Ga naar inhoud

Geen nieuwe Z4 M?!?


Delta737

Aanbevolen berichten

Als ik dit bericht mag geloven, komt er geen :foto: uitvoering van de nieuwe Z4. :wave:

Eeuwig zonde wat mij betreft, want ik ben helemaal :m: van de nieuwe Z4. Ik zag mezelf over een jaar of 10 al in de occasion :party: rijden ;) :thumbup:

Hopelijk trekt de economie weer snel een beetje aan, zodat BMW dit besluit nog terug draait...

Link naar reactie
  • Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat BMW hier, net als een hoop andere bedrijven, de economische crisis gebruikt om ergens onderuit te komen.

De X5 M en de X6 M gaat men wel bouwen, ook daar zal men slechts een minimale omzet mee draaien.

Volgens mij heeft men bij BMW Motorsport (de ontwikkelaars voor dergelijk leuk spul) ontdekt dat het geplande concept niet werkt, nml. de huidige M3 motor in de nieuwe Z4.

Wie weet trok het "harmonica-dak" niet krom onder de belasting van die lekkere V8 ?? :thumbup::schater:

En nog iets : Aston Martin, Lamborghini en consoorten draaien momenteel topverkopen... Waarom zou BMW dan bang moeten zijn om deze Z4M niet te kunnen slijten ? Meer tegenvallen dan de vorige kan toch niet...

Link naar reactie

Misschien kunnen we aanstaande zaterdag nog even wat druk op de ketel zetten om deze beslissing terug te draaien.... :ph34r: :rambo: :thumbup:

Dat de X5 en X6 M nog wel komen zal wel te maken hebben met de mate van ontwikkeling, die waren al bijna klaar om op de markt te komen...

Link naar reactie

ik denk dat dit slechts een marketing spin is om het huidige topmodel goed te laten verkopen en dan straks toch met een M komen, zodat deze mensen nog een keer een stapje kunnen maken en dus 2 keer hebben betaald. Dit hebben ze in het verleden meermalen gedaan.

Link naar reactie
Ik zie weer een schone taak voor mijn vrienden van Alpina :thumbup:

Verschil tussen M en Alpina is dat M motoren hoogtoerig zijn en Alpina het maximale rpm iets lager houd zodat er onderin meer power beschikbaar is (wat voor dagelijks gebruik prettiger is). Als je juist liefhebber bent van hoogtoerig spul is het maar de vraag of Alpina eraan kan voldoen.

Link naar reactie

Atikeltje op Autoweek weinig varianten van nieuwe Z4.

BMW is wel heel duidelijk over de nieuwe Z4, geen :), geen coupe, geen diesel. :lol:

AutoWeek maakte vandaag de eerste kilometers met de nieuwe Z4. Het programma van de roadster blijft bij de nieuwe generatie beperkt.

Tijdens de perspresentatie geeft BMW aan dat er geen M-versie en softtop-variant komt van de nieuwe Z4. Ook een dieselversie komt er niet. Audi biedt bij de TT wel een diesel aan en de Alfa Romeo Spider is ook met een zelfontbrander te koop. Naar verluidt is Mercedes van plan in de komende generatie SLK ook een diesel te gaan leveren. BMW doet dus niet mee aan die trend.

Ook een coupé-versie zit niet in het vat. “Deze Z4 is een hardtop. In gesloten toestand is dit dus al een coupé. Onder meer een kofferruimte met skiluik zorgt voor het gebruiksgemak die bij zo’n carrosserievariant hoort”, aldus projectleider Olaf Kolk die tijdens het diner na de introductie naast AutoWeek aanschoof.

Link naar reactie

Geen diesel: logisch, met zo'n auto rijdt je normaliter geen 40k of meer per jaar

Geen QP : logisch, met het dak dicht heb je een QP

Geen ///M : ook logisch, de 335i heeft als ik het goed heb 306 pk en is dus qua vermogen bijna een (oude) ///M Met die motor als interne concurrent zal een ///M nauwelijks verkocht worden. Ik vraag mij af of er sowieso nog wel winst wordt gemaakt op bijvoorbeeld een M3 of een M5. Is een dure ontwikkeling en er worden er weinig van verkocht. Wellicht meer een statement van "Kijk eens wat wij kunnen" dan een commercieel succes.

Link naar reactie
Wellicht meer een statement van "Kijk eens wat wij kunnen" dan een commercieel succes.

Laat dat nu net zijn waarop het hele imago van BMW is gebouwd :lol:

De :) -versies doen dromen, de roep hiervan straalt af op de rest van het gamma en doet dit ook verkopen.

(Niemand ziet bv. een BMW als een taxi, zoals men dat wel ziet bij dat Ster-merk)

Link naar reactie
Laat dat nu net zijn waarop het hele imago van BMW is gebouwd ;)

De :) -versies doen dromen, de roep hiervan straalt af op de rest van het gamma en doet dit ook verkopen.

