Ga naar inhoud

370 Z als alternatief??


Aanbevolen berichten

Op autoweek.nl nieuwe foto's van de Nissan 370Z roadster (wordt geleverd mét stoffen kap).

Wellicht komt het door de cijferlettercombinatie die in de typeaanduiding zit (3..Z)maar ik

vind deze toch wel wat hebben. En voorwaar, met een 337 pk sterke 3,7-liter V6 in het vooronder

zeker geen stakker.... :D Zie de link:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=11422

Wat vinden jullie, is dit een volwaardig alternatief gezien het feit dat de nieuwe Z4 geen echte roadster meer is

of vinden jullie deze Nissan toch weer meer van het soort japanse tupperware.... :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Op autoweek.nl nieuwe foto's van de Nissan 370Z roadster (wordt geleverd mét stoffen kap).

Wellicht komt het door de cijferlettercombinatie die in de typeaanduiding zit (3..Z)maar ik

vind deze toch wel wat hebben. En voorwaar, met een 337 pk sterke 3,7-liter V6 in het vooronder

zeker geen stakker.... :D Zie de link:

http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=11422

Wat vinden jullie, is dit een volwaardig alternatief gezien het feit dat de nieuwe Z4 geen echte roadster meer is

of vinden jullie deze Nissan toch weer meer van het soort japanse tupperware.... :thumbup:

Niet gaan schelden op het Z forum. Nissan is geen tupperware en van een verdomd goede kwaliteit!

Link naar reactie

370Z = mooie auto :thumbup: serieus alternatief :D

Japans is vaak tupperware, maar om mij zal je niet horen roepen dat BMW zo fantastisch is :rant: meer imago dan kwaliteit... ;)

Link naar reactie

De 370, maar ook de 350 producren ook een hele nette sound...... :thumbup:

Maar begrijp me goed, ik pleit niet voor een herbenoeming naar www.zforum.nl ;-)

Link naar reactie
Zoals bekent doet Nisan Europa samen met Renault .... in de 350 zit een oude opgeboorde motor van een Ren 30 die op zijn beurt al uit de 25 kwam ..... het geen duidelijk te merken is in de 350 die is namelijk niet zo best ........... :thumbup:

Dan heb ik wel respect....

337 PK uit een opgeboorde oude 3.0 liter...... :schater:

Link naar reactie

De 350Z is al een erg mooie auto, alleen het gewicht was daarvan behoorlijk hoog (1545kg). De 350Z Roadster was helemaal zwaar (1610kg). Ik meen dat de 370Z wel iets lichter is geworden (ben niet kapot van de looks, scoort de 350Z hoger). Toch vind ik meer dan 1400kg maar niets voor een tweezits roadster. Dat ie uit Japan komt boeit toch niet.

Over een paar jaar, als ik uitgekeken raak op de Z4, kijk ik liever naar een gebruikte Porsche Boxster. Nieuwe Z4 vind ik een afknapper vanwege CC dak. Zo'n Boxster heeft een softtop, vrij laag gewicht (zoals Z4), lekker puur en wat vermogen en is van prima kwaliteit. Alleen onderhoudskosten zullen aardig hoger zijn, een Z4 is grotendeels E46 3 serie onderdelen en standaard BMW motoren.

Roadsterliefhebbers die een sportieve/redelijk pure kar willen krijgen het wel steeds moeilijker. Z4 gaat hardtop toer op, SLK is hardtop, MR2 is er niet meer, Nissan 3x0Z te zwaar, MX5 heeft te weinig vermogen, MG is er niet meer, S2000 heeft geen opvolger, Alfa Brera Spider is zwaargewicht (en awd), Audi TT ben ik niet kapot van (aandrijving/VAG gedoe). Alleen de Lotus Elise en Porsche Boxster blijft dan over. Echte exoten uitgezonderd natuurlijk.

Link naar reactie
Best een mooie auto... als ze er nu een coupe van zouden maken..... <_<

uhum:

c2a2505945b6f7c17cb3d8a6cabe0d24.jpg

Coupe-technisch voor mij geen alternatief voor een Z4 ( <_< ) Coupe.

