Ga naar inhoud

Origineel Alarm (optie 0302) werkt niet zoals hoort


polowonder

Aanbevolen berichten

Zoekfunctie gebruikt, op TIS gekeken, niet gevonden wat ik zoek!!

Situatie: dak open, ruiten omhoog, en de auto gesloten met de afstandsbediening. Lichtje tussen de stoelen knippert.

Als ik nu (na enkele minuten) met mijn hand in de auto ga, (en wat heftig sta te zwaaien), dan gaan enkel de knipperlichten aan. Volgens mijn bescheiden mening duidt dat er op dat het alarm wel degelijk werkt. Maar heftig schudden aan de auto doet dan weer niks (in dat geval ook geen knipperlichten).

Misschien heeft vorige eigenaar na een paar valse alarms de klaxon gewoon losgekoppeld? Of scheelt er hier meer?

Vraagjes:

- waar zit de alarmclaxon eigenlijk?

- heeft die ook een back-up voor wanneer de batterij is losgekoppeld?

- waar zit de sensor voor de interieurbeveiliging?

- is het mogelijk in de ZZZ de spiegel van een E46 in te bouwen (met een duidelijk licht in de verstelknop)?

.

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als het een klasse 3 alarm betreft is er een backup batterij aanwezig, zodat bij loskoppelen van de accu het alarm alsnog afgaat.

Bij mijn 1e Z3 (een 1.9i uit 1998) zat de interieursensor van het originele BMW alarm tussen de stoelen in het middenconsole. Deze was bereikbaar via het knoppenpaneeltje. Maar ik heb me laten vertellen dat het niet altijd daar zit.

Link naar reactie
- waar zit de alarmclaxon eigenlijk?

- heeft die ook een back-up voor wanneer de batterij is losgekoppeld?

- waar zit de sensor voor de interieurbeveiliging?

- is het mogelijk in de ZZZ de spiegel van een E46 in te bouwen (met een duidelijk licht in de verstelknop)?

  1. Onder de motorkap.
    Zie hier en hier .
  2. Ja. Die gaat weleens kapot. Sterker nog: daar kan je op wachten met die ingebouwde NiCd-cellen.
    Zie dit topic en dit topic .
  3. .... :notok: . Daar hebben we bij mij ook heel lang naar gezocht. Er zijn verschillende plaatsen waar hij kan zitten, onder de middenconsole bij de schakelpook, links in de voeteruimte van de bestuurder en ik misschien zijn er nog meer plaatsen...
    Àls je alarm al afgaat, dan zou je eens kunnen kijken waar hij het gevoeligst is en daar gaan zoeken.
  4. Geen idee. Ik weet wel dat in die spiegel ook de ontvanger van je afstandsbediende centrale vergrendeling zit. Of in ieder geval: kàn zitten.

En dan zijn er op dat alarm (via een speciale computer van de dealer) ook nog een aantal opties instelbaar: wel of niet met de sleutel in- en uitschakelbaar (met sleutel bedoel ik: draaien van de sleutel in het deurslot), en nog zowat.

Misschien is er wel een 'flash on alarm only' setting, dat zou ik niet meer weten. Ik heb er helaas geen documentatie van en dan zijn er ook nog een aantal verschillende versies geweest van het alarm, met steeds weer andere mogelijkheden. Dus je moet nog de goede beschrijving vinden ook! Mocht je die toevallig ergens tegen het lijf lopen, dan houd ik me aanbevolen voor een kopietje. Ik heb geloof ik een DWA II of III.

Succes!

Link naar reactie
  1. Onder de motorkap.
    Zie hier en hier .
  2. Ja. Die gaat weleens kapot. Sterker nog: daar kan je op wachten met die ingebouwde NiCd-cellen.
    Zie dit topic en dit topic .
  3. .... :thumbup: . Daar hebben we bij mij ook heel lang naar gezocht. Er zijn verschillende plaatsen waar hij kan zitten, onder de middenconsole bij de schakelpook, links in de voeteruimte van de bestuurder en ik misschien zijn er nog meer plaatsen...
    Àls je alarm al afgaat, dan zou je eens kunnen kijken waar hij het gevoeligst is en daar gaan zoeken.
  4. Geen idee. Ik weet wel dat in die spiegel ook de ontvanger van je afstandsbediende centrale vergrendeling zit. Of in ieder geval: kàn zitten.

En dan zijn er op dat alarm (via een speciale computer van de dealer) ook nog een aantal opties instelbaar: wel of niet met de sleutel in- en uitschakelbaar (met sleutel bedoel ik: draaien van de sleutel in het deurslot), en nog zowat.

Misschien is er wel een 'flash on alarm only' setting, dat zou ik niet meer weten. Ik heb er helaas geen documentatie van en dan zijn er ook nog een aantal verschillende versies geweest van het alarm, met steeds weer andere mogelijkheden. Dus je moet nog de goede beschrijving vinden ook! Mocht je die toevallig ergens tegen het lijf lopen, dan houd ik me aanbevolen voor een kopietje. Ik heb geloof ik een DWA II of III.

Succes!

Nu, Tja, met deze gegevens kan ik tenminste al eens op zoek gaan. Dank je wel

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.