Ga naar inhoud

BMW Z2 roadster 2011


Tom

Aanbevolen berichten

BMW Z2 Kleiner Roadster ab 2011

Mit dem überarbeiteten Z4 schickt BMW aktuell einen neuen Roadster in den Markt. 2011 soll dieser um einen kleinen Bruder ergänzt werden. Unser Zeichner Mark Stehrenberger hat den BMW Z2 bereits skizziert

Während der Z4 in der neuen Generation sich in Sachen Motorisierung und Größe weiter nach oben orientiert, soll der Z2 den Bereich eines günstigen Einstiegsmodells abdecken und gegen Wettbewerber wie den Mazda MX-5 antreten.

Als technische Plattform soll dem BMW Z2 eine abgespeckte Version des BMW Z4-Unterbaus dienen. Anders als dieser, wird der Z2 aber nur Vierzylinder-Motoren mit maximal zwei Liter Hubraum tragen. Als Basistriebwerk soll ein 1,8-Liter-Sauger mit etwa 150 PS zum Einsatz kommen. Kunden mit größeren Leistungswünschen werden mit aufgeladenen Versionen und bis zu 300 Turbo-PS in einer möglichen M-Version bedient.

Für Zukunftstauglichkeit sorgt zudem eine Hybridvariante, die zwischen Motor und Getriebe einen E-Motor packt, sorgen.

Um auch im Z2 die Freude am Fahren zu erhalten, kommt der kleine Roadster mit Features wie der aktiven Lenkung, Doppelkupplungsgetriebe und aktivem Fahrwerk. Beim Dach setzt der Kleine aber auf Stoff. Dennoch soll der Preis für den Zweisitzer unter 30.000 Dollar liegen, wenn er Ende 2010 debütiert und dann ab 2011 zu den Händlern rollt.

Impressieding: (werkt niet vanaf het forum?) http://tinyurl.com/d4lob3

==

Kleine en (hopelijk) lichte roadster, 300pk en BMW techniek = HEBBEN!!

Mooie opvolger voor de Z4 tzt :notok:

Van de nieuwe Z4 ben ik niet kapot, vind vooral het stalen klapdak een afknapper.

Link naar reactie
  • Reacties 14
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Van de nieuwe Z4 ben ik niet kapot, vind vooral het stalen klapdak een afknapper.

:sick: :muur: uit het aanmeldtopic Z4 SneakPreview

Leuk initiatief.

Noteer mij ook maar met de Z4 Roadster

Sympathiek dat je meegaat om de 50 auto's vol te maken maar er eigenlijk niets aan vindt :notok:

Link naar reactie
Sympathiek dat je meegaat om de 50 auto's vol te maken maar er eigenlijk niets aan vindt :sick:

dat is inderdaad heel aardig! :muur:

Ik heb ook moeite met het stalen dak van de nieuwe Z4, vooral in de zin dat het open kan :notok: Maar ik wil 'm wel in levende lijve zien, het is denk ik een heel indrukwekkende wagen.

Wat Z2 betreft is ie ten opzichte van de eerdere Z2 post van Yangkie qua introductie weer een jaar dichterbij gekomen: 2011 ipv 2012. Wat denk ik wel in lijn is met de "kleiner = beter voor imago, Co2-rating en verkopen" trend in autoland op het moment.

Dus die CS concept van 5 meter 20 is komen te vervallen en dan is er plek om Z2tjes en meer verschillende 1 serie modellen met "downsized" motoren naar voren te halen in de planning. Goede ontwikkeling, ikzelf ben een groot fan van "kurz und knackig" auto's. ;)

Link naar reactie
:sick: :muur: uit het aanmeldtopic Z4 SneakPreview

Leuk initiatief.

Noteer mij ook maar met de Z4 Roadster

Sympathiek dat je meegaat om de 50 auto's vol te maken maar er eigenlijk niets aan vindt :notok:

;)

Ik vind de nieuwe Z4 wel mooi hoor (op de foto's) maar zo'n stalen dak vind ik aan afknapper. Geef mij maar gewoon een roadster met stoffen dak. De nieuwe Z4 had ik dus ook liever met stoffen dak gezien.

Link naar reactie
:thumbup:

Ik vind de nieuwe Z4 wel mooi hoor (op de foto's) maar zo'n stalen dak vind ik aan afknapper. Geef mij maar gewoon een roadster met stoffen dak. De nieuwe Z4 had ik dus ook liever met stoffen dak gezien.

Tom heeft helemaal gelijk. Een echte roadster heeft geen stalen deksel en je kan er dus niet mee op vakantie, tenzij je het dak de hele tijd dicht houd. Koop dan gewoon een QP.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
  • 7 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.