Ga naar inhoud

Even voorstellen


1004

Aanbevolen berichten

Hallo Forumleden,

Ik zal me eerst even voorstellen. Mijn naam is Kees en woon in Noord-Holland. Sinds november 2008 in bezit van een Z4 3ltr automaat van 2003. De auto is door de vorige eigenaar geimporteerd uit Duitsland in juli 2007 en er is 8000 km mee gereden.De auto is dunkelgrau heeft veel opties en heeft nu 35000 km op de teller staan. Zelf rijden we al jaren Austin Healey, dus cabrio rijden is voor ons niet nieuw. De BMW Z4 is natuurlijk heel wat anders, maar voor de koudere perioden ideaal.

Naar aanleiding van het onderwerp "Z4 dakmodules" op het forum heb ik beide aangeschaft en gemonteerd. Beide modules werken, al vind ik de 5 seconden die tussen het activeren op de key en het daadwerkelijk openen of sluiten vrij lang. Maar nu mijn probleem. Bij het sluiten van het dak d.m.v. driemaal drukken op de lock van de sleutel loopt het dak dicht, maar gaat het alarm af als het dak half gesloten is. Ik heb daarop in de Car memory de interieurbeveiliging laten deactiveren, maar het probleem blijft. Volgens het instructieboekje zou deze auto een exportuitvoering zijn omdat het alarm alleen te activeren is middels de afstandbediening. Is er iemand die dit probleem kent of weet hoe dit te verhelpen is. Graag jullie reactie.

M.v.g.

Kees

Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bij het sluiten van het dak d.m.v. driemaal drukken op de lock van de sleutel loopt het dak dicht, maar gaat het alarm af als het dak half gesloten is.

Bedoel je dat je alarm al afgaat terwijl het dak nog dicht aan het gaan is?

Wat je zou kunnen proberen is de auto met de afstandbediening (de sleutel) op slot doen en dan nogmaals de middelste knop van de sleutel indrukken en kijken naar je rode lampje onder de spiegel deze blijft een paar seconden banden en gaat dan uit nu loslaten en het lampje gaat knipperen dit heeft als gevolgd dat je interieurradar echt uitstaat toch eens proberen je weet nooit.

Groet,

Andre

Link naar reactie
Bedoel je dat je alarm al afgaat terwijl het dak nog dicht aan het gaan is?

Wat je zou kunnen proberen is de auto met de afstandbediening (de sleutel) op slot doen en dan nogmaals de middelste knop van de sleutel indrukken en kijken naar je rode lampje onder de spiegel deze blijft een paar seconden banden en gaat dan uit nu loslaten en het lampje gaat knipperen dit heeft als gevolgd dat je interieurradar echt uitstaat toch eens proberen je weet nooit.

Groet,

Andre

Hallo Andre

Inderdaad het alarm gaat al af als het dak nog aan het dicht gaan is. Ik heb je aanwijzing uitgevoerd en de interieurradar staat echt uit. Ik heb dit gedaan met het dak open en gecontroleerd door m'n hand in de ruimte te bewegen. Maar als ik het dak na ontgrendelen weer laat sluiten doormiddel van driekeer de lockknop in te drukken gaat het alarm weer af tijdens het sluiten.

Groeten,

Kees

Link naar reactie
Volgens het instructieboekje zou deze auto een exportuitvoering zijn omdat het alarm alleen te activeren is middels de afstandbediening. Is er iemand die dit probleem kent of weet hoe dit te verhelpen is.
Dag Kees en welkom op het forum :rambo: .

Nu weet ik geen bliksem van de Z4, maar heb wel gelezen dat er de duivel en z'n mallemoer aan in te stelen is. Alleen kun je dit niet zelf, daarvoor moet je naar 'der Freundliche'/'the stealer' oftewel 'de dealer'.

Ik heb zelf een '98-er Z3 uit Duitsland met fabrieksalarm en daar is het actieveren/deactieveren van het alarm standaard wel mogelijk met de sleutel, terwijl dit in Nederland van de verzekering weer niet mag. Aan de computer ermee en instellen.

Maar even rondvragen (zoals je nu doet) is ook heel verstandig, want misschien weet jouw dealer het ook niet uit z\'n hoofd en dan hang je toch maar weer een hele tijd voor niks aan die computer, voor ruim anderhalve Euro per minuut :thumbup: .

Ik hoop dat iemand het antwoord voor je heeft, alvast hele fijne kilometers toegewenst.

PS: Kent jouw alarm misschien de mogelijkheid om aan het knipperpatroon af te lezen wat de alarmtrigger is geweest? Dan kun je misschien wat gerichter zoeken.

Link naar reactie
Hallo Andre

Inderdaad het alarm gaat al af als het dak nog aan het dicht gaan is. Ik heb je aanwijzing uitgevoerd en de interieurradar staat echt uit. Ik heb dit gedaan met het dak open en gecontroleerd door m'n hand in de ruimte te bewegen. Maar als ik het dak na ontgrendelen weer laat sluiten doormiddel van driekeer de lockknop in te drukken gaat het alarm weer af tijdens het sluiten.

Groeten,

Kees

Kees jij hebt dus de module ingebouwd waarmee je de knopbediening alleen maar 1 keer hoeft in te drukken en een aparte module voor de dakbediening via de afstandbediening toch?

Er zijn hier een aantal Z4 rijders die ook de module hebben voor sleutelbediening en volgens mij ben je de enige met de andere module je zou als test die andere eens los kunnen halen en kijken of het dan nog steeds gebeurd.

