Ga naar inhoud

koelvloeistof reservoir


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik denk dat ik een probleempje heb met de koelvloeistof van mijn Z3 1.8 facelift van 1999.

Zo nu en dan check ik alle vloeistoffen even, het valt daarbij op dat ik eens in de paar weken een beetje koelvloeistof moet bijvullen. Voor de rest

rijdt en voelt de auto prima aan, temperatuur staat mooi in het midden, ook na een hele dag rijden. Wel staat de meter zeer snel in het midden, al na een paar minuten rijden.

Maar feit blijft dat de koelvloeistof ergens moet lekken.

Iemand wel eens het probleem gehad, en wat er eventueel aan te doen?

Link naar reactie
  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

je kunt , als de auto stilstaat, een tijdje een krant of i.d onder de motor leggen en kijken of er ergens een lekkage zit doordat er ergens een vochtige plek ontstaat. 2 ; er kan een pakking lekken. het uiteinde van de oliepeilstok in een vlammetje [aansteker ]houden, als deze begint te knetteren dan zit er koelvloeistof door je olie. 3; slangen nalopen

succes :angry:

Link naar reactie

Hoi, wat je zeker even moet checken zijn de 2 zwarte kunststof ventielen op het blok zelf (dus waar je slang op zit). De eerste zit aan de achterkant van het blok (daar waar ook de aftakking naar je kachel radiateur gaat). En de andere zit vooraan (rechts). Het is een bekend gegeven van de 1.8 i.i.g. dat deze gaan lekken. Zijn geen dure onderdelen en een uurtje werk om te vervangen. Tevens zijn deze kunststof onderdelen op de termijn breekbaar door ouderdom/slijtage. Bij sommige BMW garages worden ze standaard bij elke grote beurt vervangen. Ik was er te laat mee en stond met een afgebroken ventiel langs de snelweg met een hoop rook. Maar wel gelukkig snel de motor uitgezet.

Of laat even je systeem afpersen bij de garage. Succes!

Link naar reactie

Beste DreiZZZ, recent had ik hetzelfde met mijn 1.8. Je spreekt over steeds een beetje bijvullen, bij mij was dat steeds zo'n 2 cm niveau verschil (onder het "kalt" streepje). Ik had dan ook in de achterbak steeds een 1L flesje vloeistof paraat waar ik dus heel lang mee deed omdat ik niet veel hoefde bij te vullen. Naar aanleiding van de tips hier op het forum over de diverse "bekende" lekkages ben ik met de Z3 langs mijn garage geweest. Deze heeft het systeem onder druk getest, alles was echter in orde. Wat mij echter opviel toen ik na een tijdje zelf weer even het niveau wou checken was dat de garage de dop echt heel stevig had aangedraaid. Ik kon hem nu alleen met behulp van een handdoek (voor de extra grip) open draaien. Tot mijn verbazing was de vloeistof nu gewoon op niveau. Wellicht dat je net als ik door het vele controleren uit gewoonte nu de dop niet vast genoeg draait. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes gewenst en hartelijke groet van,

Mark.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Hey DreiZZZ, hoe is het nu met je probleem? We zijn nu een tijdje verder en ik ben benieuwd of je hetzelfde als ik had. Wat mij tegenwoordig ook opvalt is dat sinds het bij mij opgelost is door de dop vaster aan te draaien mijn temperatuurmeter exact in het midden staat. Voorheen stond deze altijd iets (halve/hele mm) na het midden, naar rechts dus.

Laat je even weten hoe of wat? Is wellicht ook intressant voor andere en toekomstige forum vrienden.

Hartelijke groet van,

Mark.

Link naar reactie

Ben een tijdje op vakantie geweest,(vliegtuig) en net terug. Heb dus een tijdje niet gereden, wel heb ik de dop idd heel vast gedraaid.

Heb nog niet gekeken en/of gereden sinds ik terug ben. Ook rij ik niet dagelijks met de auto waardoor het lastig te peilen is. Het weekend ga ik wat kilometers maken en dan maar kijken hoe het er voor staat

Ik hou je op de hoogte.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.