Ga naar inhoud

Wie heeft ervaring met een Bastuck uitlaat?


polowonder

Aanbevolen berichten

Hallo Z-fanaten.

De 'uitlaat van mijn dromen' blijkt dus, wegens ontbreken van een EG-Genehmigung niet toegelaten.... Wees gerust, alles geprobeerd. En een uitlaat is nu net niet iets wat je zo eens elk jaar demonteert om naar de ;) keuring (zoals dat hier heet) te rijden.

een zeer behulpzame heer van A.K.L. Car-Styling stelt mij nu een twee-pijps Bastuck voor. (Mijn droom van 4 x 76mm zal ik dus maar opbergen :lol:.

Dus: Bastuck schijnt wel over zo'n EG-Genehmigung te beschikken. Iemand ervaring hiermee op een zescilinder (in mijn geval 2.0)?

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een EISENMANN steken, zonder enig attest. Kans is zeer waarschijnlijk dat ook ik elk jaar mijn uitlaat even zal moeten verwisselen.

Maar ja, so be it... :lol:

Het is het waard hoor!

Maar om dus op je vraag te antwoorden: neen, geen ervaring met Bastuck.

Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? resultaten

Link naar reactie
Ik heb een EISENMANN steken, zonder enig attest. Kans is zeer waarschijnlijk dat ook ik elk jaar mijn uitlaat even zal moeten verwisselen.

Maar ja, so be it... :lol:

Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd? resultaten

Je doet me daar aan zoiets denken (is de uwe een 'gewone' tweepijps of ook een vierpijps-uitvoering?)

Zoekfunctie had ik al geprobeerd maar niet wijzer van geworden. Ook op YouTube staat er maar een soundfile, en dan nog van een 1.9 viercilinder

Mijn voorkeur gaat nog steeds naar vier Eisenmann pijpen, nu mijn vraag: de-en hermontage moeilijk? Hoe lang duurt het?

Hoe klinkt jouw Eisenmann? Beetje luider of flink wat luider dan de 'limousine' uitvoering die er origineel onderzit?

Link naar reactie
Je doet me daar aan zoiets denken (is de uwe een 'gewone' tweepijps of ook een vierpijps-uitvoering?)

Ik heb een 2pijps uitvoering (aangezien het geen :m: is vind ik dat ook beter zo...)

Mijn voorkeur gaat nog steeds naar vier Eisenmann pijpen, nu mijn vraag: de-en hermontage moeilijk? Hoe lang duurt het?

Kijk hier eens even.

Wat we (Ben Brouwers) gedaan hebben, is op zowel de Eisenmann als op de originele uitlaat, alsook aan de katalysator een flens gelast. De verbinding wordt simpelweg gemaakt met 2 bouten. Dit maakt dat ik (mijn garagist...) enkel deze 2 bouten moet losmaken, de uitlaat er vanonder moet halen, en de andere er weer onder hangen :lol:

Hoe klinkt jouw Eisenmann? Beetje luider of flink wat luider dan de 'limousine' uitvoering die er origineel onderzit?

Zeg maar flink wat luider... :P Maar zeker niet storend, integendeel. Ik vind de motor volledig tot z'n recht komen nu! ;)

Ik ga trachten dit weekend een filmpje te maken. Van de originele uitlaat heb ik er al 1, dus dan kan je het verschil eens horen.

Vanwaar ben je ergens, misschien kan je eens komen luisteren?

:thumbup:

Link naar reactie
Ik heb een 2pijps uitvoering (aangezien het geen :m: is vind ik dat ook beter zo...)

Kijk hier eens even.

Wat we (Ben Brouwers) gedaan hebben, is op zowel de Eisenmann als op de originele uitlaat, alsook aan de katalysator een flens gelast. De verbinding wordt simpelweg gemaakt met 2 bouten. Dit maakt dat ik (mijn garagist...) enkel deze 2 bouten moet losmaken, de uitlaat er vanonder moet halen, en de andere er weer onder hangen ;)

Zeg maar flink wat luider... :thumbup: Maar zeker niet storend, integendeel. Ik vind de motor volledig tot z'n recht komen nu! :P

Ik ga trachten dit weekend een filmpje te maken. Van de originele uitlaat heb ik er al 1, dus dan kan je het verschil eens horen.

