Ga naar inhoud

Trackday Zandvoort 22mei a.s


gman

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ben je gisteren op Zandvoort geweest Glen? Ben benieuwd hoe je Ringtool het in de duinen heeft gedaan! :lol:

Link naar reactie

Ha die Ruud!

wat leuk dat je even informeert, de auto ging ook lekker op zandvoort (fijner dan de NS, dat komt omdat ie belachelijk verlaagd is een een hard onderstel heeft.)Wat is circuitrijden toch heerlijk ! Ik heb wel bovenaan het scheivlak een klein uitstapje gemaakt en kon gelukkig weer redelijk onbeschadigt de baan op rollen zonder in het grind te blijven steken. Best een heftig moment maar het is goed afgelopen.

Als dat me in de ZZZ was overkomen was ik niet zo blij geweest denk ik en wederom een bevestiging dat een dedicated tracktool voor mij een niet alleen een verstandige beslissing is maar toch ook zeker een hoogst vermakelijke!

De laatste sessie ging erg goed omdat ik na een kwartiertje een half rondje remmen en banden gekoeld heb en nog even anderhalf ronde daarna weer vol door kon gaan.

Als ik de baan op ga is de banden spanning op de achterbanden 1.8 bar als ik de baan afkom is de banden spanning opgelopen naar 2.3 bar en dat merk je op het einde.

Voorbanden geen probleem, op 2 bar baan op en op 2 bar baan af gewoon netjes.

In de praktijk betekent dat dus tegen het einde van de sessie je wat voorzichter en met meer marge moet rijden.

Het is een beetje een valkuil, je probeert namelijk elk rondje beter en sneller te rijden en dat betekent weer dat je bijvoorbeeld later wilt remmen tegelijkertijd is de grip aan het afnemen en de remkracht ook door de warmte ontwikkelling

De manne hebben me wel smakelijk uitgelachen en de grappen en grollen over barbequen waren niet van de lucht.... ik heb namelijk de achterspoiler formaat picknic tafel gemonteerd en die ligt niet netjes op de kofferbak maar steekt nog es een stukje achter de auto uit. Ik kan zo de pollepel en de spatel eraan hangen en op de bovenkant de broodjes hamburger klaarleggen.

Na afloop hebben we sportief een biertje gedronken en heeft een fanatieke groep e30 rijders de auto nader bekeken en waren ze ook wel een beetje verbaasd over de mate van preparatie van de auto (lees goed en netjes gedaan) Men was wel verbaasd dat ik nog op straatbanden rijd, en d'r kan nog zeker een keer in een setje semi slicks geinvesteerd worden. Wel oppassen want natuurlijk komt er ook een ander sperdiff want 100% 4.27 sper is gewoon too much voor circuitrijden en als je dan toch bezig bent hang er dan ook een 325 blok in dan trek je weer sneller op en en en en .... jaja en ik dacht dat ik zo wel klaar was!

Ik heb nog twee ZZZ cabrio's gespot op het paddock en volgens mij was de zwarte m cabrio met de M contour? velgen van een forum member.

affijn vanmorgen vroeg opgestaan want ik ga zo naar lelystad om een dagje te DRIFTEN op het RDW terrein, joepieeeeeee wat een weekend! :lol::blink::angry: :angry: :angry:

Dus na vandaag heb ik de auto op de drie disciplines uitgeprobeerd en kan ik gaan experimenteren met het verstelbare onderstel op de verschillende dagen. (track, NS, drift)

Tot nog toe geexperimenteerd met bandenspanning , wagenhoogte ( aan de voorzijde kan ik ook nog de camber verstellen) en veervoorspanning. T is natuurlijk wel een compromis want in eerste instantie is de auto voor het driften opgebouwd.

Keep you posted.

Greetz, Gman

Link naar reactie
affijn vanmorgen vroeg opgestaan want ik ga zo naar lelystad om een dagje te DRIFTEN op het RDW terrein, joepieeeeeee wat een weekend! :blink::angry: :angry: :angry:

echte circuit bikkel, top man :lol:

Link naar reactie

Weer geweldig om te lezen Glen! :ok:

affijn vanmorgen vroeg opgestaan want ik ga zo naar lelystad om een dagje te DRIFTEN op het RDW terrein, joepieeeeeee wat een weekend! :wave::blush: ;) ;) ;) Dus na vandaag heb ik de auto op de drie disciplines uitgeprobeerd en kan ik gaan experimenteren met het verstelbare onderstel op de verschillende dagen. (track, NS, drift)

Vertel, vertel, hoe was je drift-dagje? <_<:thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.