Ga naar inhoud

Vraag over AC Schnitzer RS


Aanbevolen berichten

Vraagje over een set velgen. Ik overweeg om een set AC Schnitzers RS (Rennsport) aan te schaffen. Alle 4 velgen hebben de maat 8.5 x 18. Nu wil ik echter graag achter wat breder. Het schijnt dat je dit kunt oplossen door een spacer in de velg te plaatsen. Tot welke breedte kan ik dit doen en is dit een optie die vaker wordt toegepast? Of is dit wellicht geen verstandige keus?

Link naar reactie
  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoever je kan/moet/mag gaan hangt ook samen met de ET waarde van je velgen achteraan. Afhankelijk daarvan zal je naar believen bredere of smallere spacers kunnen plaatsen.

En wees gerust, dit wordt zeer vaak gedaan bij ZZZ'tjes. :rolleyes:

Wanneer Pierre dit leest komt er ongetwijfeld een stortvloed aan informatie voor je, let maar op :schater:

Link naar reactie

Spacers is absoluut geen probleem en ik denk dat er maa weinig op het forum niet mee rondrijden. Alleen door de spacer krijg je een mooi gevulde wielkast, naar mijn mening is het mmoi om bij de ZZZ een bredere velg achter te hebben, dus een 9J of 9,5J. Zodoende krijg je een groter velg bed bij meerdelige velgen.

Succes ermee

PS. volgens mij wordt er rond gereden met spacers van 40mm, maar dit is niet optimaal. De meeste rijden rond met 10 a 15mm!

Link naar reactie

Hohoho...

even voor de verheldering (als me dat lukt...). Ik bedoel niet spacers om de wielkast op te vullen (tussen de velg en de as) want die heb ik al, maar echt in het binnenwerk van de velg zelf (het is een driedelige velg) waardoor de velg achter zelf breder wordt en er dus ook een bredere band op gaat.

Link naar reactie
Hohoho...

even voor de verheldering (als me dat lukt...). Ik bedoel niet spacers om de wielkast op te vullen (tussen de velg en de as) want die heb ik al, maar echt in het binnenwerk van de velg zelf (het is een driedelige velg) waardoor de velg achter zelf breder wordt en er dus ook een bredere band op gaat.

:angry: Dan denk ik dat je toch beter gewoon een bredere velg kan kopen... Ik spreek niet uit ondervinding en misschien vergis ik me, maar volgens mij ga je zo toch prutsen... :rolleyes:

Link naar reactie
Prutswerk wil ik natuurlijk voorkomen. AC schnitzer verkoopt deze spacers echter zelf. Tenminste...dat is mij verteld. vandaar mijn overweging en twijfel... :angry:

Zoals ik al zei, Pierre is de Schnitzer-kenner bij uitstek. Hij zal je ongetwijfeld de juiste info kunnen bezorgen :rolleyes:

Link naar reactie
Prutswerk wil ik natuurlijk voorkomen. AC schnitzer verkoopt deze spacers echter zelf. Tenminste...dat is mij verteld. vandaar mijn overweging en twijfel... :unsure:

Het Zijn geen spacers die je er tussen kunt Zetten maar een andere velgrand.

Tenminste, ik heb nog nooit gehoord van spacers tussen de twee velgdelen, áls dit al Zou bestaan dan weer Piérre dat beslist.

Je kunt Zowel de buitenring als de binnenvelg naar keuZe veranderen.

Het moet wel absoluut vakkundig gedaan worden!

Kijk hier maar eens voor wat foto's...

c7_1.JPG

08.JPG

Schnitzer015.jpg

Link naar reactie
Zoals ik al zei, Pierre is de Schnitzer-kenner bij uitstek. Hij zal je ongetwijfeld de juiste info kunnen bezorgen :unsure:

...En natuurlijk kent Zedri er ook het een en het ander van :thumbup:

Link naar reactie
...En natuurlijk kent Zedri er ook het een en het ander van :unsure:

In vergelijking met ons Piérre ben ik een PrutZah, een nietZweet... :schater:

Wat Piérre uit Zijn mouw weet te schudden als het over velgen, E.T. waardes, onderstellen of uitlaten gaat is ongelooflijk... :thumbup:

Link naar reactie

Deze jonge is de grootste prutser van allemaal.

