Ga naar inhoud

Hardtopschroevendraaier


BertS

Aanbevolen berichten

Vandaag leek me een uitgelezen dag om m'n hardtop te monteren. Helaas, ik kan de schroevendraaier waarmee ik 'm aan de voorkant vast moet schroeven nergens vinden. Hele huis overhoop maar hardtop staat nog in de schuur.

Ben even langs de BMW dealer geweest in de verwachting dat ze me wel even zo'n ding konden lenen. Wederom: helaas.

Is er in deze club misschien iemand in de buurt van postcode 1076 die bereid is mij zo'n schroevendraaier (BMW hardtop) te lenen? Ik ga er van uit dat ik de mijne t.z.t. wel terug vind en in het voorjaar weer zelfstandig kan demonteren.

Bert Steenbeeke.

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hee Bert,

Welkom op ons forum!

Ik kan je helaas niet helpen aan zo'n schroevendraaier, maar misschien wel 'n tip geven...

Ik was de mijne (voor een Wiesmann hardtop) ook kwijt, heb ook de hele garage overhoop gezet en vond 'm uiteindelijk in..... de kofferbak van de Z3, keurig netjes tussen het originele gereedschap geklemd.... :blush:

Link naar reactie

Is het niet gewoon een inbus schroefje? Zo'n setje kan je overal wel kopen (tork ook overigens...).

Als je het niet goed kan zien druk dan een stukje kauwgum/klei tegen de schroef, zie je ook meteen wat voor type het is :blush:

Of houd BMW er een vreemd soort op na?

Link naar reactie

Bedankt voor de snelle reacties allemaal.

M'n kofferbak had ik al gecheckt. Evenals onder en naast de stoelen. Nee, in m'n auto ligt 'ie niet - daar ben ik inmiddels van overtuigd. Zoveel ruimte is er ook niet tenslotte...

Het is geen gewoon inbus schroefje. Als ik me goed herrinner is het uiteinde van de schroevendraaier een soort taps toelopende ster-vorm. Ik zal de kaugum truuk 'ns uitproberen omdat vast te stellen.

Postcode 1076 is Amsterdam-Zuid.

Bert.

Link naar reactie

Dan is het Torx. Zijn ook bitjes van, maar wat moeilijker te vinden. Gek genoeg zitten ze altijd wel in die € 7,50 bitsetjes van de gamma, waar er 100 verschillende in zitten, maar los moet je goed zoeken. Bij een betere handel vind je ook wel een schroevendraaier. Koop dan wel een stevige, want je moet redelijk kracht zetten.

Mocht je een keer de A1 iets verder afzakken kom dan even langs Huizen met een boutje. Ik heb zat van die bitjes.

Link naar reactie

torx setjes zijn natuurlijk verkrijgbaar bij iedere betere ijzerboer, als "imbussleutel" of "schroevendraaier" uitvoering. Ik heb vorig jaar voor 10 Euro een setje gekocht met zowat 10 maten op de Essen Motorshow :blush:

Link naar reactie

Het is gelukt!

Het zijn inderdaad Torx schroeven. Ik had er nog nooit van gehoord maar de gereedschaphandel wel. Heb een setje gekocht voor 17 Euro nogwat. Altijd nog goedkoper dan de 20 Euro die de BMW garage voor één schroevendraaier wilde hebben. Dit setje verlaat mijn kofferbak niet meer.

Bedankt voor de tips allemaal.

Bert.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.