Ga naar inhoud

aanschaf M Coupe


MarcH

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik van werkgever veranderd en maak ik veel minder woon-werk kilometers. Daarom wil ik mijn saaie diesel vervangen voor een leuke benzine auto. Vrij snel na mijn overstap (qua werk) zag ik een advertentie van een Z3 Coupe. Die was echter verkocht voordat ik tijd had om 'm te gaan bekijken. Maar de interesse voor een Z3 Coupe is blijven bestaan. Sindsdien volg ik een beetje het aanbod van Z3 Coupe's, heb er een paar bekeken maar tot dusver nooit een gekocht. Ik ben begonnen met het kijken naar de 2.8 maar inmiddels overweeg ik de aanschaf van een M Coupe.

Heeft iemand op dit forum misschien deze auto al eens van dichtbij bekeken en daar een mening over?

http://www.autoszijnleuk.nl/2008/index.php/cars/car/319

Marc

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Midden 2007 eens bij Witmer & Odijk geweest, zo op het eerste gezicht een prima tent. Veel Porsche, aardig wat eigen import of in opdracht van klanten. Kerels zijn gek op auto's. Deze auto stond er toen (gelukkig) nog niet. -_-

De :chick: is zeker niet goedkoop, voor een niet-NL auto met 90k op de teller. Reken er daarbij maar op dat je met een oudere :m: als deze (s50) nog wel wat onderhoud kan moeten gaan plegen. Ik kwam zelf tot de conclusie dat als je je er toch al toe zet om een import bak te rijden (geen straf :muur: ), je er net zo goed zelf een kan (laten) halen in bijvoorbeeld Duitsland. Meer keus. Zeker het overwegen waard.

Link naar reactie

Dag Marc!

Ik vermoed dat we elkaar kennen van het m3e30.nl forum. Sinds november 2008 heb ik een Z3 QP 2.8 van '98 als daily driver en ik heb nog geen moment spijt van gehad. M QP is natuurlijk ook leuk, maar als daily driver wel opletten bij nat en glad weer. De 2.8 QP heeft voldoende grip bij nat en glad weer om zorgeloos te rijden, terwijl je hem steeds (bij nat en glad) op commando dwars kan zetten :-)

Veel succes met je zoektocht.

KoenC

Link naar reactie

Ik zou vooral ook even kijken naar 3.0 coupe's die wat recenter zijn. Ten eerste is de 3.0 een enorm lekkere motor (weet ik inmiddels uit ervaring) en het is een stuk nieuwer blok dan de oude S50 die in deze ///M steekt. Vraag Roodkapje maar eens naar de problemen die je met zo'n oudere ///m kan krijgen. Natuurlijk wel meer fun met de M maar als je voor betrouwbaarheid gaat dan zou ik dus de 3.0 nemen. En zo ontzettend veel langzamer is ie nou ook weer niet!

Link naar reactie

Gewoon ff testrijden in alle verschillende uitvoeringen, ff de tijd nemen, kost anders alleen maar extra geld, heb je een 2.8 of een 3.0 en word je dan toch verliefd op een ///M. :thumbup:

Een ///M is toch een andere league dan de andere modellen, meer getrimd op sportiviteit, lees meer genieten. :smart:

En ja elk voordeel heb ze nadeel: een racepaard is gevoeliger en duurder in onderhoud dan een werkpaard. :thumbup:

Link naar reactie
Midden 2007 eens bij Witmer & Odijk geweest, zo op het eerste gezicht een prima tent. Veel Porsche, aardig wat eigen import of in opdracht van klanten. Kerels zijn gek op auto's. Deze auto stond er toen (gelukkig) nog niet. :thumbup:

De :m: is zeker niet goedkoop, voor een niet-NL auto met 90k op de teller. Reken er daarbij maar op dat je met een oudere :m: als deze (s50) nog wel wat onderhoud kan moeten gaan plegen. Ik kwam zelf tot de conclusie dat als je je er toch al toe zet om een import bak te rijden (geen straf :thumbup: ), je er net zo goed zelf een kan (laten) halen in bijvoorbeeld Duitsland. Meer keus. Zeker het overwegen waard.

Ik ben de auto vandaag even gaan bekijken. Boekje is voor het laatst afgestempeld op een km-stand van ca. 88500. Betrof een Inspection II. De datum heb ik nu weer niet onthouden :smart:. Qua onderhoud lijkt 'ie dus wel bijgehouden al had ik wel het idee dat de schijven voor aan vervanging toe zijn. Die hadden al een aardig randje.

