Ga naar inhoud

Camber achterwielen


Coupe2.8

Aanbevolen berichten

  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Is een BMW trekje.

Ik heb Piérre eens horen Zeggen dat hoemeer je de Z verlaagd deste negatiever het camber.

Vandaar ook dat verlagen het plaatsen van ET waardes mogelijk maakt die Zonder verlaging (net) niet Zouden passen.

Negatief camber oogt toch lekker sportief?

Als de bandjes opeens sneller slijten ligt dat meer dan waarschijnlijk aan uw rechterpatat... :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 weken later...
thanks Zedri, zal wss aan mijn rechtervoet liggen B)

ja door de verlaging heb ik een zeer negatieve camber :thumbup:

Alles in balans dus : negatief camber en positieve rechtervoet :thumbup:

Mijn Dunlops (eveneens 255/35/18") onlangs nog moeten vervangen na amper 17000 km, binnenkant zat echt erdoor.

Volgens mijn bandenboer zeer normaal en nog aan de hoge kant voor "mijn soort van auto"...

Maar als ik 'm zo zien staan, diep, laag, breed, MMMMMM :cooltext: Dat maakt veel goed :D

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Toevallig net bij de Profile geweest voor een setje nieuwe sloffen (Bridgestone Potenza, dank voor de tips!), maar bij het uitlijnen toch eens even camber laten meten. Normale waarde achter mag liggen (volgens specificaties voor de ZZZ QP tussen 1'15" en 2'15". Camber bij mijn achterwielen ligt op 3', terwijl er niets aan te verstellen is... <_< Wel heb ik M-veren achter, die natuurlijk iets lager zijn dan standaard, maar maakt dit zoveel verschil? Heb al even in de zoekfunctie geneusd, maar ik kan nergens meetwaarden vinden. Wie weet hoe het zit?

//Louis

Link naar reactie
Gast Z3-Widebody

is het hebben van een verschil van -0,15 op de achteras ernstig,

ik heb namelijk linksachter -2,53' en rechtsachter -2,38'

maar voor het oog lijkt het alsof het linker achterwiel ietsje meer uitsteekt, maar met een iets negatiever camber zou dat toch juist precies andersom moeten zijn, want links heeft meer negatieve camber.

Link naar reactie
Toevallig net bij de Profile geweest voor een setje nieuwe sloffen (Bridgestone Potenza, dank voor de tips!), maar bij het uitlijnen toch eens even camber laten meten. Normale waarde achter mag liggen (volgens specificaties voor de ZZZ QP tussen 1'15" en 2'15". Camber bij mijn achterwielen ligt op 3', terwijl er niets aan te verstellen is... ;) Wel heb ik M-veren achter, die natuurlijk iets lager zijn dan standaard, maar maakt dit zoveel verschil? Heb al even in de zoekfunctie geneusd, maar ik kan nergens meetwaarden vinden. Wie weet hoe het zit?

//Louis

zijn die banden draaivrij?(draairichting)

ik heb de falken ze912.

ze zijn draaivrij.

dus bij circa 50% omwisselen.

gaan ze 2x zo lang mee.

goodyear heeft ze ook.

Link naar reactie
zijn die banden draaivrij?(draairichting)

Helaas, Potenza's hebben verschil tussen links en rechts, dus even naar de andere kant verhuizen als de velgrand in zicht komt is er niet bij. Alhoewel ik me afvraag hoeveel je daar nu echt van zou merken - heeft iemand daar ervaring mee? Wel iets om bij een volgende aanschaf op te letten!

Wat ik me wel afvraag is waarom de negatieve camber veel meer is dan wat de computer van profile voor een ZZZ in zijn bestanden heeft staan. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat een roadster minder zwaar is dan een QP achterin (en is dat zo?), daardoor drukken de wielen meer naar buiten wellicht...?

