Ga naar inhoud

LPG op plaats reservewiel


Brandrover

Aanbevolen berichten

Ik ben druk aan het kijken naar LPG mogelijkheden voor mijn 2.8 Coupe.

Nu heb ik de volgende mogelijkheden:

1. Ringtank (donut) tank van 33 liter bruto op plaats reservewiel

2. Cilinder tank van 55 liter bruto in lengterichting van auto geplaatst

3. Cilinder tank van 65 liter bruto in breedte richting van auto geplaatst

Ik begreep dat voor de keuring tussen onderkant tank en weg minimaal 20 cm moet zitten.

Nu heb ik HIER gezien dat men het batterijvak deels heeft weg gehaald ten gunste van een grotere tank. Op 1 van de inbouwlokaties waar ik was vertelde men dat het zagen een onbekend effect heeft op de stijfheid van de constructie van de auto en daardoor verboden is en door de RDW zal worden afgekeurd.

Vragen ;) :

Heeft iemend enig idee of het RDW verhaal zou kunnen kloppen?

Heeft iemand een ingreep zoals in de link te zien is wel eens gedaan of gezien bij iemand anders?

Kent iemand een LPG inbouw station waar ze me definitieve/duidelijke antwoorden kunnen geven?

Wat is de maximale diameter van de ring tank die geplaatst kan worden onder de auto? 60 cm of 65 cm?

BEDANKT ALVAST! :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Tja, als LPG-ervaringsdeskundige zal ik dan maar weer even instappen :D :

Inbouw op de plaats van het reservewiel met een standaard ringtank kan alleen als het geheel binnen de reservewielbak blijft. Dat zou een effektieve capaciteit van ca. 20l LPG opleveren, en aangezien je met een 2.8 op LPG maximaal 1 op 9 rijdt is dat niet een heel grote actieradius. Onderbouw kan wel, maar dan moet er een speciale gewapende tank gemaakt worden, en de ruimte (en bodemvrijheid) is dermate beperkt dat dat niet heel veel winst oplevert, zeker niet als je in overweging neemt dat custom-gemaakte tanks de inbouwprijs bijna verdubbelen. VWB zagen: geen idee. Zolang je geen draagbalken doorzaagt zal het wellicht wel mogen, maar het is niet alsof een ZZZ binnenin volzit met loze ruimte en plaatdelen. Ik zou adviseren om gewoon je kofferbak op te offeren: met een 2.8QP het je ruimte voor een 65l ringtank die - met de bodem van de kofferbak eroverheen - een centimeter of 15 onder de baggagerollo blijft. Heb je nog steeds een vlakke vloer en kun je nog altijd je kratje bier vervoeren.... :rolleyes:

Link naar reactie
Tja, als LPG-ervaringsdeskundige zal ik dan maar weer even instappen :D :

Inbouw op de plaats van het reservewiel met een standaard ringtank kan alleen als het geheel binnen de reservewielbak blijft. Dat zou een effektieve capaciteit van ca. 20l LPG opleveren, en aangezien je met een 2.8 op LPG maximaal 1 op 9 rijdt is dat niet een heel grote actieradius. Onderbouw kan wel, maar dan moet er een speciale gewapende tank gemaakt worden, en de ruimte (en bodemvrijheid) is dermate beperkt dat dat niet heel veel winst oplevert, zeker niet als je in overweging neemt dat custom-gemaakte tanks de inbouwprijs bijna verdubbelen. VWB zagen: geen idee. Zolang je geen draagbalken doorzaagt zal het wellicht wel mogen, maar het is niet alsof een ZZZ binnenin volzit met loze ruimte en plaatdelen. Ik zou adviseren om gewoon je kofferbak op te offeren: met een 2.8QP het je ruimte voor een 65l ringtank die - met de bodem van de kofferbak eroverheen - een centimeter of 15 onder de baggagerollo blijft. Heb je nog steeds een vlakke vloer en kun je nog altijd je kratje bier vervoeren.... :rolleyes:

Hoi OmeLo,

Ik had je een tijd geleden al wat vragen gesteld over de LPG inbouw. Ik heb dus ondertussen een QP gekocht en ik ben dus druk aan het bedenken hoe nu verder. Ik had al een uitnodiging van je gehad om een keer te komen kijken, dat zou zo maar eens kunnen gebeuren.

Bedankt voor de hulp zover. Hoeveel KM heb je nu gemaakt? En wat is het merk van jouw installatie? Ik begreep dat Vialle vloeibaar inspuit waardoor de cylinders minder heet worden... Heb je ook een Flash Lube systeem?

Link naar reactie
In één van de topics over LPG (maar ik weet niet meer welke) heeft iemand deze naam laten vallen: autodieker.

PS: bedrading achterklep al vervangen?

Hoi Bart,

Ik ga een mailtje schrijven aan Autodieker. Verder ben ik nog aan het wachten op mijn kabelboom, ik hoopte dat hij gisteren binnen zou komen maar helaas.

Link naar reactie

De installatie is een Landi, ingebouwd door Czakram in Lisse. Inclusief Flashlube. Ik geloof dat alle LPi/G3 installaties het gas vloeibaar inspuiten, maar het wordt altijd iets heter dan bij benzine. Is voor de motor geen bezwaar, je zult wellicht iets vaker nieuwe bougies nodig hebben of een betere kwaliteit installeren.

enne... je bent welkom hoor! :rolleyes:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.