Ga naar inhoud

Welke eenvoudige speakers voor verbetering


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Heb alles al gelezen op het gebied van de hifi in de Z3... conclusie, weet niet meer wat te nemen en heb nog steeds vragen. Misschien kan iemand wat nuttige tips geven. Mijn vragen zijn (oja, het betreft een 1.8 uit 1997 met alleen tweeters bovenin, woofers bij de voeten, kleine speakers achter de stoelen, en een originele cd speler van BMW);

- Het schijnt dat er toch 16 cm speakers passen bij de voeten... heb ik hier gelezen. Mijn vraag welk merk en type past dan makkelijk zonder iets te moeten slopen. Mochten er meerdere merken passen... welk betaalbaar setje verdient de voorkeur?

- Past 16 cm toch niet... welk betaalbaar 13cm setje moet ik dan nemen?

- 1 tweeter is stuk, dus ik zal de tweeters van het nieuwe setje moeten monteren... zit er nu een scheidingsfilter ergens? Kan ik deze hergebruiken? Of moet ik de nieuwe scheidingsfilters van het setje gebruiken?

- Kan ik bij een heel nieuw composetje de huidige bekabeling gebruiken? Of is dat lastig met het huidige scheidingsfilter?

- Waar zit dit scheidingsfilter nu eigenlijk (bij de voeten, of in de deur, of op het woofertje zelf)?

- Ik heb geen midtone speakers, maar heb nog wel een aansluiting over (naast de aansluiting van de tweeter), kan ik hier nu zonder zorgen midtone speakers op aansluiten ( of zullen deze niet aangesloten zijn op de versterker van de cd speler? Kan het wel... welke speakers dan te nemen(i.c.m. het composetje)?

Mijn doel is gewoon om een iets beter geluid te krijgen zonder allerlei extra speakers, woofers, versterker etc etc. Ik weet dat al een hoop is geschreven maar wil toch graag gerichte antwoorden.

Alvast bedankt voor de tips!!!

Groeten, Marc

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Marc, ik dacht dat je een Z3 coupe had (vandaar je forumnaam "Marc Cabrio" :thumbup: ).

Maar je hebt het hierboven over een 1.8 (roadster neem ik dan maar aan) uit 1997. Welke is het nu? :wacko::birthday:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.