Vanwaar ben je ergens, misschien kan je eens komen luisteren?

:m:

Hallo, heb ik gedaan, even naar jouw montage foto's gekeken. Prachtwerk gewoon.

Nu, wat mijn oorspronkelijk enthousiasme omtrent de 4 pijpen betreft begin ik intussen ook tot het besluit te komen dat 'het sop de kool niet waard is'. Vrij omvangrijke ombouw van de achterkant, reservewiel weg, ingrepen aan de achterschort, enz. Beetje kenner ziet direct dat een en ander daar niet hoort, en een niet-kenner let nergens op.

Maar ik vind het originele geluid werkelijk onbestaande, hoewel ik ook niet van 'pas op hier ben ik' geluid houd. Mijn motorfiets is ook zeer stil (BMW K1200RS), en ik vind dat zelfs een voordeel. Maar de Z3 moet toch niet beschaamd zijn in het heerlijke zescilinder-geluid niet waar?

Nu, intussen alweer wat zoekwerk gedaan, en een Bastuck, die wel een EG-Erlaubnis heeft, kost kompleet (vanaf Kat.) minder dan de alleen einddemper van Eisenmann.

Voordeel, de Bastuck is een 'bolt-on' montage, en kan overigens elk jaar gewoon blijven zitten.

Twijfel, twijfel... :lol:

Link naar reactie

[quote name='MDS Z3 2.8' date='18 Feb 2009, 15:18'

Vanwaar ben je ergens, misschien kan je eens komen luisteren?

:lol:

Link naar reactie

Hier is er een op Ebay.de

Nog eentje...

Wat de prijs betreft, Eisenmann is inderdaad een duurdere fabrikant. (daarom was ik ook zo blij dat mijn exemplaar op het forum heb kunnen kopen... :lol: )

Maar, aangezien ik geen ervaring heb met Bastuck, kan ik moeilijk een vergelijk maken en een oordeel vellen.

Al denk ik wel dat er enkele mensen hier op het forum dat wel zouden kunnen... Piere?

Hoe dan ook, met een Eisenmann weet je voor 90% zeker dat het geluid goed zal zitten. De enkelen hier die hun Eisenmann te stil vinden buiten beschouwing gelaten :P

Maar ik vraag me toch sterk af of de tweepijps-versies van Eisenmann echt niet door de Belgische keuring geraken mits de nodige documenten?

;)

Link naar reactie
[quote name='MDS Z3 2.8' date='18 Feb 2009, 15:18'

Vanwaar ben je ergens, misschien kan je eens komen luisteren?

;)

Lochristi nabij Gent (langs de E17)

Hmmm, niet meteen bij de deur. Ik ben van Aarschot.

Van zodra ik bij jou in de buurt moet zijn, geef ik een seintje (als ik het niet vergeet... :lol: )

Link naar reactie
Hmmm, niet meteen bij de deur. Ik ben van Aarschot.

Van zodra ik bij jou in de buurt moet zijn, geef ik een seintje (als ik het niet vergeet... :lol: )

Ik vertrek volgende dinsdag voor drie weken naar Azië, dus ofwel moet het nog voordien, anders nadien.

Heb intussen nog wat meer opzoekingswerk gedaan, ook op de Duitse fora, en daar zijn de Bastuck gebruikers anders wel tevreden. Groot voordeel nogmaals in dit land.... EG-Genehmigung, dus geen problemen met onze hooggekwalificeerde :schater: keurders

Link naar reactie

Hoi Polowonder,

Grote kansdat de soundfile op youtube van mijn Z was.

