Ga naar inhoud

Verchroomde Ruitensproeiers


ivodl

Aanbevolen berichten

Voordelen: Wow!

Nadelen: Geen eigenlijk.

Tijd: Klein uurtje.

Ik had ze al eens eerder gezien bij Leatherz maar vond 110 dollar toch teveel. Later zag ik ze bij sanituning.de voor 50 euro en heb ze maar besteld. Op de sproeiers staan 2 namen "BMW" en "VDO", ik kan me vergissen maar zijn dit dan de sproeiers die bij de Z8 zitten?

Enniewee...hier wat fotootjes ;)

De "hebbedingetjes" zelf:

01.jpg

Het eerste wat je doet is de afdekplaat losmaken, klusje van niks...beetje veel schroefjes, dat wel.

02.jpg

De huidige situatie:

03.jpg

De eerste is er uit, de sproeiers zitten geklemd, en dat klemmetje moet je indrukken om ze eruit te kunnen duwen, ik heb dit met een waterpomptang gedaan omdat je daarmee het beste grip hebt.

04.jpg

Hmm, probleempje, de aansluiting voor de "verwarming" van de sproeiers is anders...nah jah, niet nodig vond ik. Het zal niet het werk zijn om de stekkers om te zetten, maar het weer dreigde nogal dus ik had haast. Misschien doe ik dat later nog wel even...

05.jpg

En dat is 1:

06.jpg

Ik heb wat tochstrip gebruikt voor de stabiliteit omdat ik vond dat ze wat losjes zaten, later bleek dat op het moment dat je het slangetje weer aansluit deze de nodige kracht veroorzaakt waardoor ze strak komen te zitten. Niet nodig, maar kan ook geen kwaad.

07.jpg

Het uiteindelijke resultaat:

08.jpg

09.jpg

10.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben ik ook al lang over aan het denken, Toppie :cool: bling bling

Zijn als het goed is de Z8 dingen, toch eens bij BMW navragen wat ze daar kosten, bij leather Z kreeg je er geloof ik wel een pas-setje bij, heb wel eens gelezen dat ze ze ook met lijm vastzetten omdat je ze niet perfect geklemd krijgt.

Die verwarming heb je nu anders wel weer nodig ;)

Link naar reactie

Denk dat je met een klein beetje siliconen kit ook wel het gewenste resultaat krijgt.

Dit zijn die bij LeatherZ, het zijn dus exact dezelfde. Het enige verschil is een klein ijzer stukje om ze inderdaad recht te zetten, maar om daar nu bijna 2x zoveel voor te betalen dan bij sanituning ;)

z8chromekit.jpg

Link naar reactie

Da's een goede link, De Groot! Die knaap heeft een leuke site neergezet. Natuurlijk een aantal zaken die zó op ons DHZ gedeelte zouden kunnen, handig!, maar ook zijn drift-filmpjes zijn niet te versmaden. Ja, écht een leuke site.

Link naar reactie

Een hele mooie upgrade van een Z, nice work Ivodl. :lol:

Dit heb ik ook al lang op mijn verlanglijstje staan, super.

Ik had het laatst met iemand over verchroomde ruitensproeiers,

hij wilde perse verchroomd metaal hebben en geen plastic sproeiers.

Zijn die van jou volledig kunstof of is het verchroomde deel metaal?

Link naar reactie

Heb ze net bij BMW besteld voor rond de 45 euro :) B) Lekker sleutelen in de kerstvakantie, of een van de komende zaterdagen.

Moet alleen eens ff kijken of ik niet zo´n lijmpistool moet aanschaffen, iemand ervaring hiermee, is dat zoveel beter dan gewone lijm??

groet,

Pierre

Link naar reactie
Heb ze net bij BMW besteld voor rond de 45 euro :) B) Lekker sleutelen in de kerstvakantie, of een van de komende zaterdagen.

