook vochtbestendig. Kan je met een plamuurmes de stof er tussen prutsen of met een pinpas of met iets anders dat plat en dun is. Pas wel op dat de siliconenkit niet komt waar het niet hoort, want het gaat er niet zo gemakelijk meer vanaf. In elk geval: bij mij heeft siliconenkit prima geholpen, het zit al een jaar of 2. Hoef ik niet helemaal naar Naarden voor een klusje van 10 min.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.