Ga naar inhoud

Steenslag op je plastic koplampglas


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Vooral vervelend voor je tegenliggers al dat strooilicht.

Had het gepost op e46forum.nl maar ik denk dat men hier hetzelfde probleem heeft dus bij deze ook hier.

Ik heb net (OEM) xenon ingebouwd. Je krijgt dan zo'n lelijke waas als je kappen niet meer zo mooi zijn. Het is ook hinderlijk voor je tegenliggers al dat strooilicht.

Dus maar een tubetje xerapol gehaald en aan de slag.

dsc00591svk7.jpg

De kappen van de oude halogeen units gehaald. Ze zagen er niet meer uit zo veel steenslag Was dus niks aan verloren als het zou mislukken!

edit: ik snap dat het voor Z3's niet zo handig is om de kappen te verwijderen maar ik heb dit ook wel eens gedaan terwijl de kappen gewoon nog op de auto zaten. (met m'n Z3)

dsc00602swo6.jpg

Eerst maar eens opschuren met korrelgrootte 220. DIt om de ergste putten af te schuren.

resultaat is uiteraard grof en leijk maar wel glad en egaal:

dsc00601sqo6.jpg

Daarna verder met waterproof schuurpapier korrelgrootte 800 en dan nog even 1000 (meer omdat ik het nog had liggen)

Even een tip: leg het waterproof papier even in het water voordat je begint, dan zuigt het een beetje water op en kan je langer schuren zonder er nieuw water op te doen. Ik had een emmertje water staan waar ik het schuurvlak van de machiene om de zoveel tijd even indoopte.

dsc00603sbs9.jpg

En dan polijst papier korrelgrootte 2000:

dsc00604sqn6.jpg

En dan aan de slag met de poets/polijstschijf:

dsc00610sns5.jpg

Al na een klein minuutje zie je al een heel verschil:

dsc00612shz4.jpg

Tadaaaa!

dsc00608sdp2.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gutsy stuff! :ok:

Voor de minder dapperen onder ons (including me :blink: ), ik heb de "waas" op de koplampen van de Z3 zo goed als weggekregen met een Meguiars Plastx goedje. Dit heeft niet meer dan nodig dan een "applicator pad" (had ik meebesteld, is BS, neem gewoon de gele kant van een schuursponsje) en daarmee rondjes draaien.

Link naar reactie

Heel mooi resultaat :sadder:

Ik heb een paar maanden geleden van mijn touring ook de kappen onderhanden genomen.

Schuren 500 > 1000 > waterproof 2000

Daarna polijsten met metaal poets

daarna auto cleaner

daarna autowas

Ook een goed resultaat >> maar behoorlijk wat "ellenbogen stoom " verbruikt.

Lijkt dat middel van jou toch gemakkelijker

Van Mequiars is er ook een middel verkrijgbaar voor ca 12 euro

http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Pl...0EU_100082.aspx

waar is jou middel verkrijgbaar ( en ?? euro)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.