Thanks voor de foto's! Deze werken zeer verhelderend. Het lijkt dus gewoon te kunnen. Iemand enig idee wat dat gaat kosten? O beter...is er wellicht iemand die al een breedset in de aanbieding heeft :unsure: Of wellicht een goed adres weet.

Wat een mooie velg :thumbup:

Link naar reactie

Dat Zal geen goedkoop grapje Zijn!!

Piérre heeft twee setjes op maat laten 'customiZen', supermooi, maar dat heeft duiten gekost.

Voordeel is dan wel dat je verchroomde of vergulde schroefjes kan laten Zetten, dan heb je écht iets unieks.

Het is echt wachten op Piérre, anders stuur hem een PeeEm of hij niets heeft of weet uit te halen!

Anders kun je ook eBay en Marktplaats in de smieZen houden.

Link naar reactie
Hier ben ik toch wel een beetje verliefd op maar het is wel gewaagd:

Niet net iets teveel bling bling...? :schater:

Link naar reactie
Hier ben ik toch wel een beetje verliefd op maar het is wel gewaagd:

Frido, teveel bling is ook teveel bling. Zedri is super zoals ze nu is!

Of je moet je, net zoals Ali G, een soort witte rappers-mentaliteit aanmeten :unsure:

(mag ik dan voorstellen dat je voortaan door het leven gaat als "Frido da Z")

Link naar reactie

Nou, gewoon Dah FreetZZZ... :unsure:

Nee, ik heb niks met rappers, die hebben een veel te hoge eigendunkt.

Maar hoe Zou dat bij een bleekscheet als mij dan klinken:

Oh, kijk mij, ik ben de allerbeste,

strak over het asfalt, ik werk mij niet in de neste(n)

Wat ben ik toch weer blij,

Zie eens hoe ik door de bochten glij

Mijn uitlaat is de dikste en lekker heet,

daar wordt je een beetje vochtig van tussen je bilspleet

Niemand kan mij tijdens een race verslaan,

wat wil ik eigenlijk, ik heb niet eens een bestaan

Ik ga maar anoniem verder op mijn gameconsole spelen,

geef toe, rappen is blöd, we gaan ons vervelen

Nee, Dah FreetZZZ en reppuh is geen combinatie... :schater:

Link naar reactie

Heb dit ook een keer nagevraagd bij felgen-garage.de , maar dit kost minimaal 200 per velg. Dus ik zou doorzoeken naar een breedset, worden zo nu en dan wel is aangeboden op ebay.de!

Bij felgen-garage.de zijn ze trouwens zeer behulpzaam en emailen zeer snel terug.

Link naar reactie
Nou, gewoon Dah FreetZZZ... :lol:

Nee, ik heb niks met rappers, die hebben een veel te hoge eigendunkt.

Maar hoe Zou dat bij een bleekscheet als mij dan klinken:

Oh, kijk mij, ik ben de allerbeste,

strak over het asfalt, ik werk mij niet in de neste(n)

Wat ben ik toch weer blij,

Zie eens hoe ik door de bochten glij

Mijn uitlaat is de dikste en lekker heet,

daar wordt je een beetje vochtig van tussen je bilspleet

Niemand kan mij tijdens een race verslaan,

wat wil ik eigenlijk, ik heb niet eens een bestaan

Ik ga maar anoniem verder op mijn gameconsole spelen,

geef toe, rappen is blöd, we gaan ons vervelen

Nee, Dah FreetZZZ en reppuh is geen combinatie... :schater:

:schater::schater::schater:

geweldig bron van inspiratie ben jij!

de vraag is natuurlijk of ik hier verder iets mee ben :thumbup::unsure:

Link naar reactie
Iemand enig idee wat dat gaat kosten? O beter...is er wellicht iemand die al een breedset in de aanbieding heeft :unsure: Of wellicht een goed adres weet.

