Ga naar inhoud

Inbouw cruise control


RvE

Aanbevolen berichten

Af en toe kom je een mooie Z4 coupe 3.0si tegen, maar heeft ie net geen cruise control :ok: . Dat is voor mij toch wel een redelijk harde eis.

Dus met de (Duitse) dealer gechecked of het in te bouwen is. Dat kon, maar kost tussen de 800 en 1000 euro (ouch :thumbup: ). Bij de Z3 coupe hebben we het ook en daar is het zo'n heel gedoe met kabeltjes en motortjes, dus kan me voorstellen dat dat wat kostbaarder is. Ik neem aan dat een 3.0si motor toch wel al gewoon drive-by-wire heeft? Op een Seat Leon TDI heb ik het ooit laten inbouwen en het duurste was daar nog de vervangende ruitenwisserstengel waar de knop op zit (nog geen 100 euro)

Hier op ons forum kom ik wel een topic over retrofit in Z3 tegen, maar geen voor de Z4.

Zijn er al members die zo'n ding hebben laten inbouwen in een Z4?

Link naar reactie
Af en toe kom je een mooie Z4 coupe 3.0si tegen, maar heeft ie net geen cruise control :ok: . Dat is voor mij toch wel een redelijk harde eis.

Dus met de (Duitse) dealer gechecked of het in te bouwen is. Dat kon, maar kost tussen de 800 en 1000 euro (ouch :thumbup: ). Bij de Z3 coupe hebben we het ook en daar is het zo'n heel gedoe met kabeltjes en motortjes, dus kan me voorstellen dat dat wat kostbaarder is. Ik neem aan dat een 3.0si motor toch wel al gewoon drive-by-wire heeft? Op een Seat Leon TDI heb ik het ooit laten inbouwen en het duurste was daar nog de vervangende ruitenwisserstengel waar de knop op zit (nog geen 100 euro)

Hier op ons forum kom ik wel een topic over retrofit in Z3 tegen, maar geen voor de Z4.

Zijn er al members die zo'n ding hebben laten inbouwen in een Z4?

Vraag het even aan Andre of ruud( roodkapje) die hebben het al vaker gedaan.

Ik weet wel dat de modellen vanaf 2004 ( dus ook de coupe) een extra aanpassing nodig hebben, en dat het dus niet helemaal plug en play is

Succes ^_^

Link naar reactie

Aan onderdelen kan het je in ieder geval de kop niet kosten.

installing set cruise control - 163 EUR

In de kit:

Part number: 65 71 0 153 114

Set

Part number Description Supplement Quantity

01 29 0 017 969 Stick-on label EBA-AUFKL. GELB 1 (huh?? met sticker?? :ok: )

01 29 0 152 661 Installation instructions 1

32 31 6 761 273 Lower trim panel SCHWARZ 1

61 12 0 411 248 Retrofit cable set, speed control 1

61 31 6 940 989 Cruise control switch 1

ziet er erg plug and play uit, zou je niks anders nodig hebben :thumbup:

MTIxNjc2X3A=.png

Link naar reactie
ziet er erg plug and play uit, zou je niks anders nodig hebben ^_^

Ruud, ik weet niet of de kit op de 3.0 dezelfde kit is voor de 3.0 Si , maar dit is zo geregeld... heb het zelf gedaan (was modificatie nr 1. op mn Z4 volgens mij) kijk hier maar even.. :ok:

edit: loopt over 2 daagjes op Ebay af, met in de titel 'Fur alle Z4!' volgens mij hebben de Z4's na 2003 nog een extra kabeltje nodig in de stuurkolom (zit in deze set, hoefde ik dus niet te monteren) :thumbup:

Link naar reactie

Okay! :wave: kon me al niet voorstellen dat dit nog nooit hier voorbij gekomen was, wat een topforum blijft dit! :thumbup:

Heb net nog eens dezelfde search naar "cruise control" uitgevoerd, had hem daarstraks in de Z3 techniek lounge gedaan (force of habit ^_^ ), als je in het Z4 deel zoekt vind je 'm wel.

Maar het is top om te horen dat het relatief plug and play is. Hoeft een Z4 coupe niet van de shortlist te vallen omdat er geen cruise control op zit.