Andre

Link naar reactie

Vandaag alle verbindingen nog een keer gecontroleerd van de ingebouwde modules, maar alles goed aangesloten. Op de site van de leverancier nog eens gekeken of de Cabrio Verdeck Dach-modul Tuning en de Cabrio Verdeck Dach -modul Fernbedienung elkaar zouden kunnen beinvloeden, maar dat is niet het geval. Ook naar aanleiding van de reactie van pvr nog eens gecontroleerd of het alarm af zou gaan als ik met mijn armen tot op de stoel zou bewegen, en inderdaad gaat het alarm dan wel af, ook nadat ik de lock-knop tweemaal ingedrukt had en de controlelamp kort brandt en daarna constant flitst.

Het alarm gaat ook af als ik die geactiveerd heb met de afstandbediening en daarna de deur open via de sleutel in het slot.

Misschien willen jullie je gedachten er nog een keer over laten gaan.

Alvast bedankt

Kees

Link naar reactie

Ik gok ook maar wat. Misschien helpt het...

Is het zo dat je dak pas na vijf seconden begint met dicht gaan als je op de knop gedrukt hebt (zo lees ik je beschrijving)?

Dat lijkt me niet normaal. Hoe is dat bij anderen?

Krijgt die dakmodule wel het juiste trigger signaal?

Link naar reactie

Ik vind het ook vrij lang duren voor dat het dak opent of sluit na het activeren via de afstandbediening. In de beschrijving van het Cabrio Verdeck Dach -modul Fernbedienung staat dat het openen van het dak start 5 sec nadat de lock-knop voor de derde keer is ingedrukt.

Kees

Link naar reactie

Ja, alle verbindingen zijn gesoldeerd.

In de beschrijving staat dat je de potmetertjes in de witte- en gele draad stapsgewijs moet verdraaien tot dat het openen en sluiten via de afstand bediening goed werkt. Ik kan bij het verdraaien geen verschil merken, zou dit iets met de aanlooptijd van 5 sec te maken kunnen hebben?

Ik heb het probleem van het afgaan van het alarm tijdens het sluiten van het dak ook bij Cabrio- Module voorgelegd, als zij een oplossing hebben horen jullie het.

Link naar reactie

De pot meters zijn alleen nodig als het dak niet helemaal open gaat. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat het iets met het alarm te maken heeft.

Het is alsof er iets mis met het alarm is, normaal kan het niet "geset" worden als je een deur open hebt of als je de ramen laat dich doen door de close button lang in te drukken. Hij denkt dat alles klaar is, en is te vroeg bedrijfs klaar.

Link naar reactie
De pot meters zijn alleen nodig als het dak niet helemaal open gaat.
Oh. Okay. Ik had gehoopt dat het ook invloed zou hebben op het moment van sluiten en zo het proces misschien kon versnellen.
Het is alsof er iets mis met het alarm is, normaal kan het niet "geset" worden als je een deur open hebt of als je de ramen laat dich doen door de close button lang in te drukken. Hij denkt dat alles klaar is, en is te vroeg bedrijfs klaar.
Dat idee heb ik ook. Maar ik heb helaas geen idee van de instelmogelijkheden van noch de dakmodule noch de alarmmodule.

Heeft niemand er een installatiehandleiding van?

Link naar reactie
Ik vind het ook vrij lang duren voor dat het dak opent of sluit na het activeren via de afstandbediening. In de beschrijving van het Cabrio Verdeck Dach -modul Fernbedienung staat dat het openen van het dak start 5 sec nadat de lock-knop voor de derde keer is ingedrukt.

Kees

Kees je kunt ook je dak sluiten met de sleutel in het portier een deze dan vasthouden kijk eens wat er dan gebeurd, je alarm gaat dan wel niet aan maar je moet alles bekijken met een storing.

Ik weet niet of de dealer de inschakeltijd kann wijzigen dat hij later inschakelt nadat je hem op alarm hebt gezet.

Andre

Link naar reactie

Moeten we eerst niet even vaststellen om welke producent het gaat? Er zijn meerdere varianten in omloop maar de meest verkochte is denk ik die van Reinhardt Engineering. Heb ik ook en werkt perfect. Zij hebben een website, je kunt hen ook mailen toch?

Link naar reactie

Eerst even de antwoorden op de vragen

Het dak kan ik openen en sluiten met de sleutel dit werkt allemaal normaal, maar dat kan alleen als ik de auto niet heb afgesloten met de afstand bediening, dus alarm uit. Als ik wel afgesloten heb met de afstandbediening, kan ik met de sleutel de deur ontgrendelen, maar het dak niet openen. Als ik dan de deur open, gaat het alarm af. Ik kan het alarm alleen activeren en deactiveren met de afstandbediening.

De gemonteerde dakmodules zijn van Reinhardt Engineering in de beschrijving is aangegven dat het Cabrio Verdack Dach-modul Tuning en het Cabrio Verdeck Dach-modul Fernbedienung elkaar niet beinvloeden Ik heb de laatste dagen ook mail verkeer met Reinhardt Engineering gehad, zij kennen het probleem niet. Ik heb nog wel de vraag uitstaan bij ze of het mogelijk is de reactietijd van 5 seconden tussen het activeren en het daadwerkelijk openen of sluiten van de kap te verkorten.

Oorzaak bekend nu nog oplossen.

Vandaag verder gezocht en op de WDS DVD gevonden dat de detectie van het interieur na 30 seconden na het activeren van het alarm in werking treedt. Bij mij is deze tijd 13 seconden, het dak loopt nog dicht terwijl de interieur detectie in werking treedt en het alarm dus afgaat. Vanmiddag gebeld met Thommy in Lisse of het mogelijk is het basismoduul te programmeren, zodat de detectie later begint. dat kon hij zo niet aangeven, dan moest de auto aan de kast, maar ik kon direct komen. Na een uur zoeken en een BMW dealer bellen geen resultaat.Dus onverrichter zake weer naar huis. Weten jullie hier een oplossing voor.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.