Ga naar inhoud

'Chinese banden niet veilig op nat wegdek'


andriol

Aanbevolen berichten

  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mensen die graag driften zijn helemaal gek op Wanli. Juist OMDAT ze geen grip hebben :thumbup: en zo hard zijn dat ze niet zo snel slijten

Precies Tom!

Heb nog een setje Wanli op driftvelgen liggen.

Na 4 driftdagen nog geen slijtage zichtbaar (ok er is 3mm vanaf inmiddels), maar niet verbrand of wat dan ook. Topprodukt voor de drifters!

Maar idd, werkelijk een levensgevaarlijke band voor op de weg..grip is echt 0,0. Levensgevaarlijke band, zelfs in rechte lijn met maar een kleine dwarsrichel ofzo. Durf er ook niet meer naar een driftevent toe te rijden, die gaan er echt daar pas op.

Link naar reactie

Maar als je banden voor €43,- koopt moet je niet verwachten de kwaliteit van € 120,-.

Ik ben wel van mening dat banden aan een minimale veiligheid moeten voldoen!!!Al is het alleen maar voor de overige weggebruikers.

Link naar reactie
Heeft iemand een recent onderzoek naar banden (met name die ook geschikt zijn onder een z4 :thumbup: ) ik mag ook weer nieuw rubber aanschaffen.....

yep.

Ik vond deze test leuk:

Max performance summer

Overigens blijkt zo'n beetje uit alle tests wel de resultaten die ook uit deze test komen. Alleen hier hebben ze d'r ook een mooie onderbouwing bijgeschreven.

Dus mijn banden worden dus Goodyear F1 Eagle Asymetrics.

redenen: stille en comfortabele band (familie auto) goede grip bij zowel nat als droog wegdek. Ik heb geen sportwagen dus de iets betere stabiliteit van de PS2 laat ik gaan voor de eerder genoemde redenen.

Alleen jammer dat ze geen velgerand bescherming hebben (PS2 wel)

Link naar reactie
Heeft iemand een recent onderzoek naar banden (met name die ook geschikt zijn onder een z4 :thumbup: ) ik mag ook weer nieuw rubber aanschaffen.....

Jij ook al :schater: Ik heb dankzij de GP Elite boys ook wat nieuws moeten aanschaffen. Set Breyton Race CS velgen met Michelin PS2 Pilot Sport. Voor de Z4M zijn het overigens geen RFT's maar gewone banden. Tja ik heb ze nog niet binnen dus kan niets zeggen over de eigenschappen maar Michelin is altijd goed. Op de vorige auto Z3 2.2 heb ik de Goodyear Eagle F1 gehad. 8000 km mee gereden, altijd bij droog en zonnig weer dus eveneens geen benchmark. Kan mij herinneren dat de F1 in testen er goed uit kwam maar nogal veel geruis veroorzaakte. Is wel een redelijk betaalbare band. Heb destijds 800 betaald voor een set 18" velgen de breedte was geloof ik 225 voor en 265 achter.

Link naar reactie
Maar idd, werkelijk een levensgevaarlijke band voor op de weg..grip is echt 0,0. Levensgevaarlijke band, zelfs in rechte lijn met maar een kleine dwarsrichel ofzo. Durf er ook niet meer naar een driftevent toe te rijden, die gaan er echt daar pas op.
Mijn hemel.

Als het zo erg is, dan zou zo'n band toch alleen via de driftspeciaalzaak moeten mogen worden verkocht?

Goed dat ze testjes doen.

Oh wat zeg ik nou weer.

Link naar reactie
Mijn hemel.

Als het zo erg is, dan zou zo'n band toch alleen via de driftspeciaalzaak moeten mogen worden verkocht?

Goed dat ze testjes doen.

Oh wat zeg ik nou weer.

Ja, Tja. Zet weer eens een lekkere test op! Krijgen we weer eens wat leven in de tent. :thumbup:

Link naar reactie
Heeft iemand een recent onderzoek naar banden (met name die ook geschikt zijn onder een z4 :thumbup: ) ik mag ook weer nieuw rubber aanschaffen.....

falken fk 452 (veel onder de impreza wrx)

falken ze912(heeft alle groten merken verslagen bij de consumentenbond test in amerika)

voordeel van de ze912 is dat ze geen draairichting hebben.

er zitten slijtagegaatjes in.

dus bij 50% slijtage wisselen naar de andere zijde.

dus perfekt voor de z3 met veel camber.

ik heb ze beide gebruikt.

nu de ze912.

perfekte band

en zeeeer stil.

de goodyear Eagle F1 Asymmetric is ook zeer goed.

al deze banden zijn goed betaalbaar.

en ze verslaan in bijna alle testen de grote merken.

Link naar reactie
Jij ook al :schater: Ik heb dankzij de GP Elite boys ook wat nieuws moeten aanschaffen. Set Breyton Race CS velgen met Michelin PS2 Pilot Sport. Voor de Z4M zijn het overigens geen RFT's maar gewone banden. Tja ik heb ze nog niet binnen dus kan niets zeggen over de eigenschappen maar Michelin is altijd goed. Op de vorige auto Z3 2.2 heb ik de Goodyear Eagle F1 gehad. 8000 km mee gereden, altijd bij droog en zonnig weer dus eveneens geen benchmark. Kan mij herinneren dat de F1 in testen er goed uit kwam maar nogal veel geruis veroorzaakte. Is wel een redelijk betaalbare band. Heb destijds 800 betaald voor een set 18" velgen de breedte was geloof ik 225 voor en 265 achter.

Gisteren mijn winterbanden verwisseld voor de zomerbanden. En tot mijn verbazing was er geen slijtage te bespeuren op de banden waarmee ik dus op het circuit heb gereden (dus frank.....uhhh lag dat misschien toch aan jouw rijstijl :thumbup: )

Maar goed ik wist dat de zomerbanden wel al op waren (achter nog 2 mm). Er liggen nu Michelin's op. Ben er erg tevreden over, maar die prijs ten opzicht van bijvoorbeeld de Falke is wel erg groot. Dus nu begint het grote dubben... wat te doen.

Link naar reactie
Gisteren mijn winterbanden verwisseld voor de zomerbanden. En tot mijn verbazing was er geen slijtage te bespeuren op de banden waarmee ik dus op het circuit heb gereden (dus frank.....uhhh lag dat misschien toch aan jouw rijstijl :thumbup: )

Maar goed ik wist dat de zomerbanden wel al op waren (achter nog 2 mm). Er liggen nu Michelin's op. Ben er erg tevreden over, maar die prijs ten opzicht van bijvoorbeeld de Falke is wel erg groot. Dus nu begint het grote dubben... wat te doen.

niet dubben gewoon ps2 monteren en hoppekee gaan met die banaan :newblush:

Link naar reactie
Met een z4 met toch al zo'n "goed" stuurgedrag lijkt me geen risico nemen, wordt goedkoop duurkoop?

Ik heb ook altijd Michelin dan zit dat in ieder geval goed ondanks de prijs IMHO.

Andre -_-

ik ga altijd op uitgebreide bandentesten af.

hier worden ze op alle fronten uitgebreid getest en vergeleken.

een persoonlijke ervaring zegt niet zoveel.

maar de met de meeste grote merken zit je altijd wel goed.

maar niet elk type!!!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.