" :lol: " is gewoon een brand. BMW kan meer vragen voor een "sportonderstel"/"sportstoel"/"dikker stuur" door het te verkopen als zijnde " ;) ".

Wat Bart hierboven aanhaalt zou ook nog wel eens kunnen. Nu zeggen dat er geen :m: komt, zodat de verkopen van de Z4 S drive 35i (of hoe die 306pk ook heet) vanaf het begin goed zijn. En later toch "by popular demand" een :m: uitbrengen met 6 cylinder bi-turbo van ongeveer 400pk.

Link naar reactie
Laat dat nu net zijn waarop het hele imago van BMW is gebouwd ;)

De :lol: -versies doen dromen, de roep hiervan straalt af op de rest van het gamma en doet dit ook verkopen.

En dat betwijfel ik dus. De gemiddelde 3 of 5 rijder heeft naar mijn mening geen idee wat een ///M precies betekent. Zij willen doorgaans een BMW vanwege de status en/of de rijeigenschappen. Je moet de gemiddelde BMW rijder niet verwarren met de liefhebbers die hier rondhangen :)

Link naar reactie

De M divisie had vorig jaar overigens erg veel winst gemaakt (bron volgt), dus het is niet alleen voor imago building. In dit gelijkheidsparadijs is het wel ongebruikelijk om de duurste versie te kopen, maar er zijn landen die nog wel differentiatie toelaten en zelfredzaamheid belonen hoor...

Link naar reactie
En dat betwijfel ik dus. De gemiddelde 3 of 5 rijder heeft naar mijn mening geen idee wat een ///M precies betekent. Zij willen doorgaans een BMW vanwege de status en/of de rijeigenschappen. Je moet de gemiddelde BMW rijder niet verwarren met de liefhebbers die hier rondhangen :)

Daar kom je idd pas achter als je erin gereden hebt, tot die tijd plakken ze allemaal een :lol: achterop

Link naar reactie

In eerste instantie zou het huidige model Z4 ook niet in een :( variant komen, vandaar dat Alpina toen de Roadster S heeft gebouwd.

Ik zou er dus inderdaad niet verbaasd van staan als er over 1 of 2 jaar toch een :huh: -roadster wordt geintroduceerd.

Link naar reactie

Er gaan wel verhalen rond dat die x35i variant bij zwaar gebruik (op circuit vooral) last heeft van warmte.

En turbo moet je van houden natuurlijk.

M motoren draaien hoge toeren en hebben een giftige gasrespons. Bepaald voor een groot deel de beleving. Dan is zo'n 306pk wel leuk maar het maakt het geen M.

Link naar reactie

In de Autovisie van deze week vertelt Anders Warming, hoofd exterieurdesign van BMW "Ondanks dat tweezitscoupes een nichemarkt vormen sluit ik de komst van een coupe-achtige (shootingbrake?!! :thumbup: ) variant niet uit" en verder moeten de beste mannen van BMW maar even bij het project van Vrenck ;) gaan kijken aangezien, volgens Warming, de V8 uit de M3 niet in het vooronder past van de Z4...

Dus ws krijgen wij over een jaartje een shootingbrake achtige (hoop doet leven) :wave: coupe variant met een 450pk twin turbo 6 in lijn...

De twinturbo configuratie wordt immers ook al gebruikt voor de :m: versies van de X5 / X6 en zal ook in de volgende :m: 5 dienst doen...

Link naar reactie
Dus ws krijgen wij over een jaartje een shootingbrake achtige (hoop doet leven) :m: coupe variant met een 450pk twin turbo 6 in lijn...

De twinturbo configuratie wordt immers ook al gebruikt voor de :m: versies van de X5 / X6 en zal ook in de volgende ;) 5 dienst doen...

Dat zou best eens kunnen, Audi heeft de V8 in de S4 er ook al uitgegooid ten koste van de V6 twinturbo, doe mij dan maar die V8 met twinturbo van de X6 :thumbup:

Audi doet het trouwens naar mijn smaak op dit moment beter door vast te houden aan een stoffen kap :wave:

Link naar reactie
Dus ws krijgen wij over een jaartje een shootingbrake achtige (hoop doet leven)

Hier hopen er twee met je mee :thumbup:

Link naar reactie
Dat zou best eens kunnen, Audi heeft de V8 in de S4 er ook al uitgegooid ten koste van de V6 twinturbo, doe mij dan maar die V8 met twinturbo van de X6 :thumbup:

Audi doet het trouwens naar mijn smaak op dit moment beter door vast te houden aan een stoffen kap :wave:

Daar sluit ik me volledig bij aan. Het moet echt een stoffen kap zijn. :m: Tenzij je natuurlijk en V10 inbouwt dan krijg je een ontheffing. :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.