Ga naar inhoud

Difusor voor de roadster facelift??? en 4 pijps uitlaat 6 cil?


polowonder

Aanbevolen berichten

Hallo,

op de QP van MUS zag ik hier de diffusor die ik wil.

Ik hou van zo origineel mogelijk, maar zonder versterker is mijn 2.0 roadster werkelijk geruisloos.

Dus droom ik van een 4 pijpsuitlaat, en het enige wat ik carrosserie-matig wil veranderen is deze diffusor!

Internet afgezocht naar G-Power en andere diffusors, NIKS dus. Iemand weet waar dat te verkrijgen is?

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

diffusor natuurlijk, typfoutje... :thumbup:

als je d'r nog vindt mag je ze houden

Link naar reactie

ehhh ik begrijp je vraag niet zo goed dus weet ook niet in hoeverre onderstaand antwoord al bekende stof voor je is.

De diffusor is alleen het plastic stuk wat onderaan de bumper is gemonteerd. Als je op je 2.0 een andere uitlaat met 4 pijpen wilt komt daar wel iets meer bij kijken. Je zult met een andere uitlaat aan de gang moeten en hier zijn verschillende mogelijkheden voor. Uiteraard moet dan ook de zaag in je bumper.

Neem dit topic eens door waar je meer kunt vinden over de verschillende uitlaatsoorten.

Link naar reactie
Dus droom ik van een 4 pijpsuitlaat, en het enige wat ik carrosserie-matig wil veranderen is deze diffusor!

Dus je hebt besloten dat je dit zou willen..

b647_1.JPG

...maar niet gaat doen?

Voor zover ik weet gaat een diffusor niet zo heel veel aan het (uitlaat)geluid van je auto veranderen. Maar dat is wel wat je graag zou willen?

Link naar reactie

Voor zo'n 4-pijps uitlaat zul je in je originele achterbumper een uitsparing in moeten (laten) maken. Tevens zit het reservewiel in de weg, dus die moet dan plaats maken voor een compressortje met een flesje prut, welke je in de kofferbak mee kunt nemen (zoals bij de M standaard is)

Link naar reactie
Voor zover ik weet gaat een diffusor niet zo heel veel aan het (uitlaat)geluid van je auto veranderen. Maar dat is wel wat je graag zou willen?

Uiteraard zal daar enkel de uitlaat voor verantwoordelijk zijn. :rolleyes:

Nu, in Vlaanderen wonende, mag ik hier niet 'zomaar wat' monteren, de uitlaat moet dus over een EG-goedkeuring beschikken. Natuurlijk doet een diffusor niets aan het geluid, wel wat aan het enige minpuntje dat ik de Z3 kan aansmeren, namelijk een niet zo fraai zicht op de reservewielbak als je er achteraan rijdt.

Die zal met een 4 pijps-uitlaat moeten verdwijnen, bovendien ben ik er nog niet uit of ik niet ook een LPI-installatie zal laten plaatsen. dan moet dat 'bakje' er ook uit natuurlijk, daar ik geen cylindervormige tank in de koffer wil plaatsen.

Nu, ik denk er aan mijn 320D Touring weg te doen, en eventueel een boodschappenwagentje in de zin van een VW Caddy aan te schaffen. In dat geval, geen LPI in de ZZZ, die wordt dan een 'weekend-fun' wagen. :hmmsmiley02:

Link naar reactie

Ik heb op mijn Z3 2.2 ook 4 pijpjes laten monteren icm met een sportdemper. Supermooi geluid en die 4 pijpjes van achter zien er echt "bruut" uit. Ik heb ze laten monteren door PM Performance in Kampen (www.pmperformance.nl). Alles in RVS en supermooi uitgevoerd. Er moest een stukje uit de bumper worden gezaagd en ze hebben dat erg mooi gedaan (alsof die 4 pijpjes standaard zijn). Het reservewiel is verwijderd, maar ik wist dat ik die moest opofferen en ik heb er geen moment spijt van gehad. Ik zal binnenkort wat foto's plaatsen. Op de site van PMP staan ook veel voorbeeld foto's alleen die van mij nog niet omdat ik hem pas net heb opgehaald.

p1010685ble8.jpg

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.