Ga naar inhoud

Z3 zweeft


roza0056

Aanbevolen berichten

Sinds een dikke maand de blije bezitter van mijn Z3 roadster 2.8. Het enige wat mij een beetje tegenvalt is dat de auto zo boven de 150 km/u het idee geeft te willen gaan zweven, het kontakt met het wegdek te willen gaan verliezen. Na een aantal zoektermen hier op het forum te hebben geprobeerd lijkt het of: 1) normaal te zijn, het onderstel is nu eenmaal niet anders; of 2) verkeerde banden? Maar eigenlijk kan ik er niet heel veel over vinden op dit forum.

Wat is jullie ervaring hiermee, is het op te lossen?

Misschien is het een kwestie van wennen en is de auto betrouwbaarder dan deze mij doet geloven maar alvorens ik ga doorstuiven richting de 200 km/u wil ik er toch zeker van zijn dat ik me niet hoef te melden aan verkeerstoren schiphol.

Voor de volledigheid: de auto zou schadeloos moeten zijn. Dwz dat we niets kunnen ontdekken dat zou duiden op eerdere schades.

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Schokdemper probleem w.s. Had ik ook, nieuw (M-)onderstel laten monteren en probleem opgelost.

Vraag Ruud even, misschien heeft hij nog een setje liggen.

Link naar reactie

Wat is de kilometerstand en bouwjaar van je Z?

Edit: al gevonden:

Z3 2,8, model 2000, oxfordgroen. ca 107dkm op de teller.

Schokdempers zou kunnen, breng 'm eens naar een KwikFit of vergelijkbare toko waar ze schokdempers kunnen testen. Anders is het ook maar gokken wat het zou kunnen zijn.

Link naar reactie

dit is geen normaal verschijnsel. De mijne ligt bij 200 net zo stabiel als bij 100.

Kan vele oorzaken hebben. Schokdempers leten testen is een goede start. Wat je wel op het forum kunt vinden is dat de Z3 nogal gevoelig is voor verschillende typen voorbanden en ook voor/achter combi's.

Link naar reactie

Ik ken het gevoel wel, het komt doordat (1 van) je banden niet goed gebalanceerd zijn/is. Ik had het ook laatst (met de 330 welliswaar) Ik had bij 120 een zwevend gevoel. Ben toen naar een echte goede bandenboer geweest en die heeft 1 band een kwartslag gedraait en opnieuw gebalanceerd. weg verschijnsel. (net als trilingen overigens)

Link naar reactie

Daarnet ook nog even 'geknald' over de E313. Even toch de 200 aangetipt en voor de rest 150 a 160 gereden. Van zweven echter geen sprake. :wacko:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.