Link naar reactie
Helaas, Potenza's hebben verschil tussen links en rechts, dus even naar de andere kant verhuizen als de velgrand in zicht komt is er niet bij. Alhoewel ik me afvraag hoeveel je daar nu echt van zou merken - heeft iemand daar ervaring mee? Wel iets om bij een volgende aanschaf op te letten!

Wat ik me wel afvraag is waarom de negatieve camber veel meer is dan wat de computer van profile voor een ZZZ in zijn bestanden heeft staan. Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat een roadster minder zwaar is dan een QP achterin (en is dat zo?), daardoor drukken de wielen meer naar buiten wellicht...?

ik had het ook bij mijn 1.8.

ben er nooit achter gekomen waarom!!!

ik heb toen een afstelset op het subframe geplaatst en rubbers.

1 dag werk.

Link naar reactie
Zou het iets te maken kunnen hebben met het feit dat een roadster minder zwaar is dan een QP achterin (en is dat zo?), daardoor drukken de wielen meer naar buiten wellicht...?

..of misschien die LPG installatie + tank achterin je coupe? :blink:

Wel gek dat je zoiets niet af kan stellen bij zo'n auto. Als je af fabriek het :m: onderstel hebt, is het camber dan ook niet aangepast op de lagere hoogte van de veren?

Link naar reactie
..of misschien die LPG installatie + tank achterin je coupe? :thumbup:

Wel gek dat je zoiets niet af kan stellen bij zo'n auto. Als je af fabriek het :m: onderstel hebt, is het camber dan ook niet aangepast op de lagere hoogte van de veren?

:wave: Goed punt, had ik ook al bedacht: "de enige verlagingsset die ook nog zorgt dat je goedkoper rijdt" - als daar geen marketingstrategie aan te koppelen is....! Maar dat zou het probleem niet echt moeten zijn - beetje vergelijkbaar met een volle achterbak qua gewicht, bij elkaar weegt de hele handel achterin nog geen 100kg (gevuld, that is), dat is minder dan rondrijden met je kofferbak vol kratjes bier.

Ik heb ergens gelezen dat alle QP's standaard M-veren achter hebben, dus een centimeter lager liggen dan de roadster. Waarschijnlijk ook om het hogere gewicht van dak+achterruit te compenseren - maar zeker weet ik dat niet. Roodkapje identificeerde mijn achterveren i.i.g. als M-veren, en verder niets raars gezien aan de ophanging.

Misschien is het ook wat extra herrie van de vrinden van Profile om me een set banden te verkopen, maar de vorige set was wel echt versleten aan de binnenrand. Zat er wel 25.000km op, dus echt ontevreden ben ik daar niet mee...

Link naar reactie
Misschien is het ook wat extra herrie van de vrinden van Profile om me een set banden te verkopen, maar de vorige set was wel echt versleten aan de binnenrand. Zat er wel 25.000km op, dus echt ontevreden ben ik daar niet mee...

Tja, dt is ook de reden dat ik me voorgenomen heb om minder op circuit te gaan rijden, daar zien de banden pas echt van af...

Anderzijds ben ik momenteel bezig met een aantal verschillende spoorverbreders achteraan, hij mist achteraan nog wel wat in de breedte :wave: Dit zal natuurlijk weer gepaard gaan met meer slijtage aan binnenkant van de banden.

Maar wie mooi wil zijn, moet kunnen lijden :thumbup:

Link naar reactie

:rambo: Circuitrijden doe ik dan ook maar niet met mijn QP, maar als daily driver zoek ik voornamelijk de balans tussen lage kosten en plezierig weggedrag. Voordeel van zo'n negatief camber is natuurlijk wel dat je ook plankgas nog haaks de bocht door kunt, maar kostentechnisch wil je eigenlijk iets minder negatief camber.

Volgens mij was er ooit een mercedes (prototype?) die actief verstelbaar camber had: bij rechtuit de wielen rechtop, bij bochten kantelden ze naar binnen. Leuk systeempje om te monteren in de QP - voor de diehard klussers :thumbup:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.