Ga naar inhoud

Trekhaak vraag


Aanbevolen berichten

Ik ben een (afneembare) trekhaak aan het monteren onder een Z3 uit 1996.

Ben nu bezig met de bekabeling en moet hierbij ook een lamje in de klokkenwinkel plaatsen.

Iemand enig idee waar dit lampje moet gaan komen??

Heb de tellers er al uit, maar ben nog niet veel wijzer geworden.

Iemand ook een idee welk relais is voor de richtingaanwijzers??

Heb namelijk geen boekje erbij :drank:

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik ben een (afneembare) trekhaak aan het monteren onder een Z3 uit 1996.

Ben nu bezig met de bekabeling en moet hierbij ook een lamje in de klokkenwinkel plaatsen.

Iemand enig idee waar dit lampje moet gaan komen??

Heb de tellers er al uit, maar ben nog niet veel wijzer geworden.

Iemand ook een idee welk relais is voor de richtingaanwijzers??

Heb namelijk geen boekje erbij :drank:

goeie binnenkomer :schater: ik denk dat er niet veel mensen zijn die een serieus antwoord hebben..een trekhaak is toch een beetje vloeken in de kerk anyway suc6 ermee.

Link naar reactie
Ik ben een (afneembare) trekhaak aan het monteren onder een Z3 uit 1996.

Ben nu bezig met de bekabeling en moet hierbij ook een lamje in de klokkenwinkel plaatsen.

Iemand enig idee waar dit lampje moet gaan komen??

Heb de tellers er al uit, maar ben nog niet veel wijzer geworden.

Iemand ook een idee welk relais is voor de richtingaanwijzers??

Heb namelijk geen boekje erbij :drank:

Is dat lampje dan om te zien of er een kar achter hangt?

Link naar reactie
Is dat lampje dan om te zien of er een kar achter hangt?

Dat denk ik, er word in de bekabelings instructie gerefereerd aan het intructieboekje, maar die ligt er niet meer in :wave:

Waarschijnlijk zal daarin staan welk lampje moet gaan branden als er een 2-tons aanhanger achter hangt :drank::schater:

Link naar reactie

Foto's zal ik zeker maken.

Zal voor de gelegenheid mijn caravan er voor zetten!

Anyway,

Ik ben Marco, 36 jaar oud getrouwd en vader van 2 kinderen.

Overdag ben ik actief in de banden, 's avonds sleutel ik regelmatig aan auto's.

Deze Z3 is dan ook van een vriend van mij, hij heeft mij dus ook gevraagd de trekhaak te monteren.

Zou er anders iemand voor me eens in zijn/haar instructieboekje willen kijken of er bij de tellers een of ander indicatie lampje zit (geplaatst kan worden) voor de trekhaak???

Link naar reactie

Hahaha, en wij maar denken met een nieuwe Z3 eigenaar te maken te hebben. Sportief Marco :thumbup: .

Ik heb net even in het Duitstalige boekje gekeken, maar daar bazelen ze alleen maar over dat je veilig moet rijden en het spul niet moet overbelasten. Niets over een lampje.

In de schema's wordt wel een pinnetje genoemd voor een 'Kontrolleuchtte Anhängerblinker" (steker X17, 26 polig Blau, pin 1, Eingang) maar dat is bij het gebruik van DME-Steuergeräte (B32) ook gebruikt voor het oliedruk lampje. Het zal dus wel óf/óf zijn.

Maar of jij een DME-Steuergerät (B32) hebt of niet, daar waag ik me niet aan :blink: .

Ik weet het van de mijne niet eens :schater: .

Succes!

Link naar reactie
Op mijn Z3 heb ik toen der tijd een trekhaak laten monteren. Zij hielden het bewuste lampje ook over. Geen idee waar deze geplaatst had moeten worden. Ik kon het ook niet terug vinden in de montage handleiding.

Leo

Denk dat deze Z3 ook verder zal moeten gaan zonder dat bewuste lampje!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik moet eerlijk zeggen, ik heb het zelf gedaan :wacko: maar met frisse tegenzin :rambo: Als het mij gevraagd wordt :newblush:
"They made me do this..." :schater:

Wat mij betreft: excuus aanvaard!

Zonder is inderdaad mooier, het blijft een apart gezicht....

Wel bedankt wel voor de foto's <_<

Link naar reactie

Gevonden, denk ik. Zie: nachrüstung anhänger kupplung en daarin staat:

"Kontrolleuchte (7) in das Instrumentenkombi (8) auf Steckplatz Nr. 11 einstecken und um 90 grad drehen".

Maar je moet ook nog een "Blinkrelais" vervangen door een ander, en wat dat er voor een is weet ik niet :mellow: .

Anyway, de inbouwhandleiding is nu gemakkelijker te vinden, voor die hordes die zometeen met de Z en de sleurhut naar de zon willen :schater:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.