Moet alleen eens ff kijken of ik niet zo´n lijmpistool moet aanschaffen, iemand ervaring hiermee, is dat zoveel beter dan gewone lijm??

groet,

Pierre

Nou... ik denk dat je dat niet moet doen. Ik werk er namelijk op mijn werk veel mee. Die lijm is een soort was die ook weer smelt als je het warm maakt. Ik weet niet hoe hoog de temperaturen oplopen onder de motorkap maar toch. Het zal niet meteen vloeibaar worden maar wel enigzins. Dan kunnen verlijmde dingen of loslaten of scheef gaan zitten en als het weer afkoelt word het weer hard. Dus alleen gebruiken op plaatsen die niet warm worden. Daarbij... het word nooit zo vloeibaar als gewone lijm dus veel geknoei en draden, niet geschikt voor hele kleine punten, en een zeer korte verwerkingstijd. Voordeel is wel dat je geplakte dingen weer los kaan halen met een föhn. Ik zou in jullie geval dubbelzijdig tape adviseren die op zo'n zachte drager zit. Die kan je in hele sterke varianten krijgen. Of kit natuurlijk.

Link naar reactie

Moeten nou echt langzaam ophouden, bij de dealer spreken ze me al met de voornaam aan ;) :D

Heeft echter ook zijn voordelen, krijg wat korting en zo heeft een van de Z1 velgen een stoeprandschade :D en daar kan ik natuurlijk niet tegen B) , normaal kosten die dingen dus 450 euro per stuk, heeft ie me een nieuwe bij een dealer uit Berlijn weggekocht die daar al een tijdje op voorraad lag voor nog geen 200 euro :)

groet,

Pierre

Link naar reactie
Heb ze net bij BMW besteld voor rond de 45 euro :)  B)  Lekker sleutelen in de kerstvakantie, of een van de komende zaterdagen.

Moet alleen eens ff kijken of ik niet zo´n lijmpistool moet aanschaffen, iemand ervaring hiermee, is dat zoveel beter dan gewone lijm??

groet,

Pierre

Nou... ik denk dat je dat niet moet doen. Ik werk er namelijk op mijn werk veel mee. Die lijm is een soort was die ook weer smelt als je het warm maakt. Ik weet niet hoe hoog de temperaturen oplopen onder de motorkap maar toch. Het zal niet meteen vloeibaar worden maar wel enigzins. Dan kunnen verlijmde dingen of loslaten of scheef gaan zitten en als het weer afkoelt word het weer hard. Dus alleen gebruiken op plaatsen die niet warm worden. Daarbij... het word nooit zo vloeibaar als gewone lijm dus veel geknoei en draden, niet geschikt voor hele kleine punten, en een zeer korte verwerkingstijd. Voordeel is wel dat je geplakte dingen weer los kaan halen met een föhn. Ik zou in jullie geval dubbelzijdig tape adviseren die op zo'n zachte drager zit. Die kan je in hele sterke varianten krijgen. Of kit natuurlijk.

Zal de situatie ter plekke maar eens ff bekijken, wellicht zijn die klevende (tocht)stripjes al voldoende om de zaak extra te fixeren en doen de slangetjes strak trekken de rest, net zoals Ivo berichtte :D

Link naar reactie
Bij Bouwens in Roermond snappen ze het nog niet helemaal....

Model?

Z3 1.8, meneer de balieman

Coupe of Roadster? Euh ja....... :(

Als Ze nu ook nog gaan vragen of het een benZine of diesel is Zou ik gaan meppen... :D

Link naar reactie
Bij Bouwens in Roermond snappen ze het nog niet helemaal....

Model?

Z3 1.8, meneer de balieman

Coupe of Roadster? Euh ja....... :(

Moet je voor de lol eens bellen of je geen rolbeugels voor een coupe kunt krijgen :D

Link naar reactie

Meneer, die Z8 ruitensproeiers gaan echt niet passen op een Z3 :( :D

Was ff lachen, magazijnman had dag tevoren een feestje, kijkt beetje moeilijk uit de ogen, kom ik Z8 ruitensproeiers bestellen, toen ie eindelijk door had dat ik geen Z1, Z3 maar Z8 sproeiers moest hebben, zei ie, met een ongelovige, verbaasde blik in zijn ogen: je hebt toch niet ook nog een Z8 gekocht :D B) :D

Link naar reactie
zei ie, met een ongelovige, verbaasde blik in zijn ogen: je hebt toch niet ook nog een Z8 gekocht :D :D :D

En Piérre Zei: Nóg niet........ :D :D :D :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.