Ga naar inhoud

spoorverbreders/ spacers


speedster

Aanbevolen berichten

Ik ben voornemens om spacers te plaatsen voor 10 a 15 mm per kant en achter 20 mm per kant.

Voor worden het waarschinlijk zowiso gewone schijven maar voor achter bij 20 mm is het dan beter om schijven te nemen die je er op schroeft. of toch gewoon losse schijven? :thumbup:

welke spacers kan ik het beste nemen (prijs kwaliteit verhouding/ veiligheid)?

ik hoor het graag :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik heb 15 mm achter met 9J ET46 20 mm stak bij mij te ver uit en liep af en toe aan in de binnenschermen.

De mijne zitten ertussen met langere wielbouten.

Schroef of geen schroef?

Bij degene die je erop schroeft IMHO goed merk bijv. H&R ivm veiligheid ze kunnen scheuren en je wiel zit er wel aan vast.

Andre :thumbup:

Link naar reactie

@ Andre, scheuren? Met betrekking tot de bout?

@ Speedster, ik verwijs je eerst even naar dit draadje. Tot 20mm (per kant) moet je werken met langere bouten, vanaf 20mm krijg je een schijf met verzonken bouten, zodat je de orginele wielbouten kunt blijven gebruiken. Wanneer je orginele wielen eronder hebt zitten, kloppen de diktes wel ongeveer, ik zou je willen aanraden voor een kwalitatief setje te gaan ivm onbalans, H&R, SCC, Eibach etc.

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

Als ik zo vrij mag zijn om ook direct een vraag te stellen:

Ik zelf had 15mm gemonteerd met koni dempers+eibach veren & 19" 9.5j et40 icm 265/30-19 maar dit liep aan;

past 10mm dan wel, weet iemand dat?

Ook viel het mij op dat, ondanks mijn auto geen schade-history heeft :blush: , mijn linker wiel een paar mm verder uitsteekt dan de rechter..

Of is dit misschien een ongelijkmatige stand qua wielvlucht?

Op mijn laatste uitlijn-rapport staat daar iets over van..

Links -2*53' & rechts -2*38'

Kan iemand mij hier iets over vertellen.. :thumbup:

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

voor heb ik 8,5j en achter 9,5j.

De vraag heeft betrekking op de achterwielen.

Ze lopen aan tegen een verdikking in de wielkasten + net aan op de carrosserie, echt een mm maar.

Maar links liep hij dus meer aan dan rechts en ik denk dat dat komt door de wielvlucht.

Kan je deze wielvlucht aanpassen, want dat zou ook weer een paar mm schelen.

Link naar reactie
Thanx!

Ik heb net een setje van H&R besteld voor 30 achter 40 mm, duur, maar het gaat hier ook om veiligheid en daarop mag je IMHO niet op bezuinigen!

Achter houd ik dan houdt iknog wat ruimte over, maar dat lijkt me ivm met de camber ook wel verstandig. :thumbup:

Beste Speedster,

Welkom op het forum. Miscchien een idee om je even voor te stellen in het memberstopic. En plaatjes van je Z zijn ze hier ook gek op.Klik

Have fun met de spacers :)

Link naar reactie
@ Andre, scheuren? Met betrekking tot de bout?

@ Speedster, ik verwijs je eerst even naar dit draadje. Tot 20mm (per kant) moet je werken met langere bouten, vanaf 20mm krijg je een schijf met verzonken bouten, zodat je de orginele wielbouten kunt blijven gebruiken. Wanneer je orginele wielen eronder hebt zitten, kloppen de diktes wel ongeveer, ik zou je willen aanraden voor een kwalitatief setje te gaan ivm onbalans, H&R, SCC, Eibach etc.

Nee danny ik heb al eens spacers gezien die zelf scheuren vertoonde bij de gaten voor de bouten en dat ziet er niet echt veilig uit :blink:

Link naar reactie

Spacers zitten erop. Wielen passen nu precies binnen spatbord breedte. Ik ben er hellemaal tevreden over :blink: ! foto's volgen spoedig!

Ik dacht wel op het moment dat ik de laatste spacer erop tikte (ze passen mooi strak om de centre hubs) oei hoe krijg ik die er weer vanaf als ik de winterbanden erop zet (die hebben een andere ET waarde en staan al meer naar buiten). Heeft iemand hier suggesties voor?

Link naar reactie
Spacers zitten erop. Wielen passen nu precies binnen spatbord breedte. Ik ben er hellemaal tevreden over :thumbup: ! foto's volgen spoedig!

Ik dacht wel op het moment dat ik de laatste spacer erop tikte (ze passen mooi strak om de centre hubs) oei hoe krijg ik die er weer vanaf als ik de winterbanden erop zet (die hebben een andere ET waarde en staan al meer naar buiten). Heeft iemand hier suggesties voor?

Gewoon een schroevedraaier op de rand en een paar tikjes met de hamer en dan krijg je vanzelf ruimte om hem eraf te wippen.

Andre

Link naar reactie
Ook viel het mij op dat, ondanks mijn auto geen schade-history heeft :m: , mijn linker wiel een paar mm verder uitsteekt dan de rechter..

Of is dit misschien een ongelijkmatige stand qua wielvlucht?

Op mijn laatste uitlijn-rapport staat daar iets over van.. Kan iemand mij hier iets over vertellen.. :thumbup:

dit had mijn 3.0 QP ook.. schijnt vaker voor te komen bij Z's... niet iets om je druk over te maken. Ik zal nog wel even zoeken naar wat relevante links. :wave:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
  • 1 jaar later...
  • 2 weken later...

Ik heb een set van H&R van 20 mm per wiel gemonteerd, zowel voor als achter. M-onderstel en 18" breedteset (225/255) styling 108.

Staat super, maar voor een probleempje met aanlopen. Moet dus een ander setje op van 15 of 10 mm.

Ik vind de losse schijven met langere wielbouten echter wel een gedoe met monteren.

De 2x20 mm set zit vast op de naaf, en daar zet je de velg met de originele (anti-diefstal) bouten op vast.

Geen verschil met spoorvorming want de RFT banden zijn er al af! :rolleyes:

Link naar reactie
  • 5 jaren later...

http://www.spoorverbreder-shop.nl/advanced_search_result.php?keywords=780012&x=22&y=19

Ik wil een setje spacers aanschaffen van 10 mm en kom deze verkoper tegen op het www. Ze kosten echter de helft van een set Eibach spacers die al vlug over de 100 eu per set

Volgens mij kan er geen verschil in kwaliteit zijn denken jullie,

Is het verstandig deze goedkopere aan te schaffen of hebben jullie een goed reden om voor die duurdere te gaan?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.