Ga naar inhoud

iemand ervaring met 265/35(30)/18


Coupe2.8

Aanbevolen berichten

hello, :banaan:

gisteren mijn achterbanden (255/35/18) vervangen door 265/40/18 (om eens uit te proberen) nu is het zo

onder bochtenwerk of zware acceleratie, schuren die banden in mijn kassen, daarmee

de vraag of er iemand de maat 265 heeft liggen zoja in welke dikte om niet meer de kassen uit te schuren?

alvast bedankt :thumbup:

Link naar reactie
  • Reacties 10
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

265/40/18 is veel te groot, niet alleen voor het schuren maar ook qua afrolomvang. Je verstoort zo de verhouding: differentieel, versnellingsbak en banden waar de fabrikant zoveel werk aan heeft verricht. Verder krijg je achter en voor te veel verschil wat weer problemen met het ABS kan veroorzaken.

Ergo: niet doen.

Als je al 265 wil neem dan de 265/35/18, uit mijn ervaring is de 255/35/18 echter optimaal in balans met voor de 225/40/18 qua weggedrag en verhouding over en onderstuur. :hmmsmiley02:

Link naar reactie

Als je de standaard 245/40-17 bandenmaat en die 265/40-18 in de tyre size calculator (let niet op de site waar ie op staat :hmmsmiley02: ) invoert, kom je op een bandhoogte van 62,78 cm voor de standaard band en op 66,92 cm voor de 18incher. Je hebt nu natuurlijk wel een mooi gevulde wielkuip :rolleyes:.

De afwijking van je snelheidsmeter is 6,6%. Je trekt minder hard op en hebt een theoretisch hogere V-max.

Link naar reactie

Heb op de coupe 265/35/18 , de auto is verders 55mm verlaagd en heeft een aangepast onderstel.

Aan de voorkant zijn de plastic wielkast beschermers iets ingeknipt om schuren te voorkomen.

Met 2 personen in de coupe komt het wel voor dat de achterbanden schuren in de kassen, dan is de persoon wel formaat "buitenwipper" :newblush: .

Als ik alleen in de auto zit en flink in de bocht hang is er bijna geen schuren.

Greetz,Gman

Link naar reactie
Als je de standaard 245/40-17 bandenmaat en die 265/40-18 in de tyre size calculator (let niet op de site waar ie op staat :newblush:) invoert, kom je op een bandhoogte van 62,78 cm voor de standaard band en op 66,92 cm voor de 18incher. Je hebt nu natuurlijk wel een mooi gevulde wielkuip :thumbup: .

De afwijking van je snelheidsmeter is 6,6%. Je trekt minder hard op en hebt een theoretisch hogere V-max.

Onderschat nooit de keuze van een juiste band in combinatie met een goede bandenspanning. Hier een tip om het je makkelijk te maken zonder zelf het wiel uit te hoeven vinden: hou de bandenspanning laag, bijvoorbeeld 0,8 bar! Als je begint met wegrijden oftewel optrekt, heb je een brede band (= veel grip) en een kleine rolomtrek (= snelle acceleratie). Eenmaal op snelheid zal de band onder invloed van de middelpunt vliegende kracht smaller worden (= minder wrijvingsweerstand) en een grotere doorsnede krijgen (= hogere topspeed).

Groot bijkomend voordeel is dat als je de auto parkeert, de wielkasten goed gevuld zijn en de auto extreem laag staat. Het beste resultaat bereik je met 305R70-13 of 285R14. Doe er je voordeel mee!

Link naar reactie
Groot bijkomend voordeel is dat als je de auto parkeert, de wielkasten goed gevuld zijn en de auto extreem laag staat. Het beste resultaat bereik je met 305R70-13 of 285R14. Doe er je voordeel mee!

:blink: :sleepy: :sleepy: Ja dat is het ,, het ei van Columbus dat ik hier nog niet zelf op gekomen was,ga het meteen uitproberen. :sleepy: 0,3 bar was het toch Frank??

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.