Ga naar inhoud

m- onderstel/achteras


Aanbevolen berichten

hallo,

ik zou graag een m onderstel willen. nou zie ik ze overal op internet staan. is het verstandig om deze 2de hands te kopen ? of kan ik beter nieuwe kopen.

ook zie ik dat niet iedereen erover te spreken is. ik heb nou namelijk een 2.8. maakt dit dan geen verschil verschil of een klein verschil tegen over de M ?

M is toch immers het beste van BMW.

wie kan mij hiermee helpen ?

ook vroeg ik me af of iemand een adres heeft waar je de achterkant van je auto (de zijkanten) kan laten omrollen. of past een M achteras ook op een 2.8 ?

hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, ik wacht geduldig af en geniet nog even van het lekkere weer wat er weer aan komt.

groeten danny

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

M is toch immers het beste van BMW.

M is ook een bedrijf dat geld moet verdienen en dus kritisch kijken of er ergens geld op te besparen is. Zo vallen de remmen van een M vrij door de mand als je op circuit gaat knallen. Op de Nurburgring zie je genoeg M3's (en CSL's) die langs Brembo, AP of Mov'it zijn geweest :)

Natuurlijk is het M onderstel beter dan een standaard onderstel, maar aftermarketspullen zijn al snel een stuk beter.

Onder mijn Z4 zit ook een M onderstel (optie aangevinkt door vorige eigenaar) en voor mijn gebruik is het dikke prima. Maar als je je onderstel nog moet aanpakken (en toch montagekosten moet betalen) dan zou ik eerder gaan shoppen bij KW, Bilstein, enz.

Link naar reactie
ik zou graag een m onderstel willen. nou zie ik ze overal op internet staan. is het verstandig om deze 2de hands te kopen

Het hangt er vanaf hoeveel km dat onderstel is mee gegaan. In feite koop je een setje schobrekers en een setje veren. De veren zullen natuurlijk niet ontzettend hard slijten maar schobrekers hebben een bepaale levensduur afhankelijk van hoe ze bereden zijn. Nou zijn de schokbrekers gelijk veruit het duurste van de 2.

Ik kan me voorstellen dat je een M onderstel wil omdat het maar een heel klein beetje lager en maar een klein beetje harder is. Alle andere onderstellen zijn meteen 3 cm of nog lager en dat moet je maar net willen. Tenzij je een schroefset neemt natuurlijk maar da's helemaal geld. Kan me voorstellen dat je een M setje overneemt van iemand die naar een schroefset is gegaan. Goed opletten dat de dempers (schokbrekers) niet lekken.

Link naar reactie
Volgens mij zijn de schokbrekers van een M anders hoor dan van een 2.8 maar zeker weten doe ik het niet.

Andre

Bedoel jij dat de dempers van een Z3M anders zijn dan de gewone M dempers die je in het M onderstel voor de 2.8 b.v. krijgt? Dat zou best kunnen want dat is bij de e46 b.v. ook zo. Beetje verwarrend allemaal.

Link naar reactie
Bedoel jij dat de dempers van een Z3M anders zijn dan de gewone M dempers die je in het M onderstel voor de 2.8 b.v. krijgt? Dat zou best kunnen want dat is bij de e46 b.v. ook zo. Beetje verwarrend allemaal.

Volgens mij zit er bij de M een extra stabilisator stang aan vast ofzo dus misschien gaat het wel passen maar meestal is M onderstel anders dan het onderstel van een echte M het zal wel door BMW motorsport ontwikkeld zijn oid.

Bij de Z3M en Z4M zijn excenstrische rubbers gemonteerd waardoor de wielvlucht verandert dit is niet het geval bij modellen met een M onderstel.

Andre

Link naar reactie

Danny, als ik dit zo lees..

ik zou graag een m onderstel willen.

vraag ik me af "waarom wil je een ;) onderstel?" Wat bevalt je niet aan de wegligging/handling van je 2.8? (en lost een :fiew: onderstel dat op?)

Zoals Tom en cfQP hierboven ook al aangeven zijn er veel aftermarket aanbieders van onderstel-onderdelen die wellicht beter bij je specifieke wensen passen. :ok:

Link naar reactie
Danny, als ik dit zo lees..

vraag ik me af "waarom wil je een ;) onderstel?" Wat bevalt je niet aan de wegligging/handling van je 2.8? (en lost een :fiew: onderstel dat op?)

