Ga naar inhoud

Even voorstellen


Z-GT-Z

Aanbevolen berichten

Dag forumleden en gasten,

Ik heb me al een tijdje geleden als forumlid aangemeld, maar me nog niet voorgesteld. Dat wordt hoog tijd.

Ik ben 53 jaar. In januari 2008 heb ik een Z4 3.0si Roadster van juni 2006 met 21.400 km op de teller geïmporteerd uit Hamburg.

Het in mijn vrije tijd rijden in de zakenauto gaf mij niet veel plezier meer, ook al rijdt die prima (A6).

Bovendien konden mijn vrouw en ik nu vaker samen zonder kinderen op vakantie. Daarom besloten de dure A6 alleen zakelijk te gebruiken. Zo kan de Z4 nagenoeg zonder extra kosten uit de fiscale besparing worden gereden!

Inmiddels hebben we vele ritten achter de rug. Ook een heerlijke 'follow the sun' zomervakantie met minimale bagage en een paar bed&breakfast boekjes door Europa. We vertrokken uit Nederland met slecht weer, maar met dichte kap en hoge snelheid is de Zuid-Franse zon snel bereikt. Heerlijk open rijden door de bergen en alle geuren opsnuiven!

Ik heb ook nog wel eens over een motor gedacht, maar dan moest ik alleen op vakantie, want mijn vrouw voelde hier absoluut niet voor. Ik heb haar gelijk gegeven. In plaats van achter elkaar aan rijdend in een warm motorpak op een motor waarop je erg kwetsbaar bent liever een open veiliger Z4 waarin je naast elkaar in zomerkleding kunt praten.

Een paar dagen voor de vakantie, (op de laatste dag van de garantie!) ging het airbaglampje weer branden. Dit was al eerder gebeurd. BMW-dealer Jan de Jong heeft toen een reset uitgevoerd onder garantie. Als reden gaven ze op dat bij weinig rijden de accu onder een bepaald spanningsniveau kan komen, waardoor deze fout ontstaat. Ze gaven ook aan dat rijden met het airbaglampje aan gevaarlijk is, omdat de airbags dan uitgeschakeld zijn! Ik heb toen een acculader met druppelfunctie aangesloten. Toen de fout weer optrad ben ik weer terug gegaan naar De Jong. De garantie was toen net één dag verlopen. Gezien de eerdere fout hebben ze dit onder voorbehoud weer onder garantie behandeld. Omdat we twee dagen later wilden vertrekken hebben zij met spoed de diagnose gesteld: sleepcontacten in het stuur werkten niet goed. Het onderdeel is toen met spoed besteld en de volgende dag vervangen. BMW heeft de rekening van het onderdeel betaald en de dealer de het arbeidsloon. Tijdens de vakantie kregen wij onder het rijden nog een telefoontje of alles nog goed functioneerde! Ik ben hier erg tevreden over.

Tijdens de vakantie had ik tijd genoeg om eens in de boekjes te kijken en kwam erachter dat de Duitse versie van de Z4 niet standaard klasse 3 beveiligd is. Dit wil ik als nog laten doen. Natuurlijk op de originele manier, maar niet persé bij een dealer. Ik houdt me aanbevolen voor tips.

Groet,

Z-GT-Z

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

dat is het echte genieten ja, lekker open toeren in NL of het buitenland. De kleine weggetjes opzoeken en van slaapplaats naar slaapplaats in het zonnetje.

Wanneer wordt het weer zomer?

Link naar reactie

Welkom Z-GT-Z,

leuke intro. Ik heb ook ruim 25 jaar een motor in het park gehad maar toen ik de roadster had gekocht was het snel gebeurd met de bike.

De lol op de motor was toch wel de snelheid, wendbaarheid, leuke dijkjes en de buitenlucht.

Maar dat heb je ook met een roadster met een beetje PK's. Bovendien wat veiliger, soms iets droger, comfortabeler, geen zwetende pakken en helmen in de zomer en vooral praktischer als je op vakantie gaat.

Als je nog leuke mroutes in Europa kent dan hou ik me aanbevolen voor tips.

Onze eerste Europa ervaringen met de Z staan hier: Mille Miglia

Link naar reactie

Welcome in the Z-Lane Z-GT-Z... :blink:

Zo'n "Follow the Sun" vakantie lijkt me geweldig, je weet tenslotte niet wat de dag brengt.

Ik heb Zelf ook jaren motor gereden en het blijft toch nog altijd kriebelen,

iets wat twee wielen heeft kun je naar mijn mening niet met iets op vier wielen vergelijken, Zelfs niet met een Roadster.

Beiden hebben Zo hun eigen bijZondere eigenschappen.

Beschermende kleding was aan mij nooit besteed, owee owee als ik ooit eens op mijn smurf was gegaan... :blink:

Die SI uitvoering, die is toch met flippers aan het stuur he?

In ieder geval veel pleZier ermee.

Link naar reactie
iets wat twee wielen heeft kun je naar mijn mening niet met iets op vier wielen vergelijken, Zelfs niet met een Roadster.

Ja, ik word gewoon oud Frido. Ik weet het. :blink:

Maar als deze fiets zie, begint het toch echt weer te kriebelen.

MvAgusta.jpg

Link naar reactie

Welkom hier op het forum, een roadster geeft inderdaad een grote mate van vrijheid zonder de nadelen (alhoewel ik best aan wil nemen dat de beleving op een motor anders is) Overigens rijden wij ook heel weinig met de ZZZZ maar de druppellader staat vooralsnog werkeloos in de kast...

Link naar reactie

X2 Yangkie... :blink:

:blink:

Ik ben het met jullie eens, motorrijden heeft Zijn nadelen.

Ik ben nog niet vergeten dat ik in Cochem langs de Moesel stond met mijn R1100RT, gutsende regen tot thuis.

Op een gegeven moment had ik het Zo koud en was dermate aan het verkrampen dat het gevaarlijk werd.

Back on topic van Z-GT-Z:

Wat voor een motoren heb je gereden?

Plaats Ze maar in dit draadje erbij s.v.p... :lol:

Link naar reactie

Welkom op het forum! :blink:

Mooi te zien dat de Z met het hart gekozen is en er bewust nonchalant van genoten wordt! :blink:

Veel open Z-kilometer gewenst! :lol:

Die SI uitvoering, die is toch met flippers aan het stuur he?

"SI" is de 265 pk uitvoering van de 3.0, die krijgt wel flippers (alhoewel, het zijn meer "hefboompjes") als ie een automaat heeft!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.