Kwalitatief vond ik de bastuck prima in orde pasvorm is prima en ook de opvulling van de uitlaatuitsparing is mooi omdat de eindpijpen iets omhoog staan.

ik heb na een aantal maanden de uitlaat echter verwisseld voor een originele 2.8 uitlaat omdat het geluid echt TE hard was. Onder een coupé had ik daar geen bezwaar mee gehad, maar ik kon gewoon niet meer open rijden zonder hoofdpijn.

Nu had ik sowieso een 2.8 versie onder een 1.9. Dus ik ben er van overtuigd dat dit de oorzaak was van het ongewenste effect.

bijkomend voordeel van de bastuck is inderdaad dat het een compleet systeem is. Dus geen gezaag in het originele spul, zodat alles altijd weer heel makkelijk terug te bouwen is.

Link naar reactie

Barry en Caro' date='18 Feb 2009, 17:12' post='164770'

Grote kansdat de soundfile op youtube van mijn Z was. Als die van u Duits was met een grote vleugel achteraan????

Kwalitatief vond ik de bastuck prima in orde pasvorm is prima en ook de opvulling van de uitlaatuitsparing is mooi omdat de eindpijpen iets omhoog staan. zo lees ik ook bijdragen op de Duitse fora... zijn allemaal tevreden

bijkomend voordeel van de bastuck is inderdaad dat het een compleet systeem is. Dus geen gezaag in het originele spul, zodat alles altijd weer heel makkelijk terug te bouwen is.

Zo zie ik het ook, dus tot nu toe... voorkeur voor Bastuck

Link naar reactie
Dit is de mijne:

Bastuck Z3 1.9

Neen, het filmpje dat ik zag was zeker jouw auto niet (was trouwens op youtube:

en ook:
)

Gelukkig oogt (en klinkt) jouw auto een stuk beter

Link naar reactie
Neen, het filmpje dat ik zag was zeker jouw auto niet (was trouwens op youtube:
en ook:
)

Die heeft toch wel een vrij hoog 'johnny-gehalte' vind ik. En dan heb ik het niet over de achterspoiler...

Klinkt een beetje Japans zo... :rambo: En de uitlaattipjes die omhoog staan?? Weet het zo niet...

Link naar reactie

Gents,

Ik heb al jaren een Eisenmann onder m'n Qpé, die er van in Duitsland met TUV-genehmigung onder ligt.

Belgische keuring heeft er jaren naar gekeken, zonder opmerking.

Eind 2007 bied ik me aan met nieuwe Bilstein shocks en meteen krijg ik een hele "tuningkeuring", maar nog steeds geen clown die de niet-originele uitlaat opmerkt.

Eind vorig jaar dan toch : "hedde gij papiere veur dieje Remus ?" Ja vriend, staat zelfs in mijn gelijkvormigheidsattest.

Gedaan met zeveren dus... :rambo:

Anyway, op duitse fora moet je ook kunnen lezen dat Bastucks luider zijn dan Eisenmann. En op konstante (snelweg) snelheid, gaat mijn Eisenmann me ook enerveren.

By the way : ik woon in Hasselt, is iets dichterbij, dus als je een Eisenmann wil horen...

Link naar reactie
Gents,

Eind 2007 bied ik me aan met nieuwe Bilstein shocks en meteen krijg ik een hele "tuningkeuring", maar nog steeds geen clown die de niet-originele uitlaat opmerkt.

Eind vorig jaar dan toch : "hedde gij papiere veur dieje Remus ?" Ja vriend, staat zelfs in mijn gelijkvormigheidsattest.

Gedaan met zeveren dus... :rambo:

Ja, nadat onze 'superslimme' minister Landuyt (die ik altijd de toepassing van zijn naam heb toegewenst, maar dit even terzijde) vond dat hij nu eens die 'Tuning' moest aan banden leggen, mocht ik toen ook bij mijn E36 Touring, waar die Remus (jawel een 'echte' Remus) al jaren onder zat na een 'tijdelijke drie maand' keuring de auto terug gaan aanbieden. Een mail naar Remus werd NOOIT beantwoord, maar een verdeler zond het mij op in een mail. Afgedrukt, keuring (uiteraard 'Tuning toeslag' betaald) en ok.