Zoals Tom en cfQP hierboven ook al aangeven zijn er veel aftermarket aanbieders van onderstel-onderdelen die wellicht beter bij je specifieke wensen passen. :ok:

schokbrekers valt niks over te klagen. ik wil mijn auto alleen niet met aftermarkt schokbrekers verlagen, omdat ik dan geen drempel meer kan nemen door de hamann voorbumper.

m schokkbrekers leken mij een goede oplossing. iets lager en stugger waardoor ik, dat denk ik athans iets makkelijker de drempels zou kunnen nemen.

ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten. het is niet zo zeer ik moet, het lijkt me een goede verbetering.

Link naar reactie
ik wil mijn auto alleen niet met aftermarkt schokbrekers verlagen

Nu ben ik absoluut geen onderstel guru (moet je meer de Sledgehammers, Pierez101's en Roodkapjes hebben), maar verlagen doe je door een veer te monteren die minder hoog is. Optimaal zou het dan worden door een schokdemper te monteren die ontworpen is om te werken binnen de minder lange veerweg die je nu krijgt.

Dus verlagen zou je kunnen doen door de veren van een :ok: te monteren, met de standaard 2.8 schokdempers.

(of gewoon lekker rondkachelen met OEM 2.8 spul, zoals ik doe, tot ieders verbazing) ;)

Link naar reactie
Nu ben ik absoluut geen onderstel guru (moet je meer de Sledgehammers, Pierez101's en Roodkapjes hebben), maar verlagen doe je door een veer te monteren die minder hoog is. Optimaal zou het dan worden door een schokdemper te monteren die ontworpen is om te werken binnen de minder lange veerweg die je nu krijgt.

Dus verlagen zou je kunnen doen door de veren van een :ok: te monteren, met de standaard 2.8 schokdempers.

(of gewoon lekker rondkachelen met OEM 2.8 spul, zoals ik doe, tot ieders verbazing) ;)

dank je ik zal het nog eens goed overwegen om te kijken wat nu verstandig is.

kan ik voor het veranderen van de achteras ook bij sledgehammer, pierez101 of roodkapje terecht ?

Link naar reactie
dank je ik zal het nog eens goed overwegen om te kijken wat nu verstandig is.

kan ik voor het veranderen van de achteras ook bij sledgehammer, pierez101 of roodkapje terecht ?

Roodkapje kan alles! ;)

Maar waarom een andere achteras? :ok:

Link naar reactie
Roodkapje kan alles! ;)

Maar waarom een andere achteras? :ok:

ik was iets te voorbarig met het kopen van m velgen, vind ze super. en je kent het probleem.

ik vindt dit niet mis staan. dus ik ben nou aan het kijken voor een oplossing die binnen mijn budget past en mogelijk is.

heb al het een en ander gevonden op het forum. over het randje vouwen eventueel verbreden maar dan echt minimaal. maar dan komt misschien het spuiten er weer bij.

ben dus eerst aan het kijken wat verstandig is om te doen. ik kan niet hard een drempel over dus daar geen problemen mee, maar een bocht lekker nemen wordt lastig

voor als er toevallig een kuil ligt. zoals vorige zomer dan hoor je hem iets raken. dus kleine modificatie die mijn z niet lelijk maakt. ik hou niet van al die bumper kits van tuners enz.

ik heb ook alle originele parts nog liggen. dus vandaar.

Link naar reactie
ik was iets te voorbarig met het kopen van m velgen, vind ze super. en je kent het probleem.

ik vindt dit niet mis staan. dus ik ben nou aan het kijken voor een oplossing die binnen mijn budget past en mogelijk is.

heb al het een en ander gevonden op het forum. over het randje vouwen eventueel verbreden maar dan echt minimaal. maar dan komt misschien het spuiten er weer bij.

ben dus eerst aan het kijken wat verstandig is om te doen. ik kan niet hard een drempel over dus daar geen problemen mee, maar een bocht lekker nemen wordt lastig

voor als er toevallig een kuil ligt. zoals vorige zomer dan hoor je hem iets raken. dus kleine modificatie die mijn z niet lelijk maakt. ik hou niet van al die bumper kits van tuners enz.

ik heb ook alle originele parts nog liggen. dus vandaar.

