Ga naar inhoud

Aanlopen banden tegen vering


Geert-Jan

Aanbevolen berichten

Hallo,

Heb vandaag mn M coupe binnen gekregen uit Oostenrijk, auto ziet er super uit!!!

Heb alleen een probleem.

Waarschijnlijk heeft de vorige eigenaar andere velgen onder zn QP gehad en bij de verkoop de orginele M velgen weer geplaatst.

Alleen het probleem is dat de binnenkant van de banden tegen schroefveren aanloopt, de verkoper wist hier ook niets van.

Dus de binnenkant van de band loopt tegen schroefveer en bij indraaien zelfs tegen carroserie.

Wie kent dit probleem en wat te doen, spoorverbreders? of hele nieuwe veerpoten.

Velgen zijn orgineel 17" ET41

Hoor het graag.

Groet,

Geert-Jan

Link naar reactie
  • Reacties 6
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Allereerst gefeleiteerd met je nieuwe schatje... :blink:

Een paar spoorverbreders is wel even een goedkope, eenvoudige manier om te kijken of daarmee het probleem verholpen is.

Ik weet niet of er iemand toevallig een paar heeft liggen in de buurt van Twente?

Kun je anders niet even bellen om te vragen of de vorige eigenaar iets heeft gewisselt?

Link naar reactie
Allereerst gefeleiteerd met je nieuwe schatje... :blink:

Een paar spoorverbreders is wel even een goedkope, eenvoudige manier om te kijken of daarmee het probleem verholpen is.

Ik weet niet of er iemand toevallig een paar heeft liggen in de buurt van Twente?

Kun je anders niet even bellen om te vragen of de vorige eigenaar iets heeft gewisselt?

Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie.

Heb de handelaar waar ik auto heb gekocht al gebeld maar deze wist van niets.

Is denk ik ook beste oplossing om te proberen.

Schroefveren zijn toch niet standaard onder M COUPE? Zijn verder geen brede veren dus beetje vreemd dat de band aanloopt.

Link naar reactie
Schroefveren zijn toch niet standaard onder M COUPE? Zijn verder geen brede veren dus beetje vreemd dat de band aanloopt.

Klopt, en een e36 set past wel maar, ook weer niet zoals bij jou dus

02012009065lw7.th.jpg

Deze set van Eibach is echt voor een Mcoupe en past wel

Dus als ik zo,n eibach set eronder zet moet het goed zijn?

Zijn deze overal wel verkrijgbaar en kosten???

Link naar reactie
Schroefveren zijn toch niet standaard onder M COUPE? Zijn verder geen brede veren dus beetje vreemd dat de band aanloopt.

Klopt, en een e36 set past wel maar, ook weer niet zoals bij jou dus

02012009065lw7.th.jpg

Deze set van Eibach is echt voor een Mcoupe en past wel

Beste Geert-Jan,

laat iedereen maar praten en vergeet de spacers, ik herken het probleem want bij mij precies hetzelfde. Het vervangen van de draagarmen bleek de ultieme oplossing. In het topic 'Compressor, niet doen!' vind je aan de hand van mijn beschrijvingen en fotoreportage stap voor stap wat je tegen het aanlopen kunt doen. Dat daardoor de auto wat breder wordt, is mooi meegenomen. Succes!

Link naar reactie

Neem even contact met Ruud (roodkapje) op .

Hij heeft al bij vele Zets verlagings sets en verbredingen gemonteerd.

Het monteren van zg schroef veren kan het aanlopen veroorzaken.

De ET41 staat redelijk ver naar binnen.

Hetvolgende geld voor de roadster > mogelijk ook voor de coupe .

Je geeft aan 17 inch >> maar wat is de velg breedte ? 7.5 of 8 of zelfs 8.5 ??

Bij een 7.5 velg kan je wel verbreden naar ET31 (dus spacer van max 10 mm)

bij de 8 of 8.5 max 5 mm denk ik.

Maar meten is weten . Dus kijk even hoeveel mm je nodig hebt aan de binnenkant (tussenband en schroefveer)

Maar nogmaals >> bel ff met Ruud. http://www.avvr.nl/

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.