Ga naar inhoud

Differentieel


Coupe2.8

Aanbevolen berichten

Goedemiddag iedereen,

Maandag heb ik mijn coupe binnengestoken voor een compleet nazicht,

ik zat er een geluid bij aanzetten en wisselen tussen voor en achteruit rijden,

Nu de differtieelrubber is versleten dus deze veroorzaakt een groot deel van het "geklonk"

maar ze wisten mij te zeggen dat er te veel speling zit op het differentieel,

dus wanneer je de aandrijvende cardanas vastneemt kan je deze een kwartslag heen en terug draaien,

dus nu ben ik op zoek naar een oplossing, ofwel revisie of een nieuwe of een occasie mss eentje met een langere overbrenging,

maar moet dus ook gesperd zijn min. 25% zoals het orgineel,

kan iemand mij hierbij helpen?

Ook de rubbers van de draagarmen worden vervangen door M-rubbers.

Ook ben ik op zoek naar een oplossing voor de enorme overhelling in de bochten? mss KW of billstein of stabilisatorstangen?

Allesinds bedankt

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ook ben ik op zoek naar een oplossing voor de enorme overhelling in de bochten? mss KW of billstein of stabilisatorstangen?

Minder hard de bochten in, is de voordeligste oplossing :thumbup:

Link naar reactie

Ook ben ik op zoek naar een oplossing voor de enorme overhelling in de bochten? mss KW of billstein of stabilisatorstangen?

Vreemd dat je auto zo overhelt, ik neem aan dat je de voorkant van de auto bedoelt waar al het gewicht zit....

Zijn je schokdempers wel in orde? En staat de auto op de juiste hoogte afgesteld?

Stuggere dempers en veren wellicht een optie.

Greetz! Gman

Link naar reactie
Ook ben ik op zoek naar een oplossing voor de enorme overhelling in de bochten? mss KW of billstein of stabilisatorstangen?

Vreemd dat je auto zo overhelt, ik neem aan dat je de voorkant van de auto bedoelt waar al het gewicht zit....

Zijn je schokdempers wel in orde? En staat de auto op de juiste hoogte afgesteld?

Stuggere dempers en veren wellicht een optie.

Greetz! Gman

Per Knudsen kan je zaterdag laten zien dat overhellen absoluut niet hoeft. Tot zaterdag.

Link naar reactie
naar het schijnt is mijn diff van mijn Z3 2.8 Coupe een 3.15 met 25% sper

en deze die ik gekocht heb van een Z3 cabrio 2.8 is een 3.25 zonder sper?

kan dit?

3.15 is volgens mij voor de M uitvoeringen, 3.25 is standaard voor een 2.8 (zowel roadster als QP)

JCK

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Gast Z3-Widebody

Heel even een vraagje,

Ik heb een 2.8 roadster uit '98, moet hier een gesperd differentieel onder?

Ik heb namelijk sinds kort een nieuwe diff., maar deze is niet gesperd... dus mogelijk zit er een verkeerde onder.. :thumbup:

Het is namelijk zo, dat als hij op de brug hangt.. en je beweegt 1 wiel, dan blijft dan andere stil hangen,... deze zou toch echter mee moeten draaien?

Kan mij iemand hier iets over vertellen?

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody
bij de platensperren, zoals op onze zzz, moeten beide wielen in dezelfde richting draaien.

Ik heb het bij BMW op basis van mijn chassisnummer laten nakijken en inderdaad, mijn zzz is destijds besteld met een lsd25%.

Tevens heb ik begrepen dat het een optie was, destijds.. 98?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.