De oplossing is 4 M voorvelgen. Die passen wel. Die achtervelgen zijn idd no go met die lage ET waarde. Blijf maar van je achteras af zou ik zeggen dat wordt wel heeeel ingewikkeld. :ok:

Link naar reactie
ik was iets te voorbarig met het kopen van m velgen, vind ze super. en je kent het probleem.

ik vind dit niet mis staan. dus ik ben nou aan het kijken voor een oplossing die binnen mijn budget past en mogelijk is.

bekend probleem :blink: velgen kopen die niet passen :unsure: :fiew: heeft er toe geleid dat ik mn 3.0QP heb ingeruild voor een :m: destijds :schater:

Link naar reactie
De oplossing is 4 M voorvelgen. Die passen wel. Die achtervelgen zijn idd no go met die lage ET waarde. Blijf maar van je achteras af zou ik zeggen dat wordt wel heeeel ingewikkeld. :unsure:

ik vind persoonlijk de 4 voorvelgen op de z niet zo mooi. ik vind juist die verzinking in de velg vet. niet dat ik er spijt van heb. ben er heel blij mee moet alleen uitkijken als ik iets te enthousiast de bocht door wil op de snelweg. het is maar iets van niets waarbij die hem raakt. dus moet op te lossen zijn kijk alleen nog even, wat rendabel is om te doen.

Link naar reactie

Dat moet je maar net mooi vind dat je velgen zo ver uit je spatborden steken. :unsure:

Je kan ze ook laten afdraaien, geen idee hoever je met die velg zou kunnen gaan. Als ik dat destijds had geweten had ik ook m'n geliefde setje e39 parralelspaken voor de Z3 gekocht. Dat afdraaien is nog niet eens zo heel duur. D'r zijn verschillende velgen bedrijfjes die dat doen.

Het probleem met Tiefbett is altijd dat die diepte ergens vandaan moet komen he. Is niet voor niks dat alle standaard BMW velgen met diep bed voor de 5 en 7 series zijn (want lage ET waarde)

Link naar reactie
Dat moet je maar net mooi vind dat je velgen zo ver uit je spatborden steken. :sadder:

Je kan ze ook laten afdraaien, geen idee hoever je met die velg zou kunnen gaan. Als ik dat destijds had geweten had ik ook m'n geliefde setje e39 parralelspaken voor de Z3 gekocht. Dat afdraaien is nog niet eens zo heel duur. D'r zijn verschillende velgen bedrijfjes die dat doen.

Het probleem met Tiefbett is altijd dat die diepte ergens vandaan moet komen he. Is niet voor niks dat alle standaard BMW velgen met diep bed voor de 5 en 7 series zijn (want lage ET waarde)

dat kan ook inderdaad, het schijnt dan dat de stevigheid van je velg eruit is. nou weet ik niet of dat weer klopt.

het is ook altijd iets

Link naar reactie
dat kan ook inderdaad, het schijnt dan dat de stevigheid van je velg eruit is. nou weet ik niet of dat weer klopt.

zoals pierrez101 me ooit wijselijk vertelde: ´Blijf het verder link vinden, die velgen hebben niet zomaar deze samenstelling´... kijk maar eens in dit topic... uiteindelijk besloten dus niets aan de velgen te doen.

De volgende gedachte was voor mij :lol: genoeg ... stel je rijdt lekker 230 km/u op de Autobahn en je achtervelg scheurt het omdat je er zo nodig een paar mm af wilde hebben :sadder: .

Keep it safe.

Link naar reactie

NIETS aan de velgen doen .

Je hebt een foutje gemaakt met de aankoop. Jammer , maar daar leer je van.

Ga niet lopen knoeien om het op te lossen.

Verkoop de M velgen en koop een leuke set wielen terug die wel passen

Kijk eens op E-bay duitsland , hier is het aanbod heel groot.

Het lijkt mij goedkoper om nieuwe velgen te kopen, dan M-poten en achteras.

Als je toch de dif. wil vervangen >> ff langs Roodkapje rijden

Hij kan je nog veeel meer adviesen geven ( en de prijs consequentie)

Link naar reactie
NIETS aan de velgen doen .

Je hebt een foutje gemaakt met de aankoop. Jammer , maar daar leer je van.

Ga niet lopen knoeien om het op te lossen.

Verkoop de M velgen en koop een leuke set wielen terug die wel passen

Kijk eens op E-bay duitsland , hier is het aanbod heel groot.

Het lijkt mij goedkoper om nieuwe velgen te kopen, dan M-poten en achteras.

Als je toch de dif. wil vervangen >> ff langs Roodkapje rijden

Hij kan je nog veeel meer adviesen geven ( en de prijs consequentie)

ik vindt het niet erg dat ik de velgen heb gekocht. alleen dat ik omp moet letten met de bochten. ik weet het dus ik let er op.

ik heb 2 paar velgen dus ik kan vooruit. het is alleen zomers dat de m velgen er onder liggen.

bedankt in ieder geval voor alle adviezen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.