Waar die Duitse stealer dan "800 bis 1000 euro" vandaan haalt?? :ok:

Link naar reactie
Waar die Duitse stealer dan "800 bis 1000 euro" vandaan haalt?? :thumbup:

uit de optielijst waarschijnlijk.

En hij zal wel verwachten dat die :ok: Hollander fors zal willen afdingen op de auto en dan is alle marge mooi meegenomen.

Link naar reactie
uit de optielijst waarschijnlijk.
haha, dat zou nog wel eens kunnen kloppen ook. Cruise control is in NL op alle Z4 coupe's standaard geweest. Dus ik weet niet wat de optieprijs in DL was "destijds".
En hij zal wel verwachten dat die :thumbup: Hollander fors zal willen afdingen op de auto en dan is alle marge mooi meegenomen.
Ik was ook van plan om bij zo'n Stealer me als "Stealer" te gedragen. :ok:

Zowiezo gaat de Duitse dealer niks inbouwen voor de invoer van de auto. Moet ik ook nog BPM betalen over dat spul (nu is Cruise Control de uitzondering, waardoor je zelf een korting op de BPM zou krijgen).

Link naar reactie
volgens mij hebben de Z4's na 2003 nog een extra kabeltje nodig in de stuurkolom (zit in deze set, hoefde ik dus niet te monteren) <_<

Je moet ook een inbreuk maken op de bestaande bedrading d.m.v. stekkertjes of solderen. <_<

Link naar reactie

Mensen allemaal niet nodig 10 minuten werk en je hebt cruisecontrol voor 200 piek inclusief nieuwe kap zodat je niet eens een uitsparing hoeft te maken voor de stick.

Alles is voorbereid en je hoeft niets te laten aanmelden, ik heb het vorig jaar voor de vakantie gedaan en gebruik het sindsdien erg vaak scheelt je op lange afstand ook nog eens 1 liter op de 100 km dus hij verdient zichzelf weer terug <_<

Andre

Link naar reactie
maar dit is zo geregeld... heb het zelf gedaan
Mensen allemaal niet nodig 10 minuten werk

Als ik dat zo lees doet de Stealer zijn naam weer eer aan met zijn 800 bis 1000 euro!! <_< (eigenlijk eens testen welke prijs mijn BMW dealer hier in Echt opgeeft voor parts & labour.. <_< )

In ieder geval bedankt voor alle reacties!! ;)

Link naar reactie
Mensen allemaal niet nodig 10 minuten werk en je hebt cruisecontrol voor 200 piek inclusief nieuwe kap zodat je niet eens een uitsparing hoeft te maken voor de stick.

Alles is voorbereid en je hoeft niets te laten aanmelden, ik heb het vorig jaar voor de vakantie gedaan en gebruik het sindsdien erg vaak scheelt je op lange afstand ook nog eens 1 liter op de 100 km dus hij verdient zichzelf weer terug :rolleyes:

Andre

:P Nee, nee Andre

Als de z4 vanaf 10-2004 is moet je wel degelijk de bedrading aanpassen.

Vraag maar na bij de Dealer :wub:

Link naar reactie
Mensen allemaal niet nodig 10 minuten werk en je hebt cruisecontrol voor 200 piek inclusief nieuwe kap zodat je niet eens een uitsparing hoeft te maken voor de stick.

Alles is voorbereid en je hoeft niets te laten aanmelden, ik heb het vorig jaar voor de vakantie gedaan en gebruik het sindsdien erg vaak scheelt je op lange afstand ook nog eens 1 liter op de 100 km dus hij verdient zichzelf weer terug :P

alleen als je zo'n ouwe 2003 bak rijdt... :rolleyes:

Link naar reactie
:) Nee, nee Andre

Als de z4 vanaf 10-2004 is moet je wel degelijk de bedrading aanpassen.

Vraag maar na bij de Dealer ;)

Iedereen die een na 10-2004 model rijdt mag mijn pookje wel effe uitproberen dan weten we het gelijk, ik ga niet af op een dealeruitspraak :wave: ik geloof die gasten niet meer.

