Ga naar inhoud

ALPINA, na 20 jaar back on the track!


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Nou, dan was ik mijn tijd al ver vooruit, toen in april ... -_- :angry:

Alpina goes Racing

Wat we toen nog niet wisten, is ondertussen wel bekend.

Het is niet op basis van de M6, maar op de B6.

Hopelijk krijgt Alpina geen problemen met de homologatie in GT3-klasse. Reglement bepaalt nl. dat de racewagen moet afgeleid zijn van een "roadlegal" car, gebouwd volgens een bepaald minimum aantal stuks.

De Mosler is daarom geweigerd tot GT3 races...

Maar Alpina kennende pakken die dat wel "mit Gründlichkeit" aan ;)

Verheug me iig over een BMW tussen die andere GT wagens.

Link naar reactie

Helaas pindakaas:

Ist eine Betriebsbesichtigung oder Werksführung bei ALPINA in Buchloe möglich?

ALPINA bietet zur Zeit leider keine Betriebsbesichtigungen oder Werksführungen an.

Dan maar een tripje naar de race organiseren.

Link naar reactie
Helaas pindakaas:

Ist eine Betriebsbesichtigung oder Werksführung bei ALPINA in Buchloe möglich?

ALPINA bietet zur Zeit leider keine Betriebsbesichtigungen oder Werksführungen an.

Dan maar een tripje naar de race organiseren.

Ik denk dat je meer succes hebt, als je vraagt om de "Weinprobe" te doen bij Alpina.

Dhr Bovensiepen heeft ook een Weingut waar hij graag promotie rond maakt.

En voor wat betreft de GT3 races, wordt sowieso een buitenlandse trip :

03/05/09 Silverstone

17/05/09 Adria

21/06/09 Oschersleben

13/09/09 Algarve

04/10/09 Paul Ricard HTTT

14/11/09 Dubai

Link naar reactie
  • Administrator

Ze zoeken nog coureurs...

Ik zeg: Coronel & Huisman (Tim/Tom, Duncan/Patrick, maakt niet uit)

en Jos V. heeft het afgelopen jaar ook niet onverdienstelijk gereden op LM, dus misschien iets voor hem?

Link naar reactie
Ik denk dat je meer succes hebt, als je vraagt om de "Weinprobe" te doen bij Alpina.

Dhr Bovensiepen heeft ook een Weingut waar hij graag promotie rond maakt.

En voor wat betreft de GT3 races, wordt sowieso een buitenlandse trip :

03/05/09 Silverstone

17/05/09 Adria

21/06/09 Oschersleben

13/09/09 Algarve

04/10/09 Paul Ricard HTTT

14/11/09 Dubai

Ja, ik heb het gelezen van die wijn. Ze hebben wel stijl. :angry:

Wat de trip betreft stel ik voor om met z'n allen naar Dubai te gaan. Ik heb daar vroeger gewerkt en weet daar nog wel een hotel (die ik zelf gebouwd heb). :schater:

Link naar reactie
Ja, ik heb het gelezen van die wijn. Ze hebben wel stijl. :angry:

Wat de trip betreft stel ik voor om met z'n allen naar Dubai te gaan. Ik heb daar vroeger gewerkt en weet daar nog wel een hotel (die ik zelf gebouwd heb). :schater:

Even alle gekheid op een stokje, maar een dagje Silverstone met z'n allen lijkt me wel wat? -_-

Link naar reactie
  • Administrator

Algarve geen beter idee? Kunnen de balletjesmeppers onder ons zich op een hole in one stukbijten :angry:

Mooi circuit ook trouwens!

Link naar reactie
Algarve geen beter idee? Kunnen de balletjesmeppers onder ons zich op een hole in one stukbijten :angry:

Mooi circuit ook trouwens!

Wel ver he om zo eventjes op en neer te rijden -_-

Link naar reactie

Alpina returns

Posted on May 09 2008 by Daily Editor

After a 20-year absence from the competitive scene, the manufacturer best known for their development of ultra-high-performance variants of the BMW model range is to field a race car based on the BMW ALPINA B6S in the FIA GT3 European Championship, as well as major endurance events.

Racing with street-based 'dream' cars in GT3 has consistently attracted drivers, spectators and manufacturers alike.

In the hands of F1 and Touring Car drivers such as Niki Lauda, Jacky Ickx, Hans Stuck and Dieter Quester, ALPINA notched up numerous European Touring Car Championships and Nurburgring 24 hour wins, as well as the 24 Hours of Spa in 1970.

"We think the BMW 6 Series - especially with the massive torque of the supercharged 4.4 litre V8 ALPINA engine from the B6S (530hp, 725 Nm) - provides the ideal basis to challenge pure-bred sports cars such as Ferrari, Lamborghini and Aston Martin within the framework of GT3 regulations," said Andreas Bovensiepen, ALPINA proprietor.

With his own history in racing, Bovensiepen initiated and oversees the project. He sees GT3 with its line-up of 10 manufacturers, multiple national championships and starting grids of 45 cars in the European Championship as "the creme de la creme of its kind". As in the 1970s, ALPINA will also sell race cars to individual campaigners, collectors and race teams.

Link naar reactie

Heftig dingetje! :blush:

Is wel een enorme schuit geworden zeg!!

Alpina%20B6%20GT3%202.jpg

Even opgezocht: standaard is ie al 4,87 meter lang. Dus met dat spoilerwerk hebben we het hier over een vijf meter lang gevaarte! :ok:

Link naar reactie
Kun je goede klant CfQP (Frank) niet laten vragen ??? Of je laat Roger een verhaal ophangen dat hij zijn SLK wil laten modificeren, maar er wel een kennismakingsgesprek bij hoort...

Kijk, tenminste iemand die mijn inspanningen op waarde weet in te schatten.

@Yangkie: op het gesigneerde typeplaatje in mijn QP staat het nummer 0506. Dit moet alle deuren openen, doe er je voordeel mee.

Link naar reactie
Heftig dingetje! ;)

Is wel een enorme schuit geworden zeg!!

Alpina%20B6%20GT3%202.jpg

Even opgezocht: standaard is ie al 4,87 meter lang. Dus met dat spoilerwerk hebben we het hier over een vijf meter lang gevaarte! :unsure:

Die lengte OK, maar wanneer gaan ze deze verlagen?

Link naar reactie

Toch naar Dubai ??? (check wel ff of er genoeg op je creditkaart staat :schater: )

Overigens is mijn persoonlijke ervaring met Dubai (3x 1 week geweest) dat je er als witteman helemaal niks van merkt dat ze andere wetten en gebruiken zouden hebben dan West-Europa. Okay, ik zou er geen jointje roken willen, maar dat durf ik ook niet in dat wispelturige land JeNaaitMeSteeds.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.