Ga naar inhoud

Remmen upgrade?


Tom

Aanbevolen berichten

Hmm, dit topic bevat niet echt een vraag maar 't is meer een overweging.

Ik kan van een goede bekende een remmenset kopen van Mov'it. Maat 322x32. Zijn dus iets groter dan de standaard remmen (300mm?) onder de Z4 3.0i maar vooral een stuk beter (past qua prestaties prima in rijtje Brembo/AP Racing etc.). Het is schijnbaar echt topspul, mensen met een Porsche die betere remmerij willen gaan daarheen.

Voor mij overkill want ik zoek geen circuits op, maar het is een goede aanbieding. Alleen zijn ze niet echt groot. Voor goede prestaties niet eens nodig maar als de (19 inch) wielen mooi gevuld zijn is wel even wat gaver natuurlijk.

Photoshopje:

29ok85s.jpg

Hopelijk klopt de grootte een beetje...

Deze vond ik op eBay, een Z4 met 322mm remmen (ander merk maar gaat om het idee) en zo te zien 20 inch (?) velgen

8d8b_1.JPG

Hier een plaatje van een Z4 met 18 inch en 342mm Movit remmen :thumbup: (staat wel erg dik!)

bmwz404.jpg

Meningen? Suggesties?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Tom, echt waar...als je eenmaal Movit remmen hebt ervaren wil je niet anders meer. Het is dat mijn budget het niet toelaat, maar beter wordt het niet.

Je moet eens een keer mee met een driftdag van Dick Hoekendijk (de importeur van Movit) om te ervaren wat deze remmen kunnen presteren. Ik heb ze onder andere kunnen ervaren in een 993 GT2, onder M3 CSL's en een E34 M5 op de Nordschleife....misselijkmakend tijdens remmen. En dat was ook gewoon een stalen set, nog niet eens de ceramische set.

Als je ze nu echt zo scherp aangeboden krijgt zou ik het doen, ik zou die kans niet laten liggen.

Link naar reactie
Tom, echt waar...als je eenmaal Movit remmen hebt ervaren wil je niet anders meer. Het is dat mijn budget het niet toelaat, maar beter wordt het niet.

Ja over de kwaliteit heb ik geen twijfels B)

Gave upgrade,is het een set rondom??

Nee alleen de voorkant.

Toevallig mensen die wat plaatjes hebben van een set met deze maat, achter 19 inch? (ja ik ben een poetser, moet er dus ook goed uitzien :thumbup: )

Link naar reactie

Vreemd, maar wanneer je op de duitse site zoekt, zijn er geen remmen voor de Z4, wel reclame met z4 foto's, maar behalve div z3, Z8 geen Z4 info

Link naar reactie
Ja en het staat ook wel heel stoer ..... :schater:

Als de financiele ruimte het toelaat: 100% zeker doen, zal je nooit spijt van krijgen. Een set als de Movit zal op de lange termijn ws zelfs voordeliger zijn, bovendien kan je na afloop van het z4-avontuur deze altijd nog verkopen voor leuke bedragen :wave:.

Link naar reactie
Vreemd, maar wanneer je op de duitse site zoekt, zijn er geen remmen voor de Z4, wel reclame met z4 foto's, maar behalve div z3, Z8 geen Z4 info

Van http://www.movit-scandinavia.com/en/produc...sp?carbrand=BMW

Z4 (01.03- )

Front 322x32 4K 342x34 4K 370x35 4K 380x32 4K 380x32 6K

Rear 322x28 4K

Het is de 322x32 set. Die staat op de site in Skoda-groen maar het is gewoon met een rode remklauw.

En op de duitse site staat deze Z4:

http://www.movit.de/htm/bmwz4.htm met 342x34 remmen.

@Huub: same here :wave:

Al is het wel lekker op de autobahn, als je kunt blijven remmen zonder problemen. Keer op keer.

Link naar reactie
Tom, echt waar...als je eenmaal Movit remmen hebt ervaren wil je niet anders meer. Het is dat mijn budget het niet toelaat, maar beter wordt het niet.

Tom heeft al eens met Mov'its gereden in mijn auto alleen was dat na een maand stil staan waardoor de werking niet echt optimaal was. De omstandigheden waren ook niet optimaal (regen en geen mogelijkheid om echt hard te rijden zoals op een Autobahn bij droog weer of een circuit).

Als je die remmen voor een goed prijs kunt krijgen zou ik het doen. Big brake kits zijn nieuw erg duur en moeilijk in prijs te verantwoorden tenzij je veel op een circuit bent te vinden.

Link naar reactie

Met Femme's auto heb ik inderdaad aardig wat kilometers gereden. Ik wist wat de prijs was van zijn absurd grote Movit remmen en had vaak van anderen gehoord wat ze van zulke remmen vonden. Iedereen is er lyrisch over. Ik had er niets op aan te merken (duh), maar had wel hogere verwachtingen. Ook omdat je wel eens in de bladen leest dat de remmen (vertraging) bij supercars soms indrukwekkender is dan de acceleratie.

Maargoed beter test je zoiets door een paar keer de ankers uit te gooien op de Autobahn, en dat had ik niet gedaan :sick:

Verder ben ik aan het navragen of het gaat passen. Het lijkt mij namelijk wel een lekkere upgrade. Even kijken wat de kosten precies gaan worden.

De standaardremmen van de Z4 heb ik vanaf het begin al vrij matig gevonden. Het voldoet wel, maar niet meer dan dat. Wat dat betreft zijn de standaard remmen onder een 330i beter.

Link naar reactie

't is ze zien wat je wil altijd..

Wil je wat 'meer' remvermogen een een mooie look achter je velgen.

Of doe je het voormamelijk voor een betere remkwaliteit?

Voor het beste remvermogen kun je best naar keramisch overschakelen dan :thumbup:

greetz Ben

Link naar reactie

Om de remmen te monteren moest ik brackets en tops hebben. En dat gaat een bijzonder prijzige grap worden omdat die op maat gemaakt moeten worden voor deze set. Daar komen de remmen zelf nog bij en de montage. Totaalprijs is dus behoorlijk hoog en ik denk niet dat em dat gaat worden... dat bedrag kan ik niet echt naar mezelf verantwoorden :thumbup:

Link naar reactie
Om de remmen te monteren moest ik brackets en tops hebben. En dat gaat een bijzonder prijzige grap worden omdat die op maat gemaakt moeten worden voor deze set. Daar komen de remmen zelf nog bij en de montage. Totaalprijs is dus behoorlijk hoog en ik denk niet dat em dat gaat worden... dat bedrag kan ik niet echt naar mezelf verantwoorden :thumbup:

Ik heb nog een setje BREMBO's Porsche spec. type 986, de brackets voor deze zijn op maat voor circa € 350 euro te maken , samen met de callipers ,RVS remleidingen en nieuwe maat remschijven kun je wat voordeliger uitzijn.

Greetz! gman

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.