Sorry weer even ontopic: Patrick, misschien een domme vraag, maar je moet de velgen toch nog aanschaffen? Waarom koop je ze dan niet in de maten die je nodig hebt? :thumbup:

Link naar reactie
Nou, gewoon Dah FreetZZZ... :unsure:

Nee, ik heb niks met rappers, die hebben een veel te hoge eigendunkt.

Maar hoe Zou dat bij een bleekscheet als mij dan klinken:

Oh, kijk mij, ik ben de allerbeste,

strak over het asfalt, ik werk mij niet in de neste(n)

Wat ben ik toch weer blij,

Zie eens hoe ik door de bochten glij

Mijn uitlaat is de dikste en lekker heet,

daar wordt je een beetje vochtig van tussen je bilspleet

Niemand kan mij tijdens een race verslaan,

wat wil ik eigenlijk, ik heb niet eens een bestaan

Ik ga maar anoniem verder op mijn gameconsole spelen,

geef toe, rappen is blöd, we gaan ons vervelen

Nee, Dah FreetZZZ en reppuh is geen combinatie... :schater:

Ik dacht als we nu een ander witte rapper, Vanilla Ice, als basis nemen, met een mooie ice ice baby bassline:

Smiley_Rap1.gif

Freetzzz, freetzzz baby (x8)

Rollend..in mijn twee punt acht

In de stijl zoals je van Da Freetzzz verwacht

De kleur van hippe bakken is Montreal blauw

De Schaesberger bitches vinden me helemaal lau

Foto's schieten kan ik als de beste

Laat anderen achter me, als ze me testen

Freetzzz, freetzzz baby (x8)

In de Eifel rijden doe ik onnavolgbaar

720 graden spinnen doe ik ongenaakbaar

Ruud's roadster cherry poppen doe ik met gemak

Op de ring neem ik zelf Focus ST's op de hak

Geilen doe ik op AC Schnitzer Weiss Carbon

Zedri verschnitzeren doe ik zonder pardon

Freetzzz, freetzzz baby (x8)

Link naar reactie
Ik dacht als we nu een ander witte rapper, Vanilla Ice, als basis nemen, met een mooie ice ice baby bassline:

Kerels, jullie zijn ongenaakbaar!

RESPECT :unsure::thumbup::lol: ;) ;) :notworthy:

Link naar reactie

Wat een creativiteit zit hier :thumbup::lol:

Er zijn drie soorten Schnitzer RS: de type I die is van OZ, de type II die is van Ronal en de type III ook van Ronal.

Welk type bedoel je ;)

Ik heb ondertussen alle types gehad, en idd mijn type I laten ombouwen door Felgengarage. Ze zijn origineel tweedelig, maar die onderdelen zijn niet te krijgen. Hij bouwt ze dan om op driedelig, je kunt dan bijna elke gewenste ET waarde en velgbreedte kiezen, de prijs heb ik uit mijn geheugen geschrapt, doet nog pijn als ik eraan denk.

Type II en III wordt al lastiger om te bouwen, daar zijn de onderdelen schaars van wordt dus nog duurder. Kun je beter Ebay in de gaten houden daar komen ze soms langs.

groetjes,

Pierre

PS: Ik heb het weer ff opgezocht, ombouwen kost 800 euro voor twee velgen met nieuwe onderdelen, Felgengarage heeft ook velgensets en losse velgen te koop, heb ik toen nog een paar setjes aan verkocht. Gewoon ff mailen is Claus is zeer vriendelijk echter ook niet goedkoop :unsure:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.