En of het nu een stoffen kap of een stalen/alu klapdak heeft, het blijven roadsters :thumbup:

Link naar reactie

Deze QP doet me inderdaad wat denken aan een platgeslagen kever, of een ge-sonja-bakker-de porker. Als je dan toch voor een nissan moet gaan lijkt die GT-R me leuker, alhoewel die veel te hightech is naar mijn smaak...

Link naar reactie
Deze QP doet me inderdaad wat denken aan een platgeslagen kever, of een ge-sonja-bakker-de porker. Als je dan toch voor een nissan moet gaan lijkt die GT-R me leuker, alhoewel die veel te hightech is naar mijn smaak...

Ja, dat begrijp ik... die GT-R staat ook op mijn verlanglijstje..... :schater:

Maar op dat lijstje staat de nieuwe M3 bovenaan... :thumbup:

Link naar reactie

Waarschijnlijk hebben nog maar weinig mensen hier met een 350Z gereden aan de reacties te zien.....

ik heb er aardig wat km's mee gemaakt, ook op het circuit. Een UITERST begerenswaardige auto. Hele, maar dan ook echt, hele fijne motor/V-bak/onderstel/remmen. Stuureigenschappen zijn gewoon heel goed, het enige wat hem parten speelt (wat Tom al zei) is zijn gewicht wat overduidelijk aanwezig is. En toch staat hij ver bovenaan mijn lijstje.

Met het nieuws over de 370Z, die nog beter zou moeten zijn, zou ik daar heel graag eens mee willen rijden. Denk dat ik zo overtuigd zou zijn (als ik in de positie zou zijn om een nieuwe auto te kunnen kopen in die klasse).

Link naar reactie
Ja, dat begrijp ik... die GT-R staat ook op mijn verlanglijstje..... :schater:

Maar op dat lijstje staat de nieuwe M3 bovenaan... :thumbup:

<_< M3 is inderdaad in mijn smaak een van de mooiste auto's in zijn soort die er gemaakt worden op dit moment. Ik vind de GT-R evenwel ook erg mooi, maar die is te japans, teveel gadgets naar mijn smaak. Alhoewel ik wel geloof dat ze het met die auto echt begrepen hebben bij Nissan...

Link naar reactie
praat elkaar maar lekker na <_< dit is IMHO een DIKKE BAK <_<

Volledig mee eens Martijn!

Hing onlangs achter een 350Z met een wss licht aangepaste uitlaat... Man wat een geluid kwam daaruit zeg! :fiew:

Was ik maar klein bier met m'n Eisenmannetje :schater:

Link naar reactie
De 350Z is al een erg mooie auto, alleen het gewicht was daarvan behoorlijk hoog (1545kg). De 350Z Roadster was helemaal zwaar (1610kg). Ik meen dat de 370Z wel iets lichter is geworden (ben niet kapot van de looks, scoort de 350Z hoger). Toch vind ik meer dan 1400kg maar niets voor een tweezits roadster. Dat ie uit Japan komt boeit toch niet.
Waarschijnlijk hebben nog maar weinig mensen hier met een 350Z gereden aan de reacties te zien.....

ik heb er aardig wat km's mee gemaakt, ook op het circuit. Een UITERST begerenswaardige auto. Hele, maar dan ook echt, hele fijne motor/V-bak/onderstel/remmen. Stuureigenschappen zijn gewoon heel goed, het enige wat hem parten speelt (wat Tom al zei) is zijn gewicht wat overduidelijk aanwezig is. En toch staat hij ver bovenaan mijn lijstje.

Met het nieuws over de 370Z, die nog beter zou moeten zijn, zou ik daar heel graag eens mee willen rijden. Denk dat ik zo overtuigd zou zijn (als ik in de positie zou zijn om een nieuwe auto te kunnen kopen in die klasse).

