Ga naar inhoud

bestuurdersdeur opent niet


speedster

Aanbevolen berichten

Vandaag en twee weken geleden, toen het zonnetje ook even scheen, wilde de bestuurders deur niet meer open nadat de auto een tijd in de zon had gestaan. De deur ontgrendeld wel ( pinnetje komt naar boven) en van binnenuit is hij ook gewoon te openen. Dit is super lastig want als je de deur even sluit met de sleutel erin (de bijrijders deur ontgrendeld niet automatisch mee) dan kun je er dus mooi niet meer in :thumbup:.

Kennen ander dit probleem ook? Is er iets aan te doen :newblush: ?

Ik hoor het graag

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Inderdaad, ook sinds een weekje last van.

Analyse: door wat smeringsproblemen bij de vergrendeling springt de klauw niet helemaal goed terug, hierdoor pakt de deurhandgreep aan de buitenkant niet. Wat mij opviel was dat de deur wel opengaat als je 'm eerst even wat verder dichtdrukt/knietje geeft. WD40 gaat het vast wel verhelpen, alleen mijn busje was leeg.... :mellow:

Link naar reactie

Vandaag weer het zelfde probleem. Portier weer warm, en deur niet open. Hij gaat uiteindelijk wel open als je de greep nog wat verder omhoogtrekt, maar je hebt dan het gevoel dat hij af gaat breken :mellow:

Na de auto te hebben gedraaid, met de bestuurderskant naar de schaduwzijde, ging hij weer gewoon open!

Ben even bij de BMW garage langst geweest. Die geven aan dat de binnenkant van het portier er af moet voor verdere diagnostiek. Waarschijnlijk gaat het om de handgreep zelf die binnen verbogen is en, aldus de medewerker van de garage, vervangen moet worden.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
Inderdaad, ook sinds een weekje last van.

Analyse: door wat smeringsproblemen bij de vergrendeling springt de klauw niet helemaal goed terug, hierdoor pakt de deurhandgreep aan de buitenkant niet. Wat mij opviel was dat de deur wel opengaat als je 'm eerst even wat verder dichtdrukt/knietje geeft. WD40 gaat het vast wel verhelpen, alleen mijn busje was leeg.... :thumbup:

Inderdaad, met licht aandrukken gaat hij wel makelijk open.

Is bij jou het probleem nu over met smeering? zo ja, waar heb je ge-olied?

greetz,

Speedster

Link naar reactie

Hoi Speedster

Ik heb het zelfde probleem gehad.

Naar de garage geweest en die spoot er iets in en op, in: als je het handvat om hoog trekt zie je ruimte om er wat in te spuiten.

en op : het slot wat in de deur valt.

Hij gebruikte geen wd 40 maar iets anders. misschien was dat een soort teflon in een spuitbus.

gr marco

Link naar reactie
Inderdaad, met licht aandrukken gaat hij wel makelijk open.

Is bij jou het probleem nu over met smeering? zo ja, waar heb je ge-olied?

Jawel, met wat smeren met WD40 van handgreep en de slothaak in de deur was het probleem volledig verholpen. Is omdat de slothaak niet helemaal naar beneden valt en dan niet goed opgepakt kan worden door de handgreep buitenop. De binnenhandgreep heeft waarschijnlijk meer hefboomwerking ofzo....

Link naar reactie

Bij mijn deurklink ging het ook allemaal niet zo soepel meer, je moest deze erg ver omhoog trekken voordat de deur ontgrendelde. Toen ik bij Ruud was heeft hij het één en ander gesmeerd en WD40 ingespoten en... weer zo goed als nieuw :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.