Landuyt al lang geen minister meer, maar... wij zitten er hier wel mee..... VERENIGD EUROPA??? waar??? :m:

Link naar reactie
Landuyt al lang geen minister meer, maar... wij zitten er hier wel mee..... VERENIGD EUROPA??? waar??? :muur:

Het zuigt inderdaad :notok: dat jullie nagenoeg niets mogen doen aan jullie wagens (ik moet nog altijd lachen als ik Frank's "over het blokje rijden" verhaal lees).

Over een verenigd europa gesproken, zullen we ruilen? Krijgen wij jullie "tuningbeleid" mogen jullie de Nederlandse BPM belasting (45,2% van de netto catalogusprijs :sick: ) hebben ;)

Link naar reactie
Het zuigt inderdaad :sick: dat jullie nagenoeg niets mogen doen aan jullie wagens (ik moet nog altijd lachen als ik Frank's "over het blokje rijden" verhaal lees).

Over een verenigd europa gesproken, zullen we ruilen? Krijgen wij jullie "tuningbeleid" mogen jullie de Nederlandse BPM belasting (45,2% van de netto catalogusprijs ;) ) hebben ;)

Gij sen Hollander :schater: Al direkt handel willen doen, hé.

Lach nog maar over mijn PLANKJE (een blokje kan niet omvallen :notok: ) en droom maar verder over BPM-loze landen...

Ik ga nu naar die jaarlijkse keuring met een mapje voor al mijn papieren :muur:

Link naar reactie
Gij sen Hollander :schater: Al direkt handel willen doen, hé.
Het zal die VOC mentaliteit zijn Frank, wordt er hier met de paplepel ingegoten. :muur:
Lach nog maar over mijn PLANKJE (een blokje kan niet omvallen :notok: ) en droom maar verder over BPM-loze landen...

plankje mag je zeker niet zelf meenemen, zodat je 'm met lood kan verzwaren onderaan of zo? :sick:

Link naar reactie
[quote name='MDS Z3 2.8' date='18 Feb 2009, 15:18'

Vanwaar ben je ergens, misschien kan je eens komen luisteren?

:sick:

Lochristi nabij Gent (langs de E17)

Ik ben van Zottegem (half uurke rijden van Lochristi).

Heb een Eisenmann onder mijn Coupé en ben er zeer tevreden over :notok:

Diepe donkere roffel rond de 2000 toeren, in de hogere regionen / ferme gasstoten: rauw en metaalachtig.

Geluid is gepast en zeker niet storend

Ivm de keuring, geen enkel probleem, heb mijn attest.

Moet nu echt lukken, gisterenavond is hier nog een lid van het forum geweest om de symfonie van de Eisenmann te horen. Die kerel was zodanig enthousiast dat 'm één dezer dagen al gaat bestellen ... ;)

Heb je een PM gestuurd :muur:

Link naar reactie
Dit is de mijne:

Bastuck Z3 1.9

LOL kom ik toch mijn eigen auto tegen die ik zeker een week met een eissenman supersport heb gereden.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-56...mp;q=bastuck+z3

Wat een kolereherrie... snel weer verkocht dat ding.

Link naar reactie
LOL kom ik toch mijn eigen auto tegen die ik zeker een week met een eissenman supersport heb gereden.

http://video.google.nl/videoplay?docid=-56...mp;q=bastuck+z3

Wat een kolereherrie... snel weer verkocht dat ding.

Die kwam van Berre zeker ? Die had ook een 1.9, wat een lawaai, zeg.

Ik herinner me nog dat we bij een toertocht van AC Vlaanderen door een dorpje reden, waarbij haast iedereen zich draaide om te zien wat voor een sportkar daar kwam aanrijden. :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.