Als iemand een na 10-2004 model rijdt en die wil deze mod dan moet je even de kap onder het stuur verwijderen en kijken of je een losse kabel tegenkomt met een platte stekker.

Ben benieuwd :ok:

Andre

Link naar reactie

Ik heb een origineel PDF-je van de BMW over deze aanpassing voor gegadigden.

Dus geen onzin verhaal :guitar:

Als iemand een z4 van na 10-2004 heeft, en er behoefte aan heeft zal ik hem mailen.

:thumbup:

Link naar reactie
Af en toe kom je een mooie Z4 coupe 3.0si tegen, maar heeft ie net geen cruise control :thumbup: . Dat is voor mij toch wel een redelijk harde eis.

Dus met de (Duitse) dealer gechecked of het in te bouwen is. Dat kon, maar kost tussen de 800 en 1000 euro (ouch :newblush: ). Bij de Z3 coupe hebben we het ook en daar is het zo'n heel gedoe met kabeltjes en motortjes, dus kan me voorstellen dat dat wat kostbaarder is. Ik neem aan dat een 3.0si motor toch wel al gewoon drive-by-wire heeft? Op een Seat Leon TDI heb ik het ooit laten inbouwen en het duurste was daar nog de vervangende ruitenwisserstengel waar de knop op zit (nog geen 100 euro)

Hier op ons forum kom ik wel een topic over retrofit in Z3 tegen, maar geen voor de Z4.

Zijn er al members die zo'n ding hebben laten inbouwen in een Z4?

\Ik heb net een gold cruise control laten inbouwen in mijn z3 , met bediening in de versnellingsknop.werkt super.prijs rond de 450 euro.kijk eens opde site van GOLD.

Link naar reactie

Na 2004 inderdaad een draadje erbij nodig. Nog steeds niet veel werk.

Heb net bij mijn X5 het voor knipperlicht lampje vervangen. Bij de stealer, 200 pond. Ik heb het zelf even gedaan - 4 bouten los, koplamp naar voren en de lamp vervangen. Minder dan 5 minuten werk.

Stealers blijven stealers ...

Link naar reactie
Na 2004 inderdaad een draadje erbij nodig. Nog steeds niet veel werk.

Martijn en ik wilden eigenlijk zaterdag even kijken hoe het nu zat bij die :newblush: Z4 :thumbup: coupe, bij BMW in Rijswijk. Maar dat zou misschien niet op prijs gesteld worden... :thumbup:

Het is in ieder geval duidelijk dat het geen werkje van 1000 euro is en dus ook geen reden om een verder goed uitgerustte Z4 coupe voor te laten staan.

Link naar reactie
Martijn en ik wilden eigenlijk zaterdag even kijken hoe het nu zat bij die :thumbup: Z4 :thumbup: coupe, bij BMW in Rijswijk. Maar dat zou misschien niet op prijs gesteld worden... :thumbup:

dat erweitert leder staat anders best goed in mn Z4 :newblush:

Link naar reactie
dat erweitert leder staat anders best goed in mn Z4 :newblush:

Zouden ze het gemerkt hebben als er opeens van die "zilveren planken" in die :thumbup: zitten... :thumbup:

Link naar reactie
en gelijk de bi-xenons meegenomen (met W I T T E knippers) :schater:

en de Walnuß :newblush: stoelen

en het :thumbup: stuur

en de :thumbup: motorkap

en ...

....

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Afgelopen weekeinde de cruise control ingebouwd bij m'n eigen auto, en JAWEL er moest dus een inbreuk op de bestaande bekabeling gemaakt worden. :thumbup:

Valt achteraf toch ook wel weer mee, maar je moet de kabelboom losmaken die naar de lichtbedienings eenheid loopt, en daar 2 draden onderbreken en in serie de kabel naar de tempomat schakelaar monteren.

Dan moet je nog een dunnne blauwe draad door de binnenruimte onder je dash naar de motor ruimte monteren en deze aansluiten op de DWE unit.

Na enige tijd klooien is het gelukt en werkte de cruise control zonder deze door de dealer te laten inlezen( stond namelijk wel in de dealer omschrijving)

Ongeveer een uurtje werk. :thumbup:

  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.