De 3x0 van Nissan zijn mooie wagens, daar gaan ze hoge ogen mee gooien. Het is dat deze nooit met automaat geleverd werd, anders had ik er een gekocht destijds. De nieuwe lijkt veel op een een 911. Wat is daar mis mee? En qua kwaliteit zijn de Japanners inmiddels onovertroffen, daar hoeven we niet moeilijk over te doen. Het enige waar wellicht over te discussieren valt is de vormgeving van het interieur en dan met name uiterlijk en positionering van de knopjes en dat soort spul. Aan de andere kant hebben ze daar inmiddels ook meer oog (en Europese designers) voor gekregen.

En dat gewicht:

Welkom Dickydick! <_<

kijk uit voor cfQP, die heeft wat weinig remmingen als het om het pimpen of slopen van een Z gaat. :schater:

Kom zaterdag even hier langs, dan zul je zien dat hier niets van is gelogen.

Dat is makkelijk op te lossen <_< :fiew:

Link naar reactie

Zowel de 350Z als zijn vervanger de 370Z vind ik persoonlijk erg begeerlijke wagens met de GT-R als ultieme NISMO...die overigens gehakt maakt van een hoop ander snel spul en naar het schijnt ook heftige nekblessures kan veroorzaken (vanaf 5.26 Min. ) <_<

Link naar reactie
praat elkaar maar lekker na :thumbup: dit is IMHO een DIKKE BAK :m:

Ook mijn mening :ok:

Veel gedurfder dan de Z4 QP.

Heb een ritje meegereden met een 350Z en mijn eerste reaktie was, als de Z3 ooit gaat, dan voor zo eentje...

Ben een BMW en sixpack-fan, maar die 350Z had heelwat : geweldige sound, lekkere zithouding, power genoeg, schakelen ging ook vlot (zo te zien, dan toch) en de snufjes die de Jappen er zo graag insteken.... Tja, je moet dat niet allemaal gebruiken, hé

En nu die 370Z met nog meer power. Hij kan mij krijgen :smart:

Link naar reactie

Zowel de 350Z als zijn vervanger de 370Z vind ik persoonlijk erg begeerlijke wagens met de GT-R als ultieme NISMO...die overigens gehakt maakt van een hoop ander snel spul en naar het schijnt ook heftige nekblessures kan veroorzaken (vanaf 5.26 Min. ) :thumbup:

==================================================================================

Inderdaad een beest van een auto die GT-R. Petje af voor die jappen, om met deze GT-R auto's die 3 a 4 keer zo duur zijn

te kakken te zetten. Als ik genoeg geld had....... :smart:

Link naar reactie

't Zal ongetwijfeld een hele goeie auto zijn...

De 350Z vond ik best een mooie auto maar deze...no thanks.

Snap niet helemaal waar ze naartoe willen met die facelift.

Los daarvan...Ik krijg geen gevoel bij dat soort auto's :unsure:.

Nieuwe Skyline, best een mooie auto, technisch hoogstandje.

Maar dan rijd ik 1000 keer liever een nieuwe M3 of een 911.

Een Aston Martin heeft 'power beauty and soul'...bij de

Japanners mis ik de 'soul' in de meeste gevallen.

Just my humble opinion ^_^...

Link naar reactie

Waar is de tijd gebleven dat alle non-ZZZ(Z)'s finaal werden afgekraakt op dit forum..... :schater:

heeft die nieuwe ZZZZ met harde top er nu al voor gezorgd dat een aantal die-hards beginnen te twijfelen over hun Beemer toekomst?

klikkerdeklik voor diegenen die echt niet kunnen wachten

Link naar reactie
klikkerdeklik voor diegenen die echt niet kunnen wachten

2003er, dat is wel een stuk interessanter dan de jongste Z4 coupe's uit zomer 2006, waar nog 7 tot 8 K aan BPM op zit. :unsure:

Hoewel het een mooie auto is, met heel gave techniek, krijg ik er toch niet het "hebbe hebbe" gevoel bij dat ik bij een Z3 en Z4 coupe krijg.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.