Ga naar inhoud

Upgrade std Z4MC


Kasteel

Aanbevolen berichten

N.a.v. van wat rondjes rijden wil ik eigenlijk toch wel wat upgrades aanbrengen aan mijn auto, daar had ik echter nog wel wat vragen over :angry:.

Remmen: zijn er al meer mensen die met andere blokken dan std rijden, die goed op het circuit presteren en ook redelijk daar buiten (carbon loraine valt af gezien het slechte effect op de lak van de auto)? Huidige blokken voldoen redelijk, maar volgens mij gaan ze er redelijk rap aan en is er iets meer feel/bite te krijgen, bovendien verwacht ik dat een sportievere blok gelijk wat beter met de temperatuur om kan gaan.

Uitlijning: is iemand bekend met de std uitlijngegevens en wat de randwaardes zijn? Weet eigenlijk niet waarop de std uitlijning staat, maar lees met regelmaat dat wat meer camber op de voorzijde relatief makkelijk is. Tot hoever kan ik hierin gaan?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk niet dat je hier antwoord zult vinden op je vragen. Er zijn slechts 4 Z4M eigenaren op dit forum, PVR, Interlagosbluenogwat, jij en ik. Gezien het feit dat de meeste auto's relatief weinig gebruikt zijn zal nog niemand zijn blokken hebben vervangen denk ik. Vraag mij ook af waarom want de remmen zijn top naar mijn mening.

Ben ook benieuwd waarom je meer camber wilt. :angry:

Link naar reactie

He Chuck, mag jij hier wel posten of heb je een andere auto gekocht? :angry:

Ben ook benieuwd waarom je meer camber wilt. :thumbup:

Dan kunnen we nog wat harder door de bochten, voor de echte bochtenridders :P

Link naar reactie

Waarom andere blokken?

Omdat de std blokken de hitte niet aan kunnen op een circuit, op de Ring moet op den duur redelijk wat vaart eruit om de remmen te sparen. Komend zomer doe ik mee met circuit d'auvergne waar 3 circuitdagen bij zullen zitten, vrij grote kans dat de blokken dit niet uit zullen houden.

Probeer al een tijdje te snuffelen op buitenlandse fora, maar het leest toch behoorlijk wat lastiger weg/moeilijker serieus goede informatie te filteren. Ik kom trouwens bij de circuits met regelmaat nog wel een Z4M tegen, dus dacht dat wellicht wat eigenaren/kennisen ervan hier meer over konden vertellen.

Waarom meer camber voor?

Gewoon omdat ik de voorkant nog wat scherper wil hebben, er valt m.i. nog wel iets te verbeteren met iets meer negatief camber.

Link naar reactie

Blokjes zijn algemeen in werking, dus ben ik zo vrij om hier mijn ervaringen op de Z3 te delen.

EBC geel, niet voor dagelijks woon werk verkeer, komen niet op temperatuur en voelen dus heel sponzig aan. Maar zodra ze goed op temperatuur zijn, en dat gaat op een circuit of een paar bochtige weggetjes vrij snel, dan komen de kwaliteiten van een dit blokje pas naar boven. Pedaal voelt stevig aan, en remt heerlijk weg. Nadeel is dan weer dat ze wat meer stoffen, maar daar kies je voor. EBC heeft niet zo'n geweldige naam op diverse fora's, maar dat schijnt verleden tijd te zijn sinds ze nieuwe composieten gebruiken voor hun blokjes. Owja, ebc geel is ook erg vriendelijk voor mijn oem schijven. Goed budget blokje.

Axxis Deluxe plus, heeft PVR (Z4M) er ook onder liggen meen ik, produceren veel minder stof dan de oem blokjes, en dat merk je goed. Echter niet voor circuit gebruik, en moeilijk verkrijgbaar in Nederland.

Voor het betere werk moet je kijken naar Hawk HT-10 bijvoorbeeld, maar hier is de prijs natuurlijk ook naar. Op het driving fun forum of bimmerforums is genoeg info te vinden.

Ik zou in ieder geval ook wat geld aan de kant leggen voor ATE blue 5.1 remvloeistof, en een set staalflex remleidingen. Goede blokjes hebben natuurlijk weinig zin wanneer je remvloeistof staat te koken. <_<

Link naar reactie

Ik lees eerst

Ik denk niet dat je hier antwoord zult vinden op je vragen.

en dan..

Blokjes zijn algemeen in werking,....wanneer je remvloeistof staat te koken. :wave:

..

Go Danny Go!! <_<

Link naar reactie
He Chuck, mag jij hier wel posten of heb je een andere auto gekocht? :D

Hey Frank, Ja ik mag hier nog posten hoor ik heb de groene Zed nog. :D

Ik heb een andere voor trackdays erbij een e30m3 die heeft verstelbare camberplaten vooraan.

"'Waarom meer camber voor?

Gewoon omdat ik de voorkant nog wat scherper wil hebben, er valt m.i. nog wel iets te verbeteren met iets meer negatief camber. '

Misschien een setje camberplaten voor?

Link naar reactie

Uhm, van wat ik heb gezien betaal je zo'n €400,- voor een setje rondom. Maar wat het perfecte blokje voor de een is, is misschien een heel verkeerd blokje voor de ander. Enkele criteria waar je naar moet kijken:

- Pedaaldruk/gevoel

- Temperatuurbereik

- Frictie bij warm en koud

- Bijgeluiden

- Stofvorming

Kies je voor het een, offer je meestal een ander punt op. Het ultieme blokje bestaat gewoonweg niet.

Link naar reactie

@ Chuck,

Is idd een optie, maar heb geen idee tot hoever het standaard al kan, wellicht redelijk ver? Als auto 100% tracktool zou zijn, had ik idd aan camberplates moeten geloven, maar tis een beetje een compromis dus hoop het dat std al een heel eindje kan komen :thumbup:.

@ Sledgehammer

Thanks voor de info, was in Impreza-land redelijk bekend met de opties, maar ben vrij 'nieuw' in de BMW-wereld. Ervaringen met de Ferodo's zijn eigenlijk tegenvallend. De Hawk-blokken zijn me bekend, geven veel stof, maar das niet zo'n grote probleem. Bite van die blokken was echt top.

Andere vloeistof zal er idd ook nog wel een keertje in moeten, die remleidingen vervangen weet ik nog niet, destijds wel eens gedaan, maar effect viel me tegen tov de kosten (2 linkerhanden en uurtarief garage maken zoiets vrij prijzig), als er ooit een andere complete set onderkomt, zou ik het idd overwegen :drank:.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.