Ga naar inhoud

Nog een paar HK speakers vervangen...


leufje

Aanbevolen berichten

Ook 1 van de rearspeakers doet het niet meer (bijrijderskant). Nu wil ik gelijk beide speakers vervangen, want veel indruk maken ze niet. Het zijn 4" HK 3 OHm speakers. Inderdaad, 3 Ohm. Mag ik die vervangen met een 4Ohm speaker of moet ik dan nog veel meer vervangen? Of weet iemand een alternatief?

Een compleet nieuwe geluidsinstallatie mag ondertussen ook!!! Als het maar in de fabrieksbehuizingen past, geen zin in een giga subwoofer of mega amplifier in mn kofferbak...

Link naar reactie
  • 5 maanden later...
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nu het subwooferprobleem is opgelost, zit ik nog met 1 speaker achter de bijrijdersstoel die het niet doet. Het is ook een Harman Kardon speaker, 10cm (4") mid range met een impedantie van 3 Ohm. Weet iemand hier een alternatief voor?

Ik kan alleen vinden: soundstream Rubicon rbt 402, maar die kan ik weer nergens in Nederland vinden...

Link naar reactie

Ik heb deze speakers onlangs vervangen door 4 inch JBL. De duurste serie P462 van € 119 die was te diep. De wat goedkopere rond € 79 die paste wel. Een grote verbetering geeft een pluk akoetische wol in de ruimte achter de speakers. Ook is het nodig de speakerrand goed af te dichten met kit.

Ook bij de vooronderspeakers heb ik wat wol achter de speakers gedaan en de kunstof paneeltjes ontdreund door er paar stukjes zelfklevend bitumen kleefvel van circa 2 mm dik aan de binnenkant tegen te plakken. Dat scheelt een stuk in ongewenste resonanties. Het geluid is nu wat beter.

Link naar reactie
Ik heb deze speakers onlangs vervangen door 4 inch JBL. De duurste serie P462 van € 119 die was te diep. De wat goedkopere rond € 79 die paste wel. Een grote verbetering geeft een pluk akoetische wol in de ruimte achter de speakers. Ook is het nodig de speakerrand goed af te dichten met kit.

Ook bij de vooronderspeakers heb ik wat wol achter de speakers gedaan en de kunstof paneeltjes ontdreund door er paar stukjes zelfklevend bitumen kleefvel van circa 2 mm dik aan de binnenkant tegen te plakken. Dat scheelt een stuk in ongewenste resonanties. Het geluid is nu wat beter.

Dank je Loek! Maar heeft JBL dan 3 Ohm speakers??? Heb jij ook de HK set (en van welk bouwjaar, want ik heb de set van na 08-1999 en toen is de diameter van de achterspeakers vergroot van 3" naar 4", en is de versterker opstelling veranderd)

Link naar reactie

Bij mij zaten er nog de originele speakers in, die flutdingen dus... Mijn Z is van 2001. Links vooronder zat een versterker die ik er ook uitgehaald heb. Dat was volgens mij geen HK set. De voorspeakers had ik al vervangen en hebben nu een scheidingsfilter, die nu onder het dashboard zit. De achterspeakers zijn zonder filter (breedband) en zitten rechtstreeks op de radio (JVC). Omdat er geen filter tussen zit maakt de impedantie van de speakers niet uit. Alles tussen 2 en 8 ohm is dan wel goed. Wel moeten de linker en rechter speaker hetzelfde zijn, voor de klank.

Link naar reactie

Zo, de HK rear speakers (4") vervangen door een setje pioneers. Wat een heerlijk verschil! Nu begin ik pas echt te genieten van het geluid in mn auto.

Natuurlijk merk je dan ook gelijk weer het volgende (en hopelijk laatste op audio gebied). Er zit een lelijke trilling aan de bijrijderskant in het plastic rondom de front speakers bij het voeteneind. Iemand tips hoe je dat het beste eruit kunt halen? Ik lees wel eens iets over een speciaal wol of rubber??

Tips weer welkom!

Link naar reactie
Natuurlijk merk je dan ook gelijk weer het volgende (en hopelijk laatste op audio gebied). Er zit een lelijke trilling aan de bijrijderskant in het plastic rondom de front speakers bij het voeteneind. Iemand tips hoe je dat het beste eruit kunt halen? Ik lees wel eens iets over een speciaal wol of rubber??

Zie mn eerste post van gisteren: wol er achter en ontdreunen met stukjes zelfklevend bitumenplaat van circa 2 mm dik.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.