Auto zag er verder wel netjes uit. Opvallend was echter de lakschade aan de motorkaprand, veroorzaakt door de ruitenwissers. En bovenop de rechterdeur, ter hoogte van de spiegel was wat lak weg vlak naast het ruitrubber. Vreemde plek.

Aanbod in Duitsland kijk ik ook wel naar maar ik vind de prijzen best uiteenlopen voor auto's van hetzelfde bouwjaar en een vergelijkbare kilometerstand. Biedt naar mijn idee dus ook niet echt houvast al heb ik wel het idee dat de auto bij W&O niet een van de goedkopere is.

Maar qua kleurstelling vind ik 'm top. De meesten hebben zo'n tweekleurig interieur en daar ben ik niet echt fan van.

Dag Marc!

Ik vermoed dat we elkaar kennen van het m3e30.nl forum. Sinds november 2008 heb ik een Z3 QP 2.8 van '98 als daily driver en ik heb nog geen moment spijt van gehad. M QP is natuurlijk ook leuk, maar als daily driver wel opletten bij nat en glad weer. De 2.8 QP heeft voldoende grip bij nat en glad weer om zorgeloos te rijden, terwijl je hem steeds (bij nat en glad) op commando dwars kan zetten :-)

Veel succes met je zoektocht.

KoenC

Dat klopt Koen. En zoals je wellicht hebt gelezen ligt mijn M3 momenteel in onderdelen in de schuur in afwachting van mijn beslissing wat ermee te doen. Ik heb hier en daar al vernomen dat je inderdaad bij de les moet blijven in het nat.

Ik zou vooral ook even kijken naar 3.0 coupe's die wat recenter zijn. Ten eerste is de 3.0 een enorm lekkere motor (weet ik inmiddels uit ervaring) en het is een stuk nieuwer blok dan de oude S50 die in deze ///M steekt. Vraag Roodkapje maar eens naar de problemen die je met zo'n oudere ///m kan krijgen. Natuurlijk wel meer fun met de M maar als je voor betrouwbaarheid gaat dan zou ik dus de 3.0 nemen. En zo ontzettend veel langzamer is ie nou ook weer niet!

Tja, ik val toch wel voor de ///M van Marketing hoor :D. Maar je hebt gelijk een 3.0 is ook geen stakker en vermoedelijk iets goedkoper om te rijden. Problemen kun je mi met elke type wel krijgen.

Marc

Link naar reactie
Maar je hebt gelijk een 3.0 is ook geen stakker en vermoedelijk iets goedkoper om te rijden. Problemen kun je mi met elke type wel krijgen.

ben het wel met de opmerking van DJLeonardo eens. Ik heb zowel een :smart: Coupe als een 3.0 gehad, de 3.0 M54 motor is absoluut moderner dan een 3.2 s50. Heerlijke motor. Reken er maar op dat je met de s50 gelijk de lagerschalen kan laten doen en in ieder geval de vanos bouten moet laten checken. Ieder type kent zn problemen maar er zijn de laatste tijd al wat forum :thumbup: 's s50's gesneuveld, lijkt er op dat dat type de ranglijst met problemen aanvoert.

Als je het je kan veroorloven, zoek dan naar een s54 :m: Coupe laatst stond de witte van Puk nog te koop, nu niet meer volgens mij :thumbup: succes!

Link naar reactie

Hallo Marc,

Als fervent coupe rijder wil ik mijn mening ook wel even geven,

Eerst ruim 4 jaar een 2.8 coupe gehad, volkomen probleemloos ruim 70.000 km mee gereden. Kilometerstand bij verkoop rond de 104.000 km

Vorig jaar overgestapt naar een 3.0 coupe, nu bijna een jaar en 20.000 km mee gereden, probleemloos!

Kilometerstand nu 101.000 km. En ik ben van plan er nog vele kilometers mee te rijden de komende jaren!

Mijn advies ga zeker voor een 3.0 liter, is een top auto, snel genoeg!

Als je dan toch een M-coupe wil kijk dan eens op de site van www.vandenhengelbmw.nl in amsterdam, daarstaat echt een hele mooie te koop lijkt me! Die bij witmer & odijk staat er volgens mij al bijna een jaar te koop, is veel te duur voor wat je krijgt naar mijn mening.

We hopen je te zien met je nieuwe coupe op een van de meetings.

Groeten Maarten :thumbup:

Link naar reactie
Auto zag er verder wel netjes uit. Opvallend was echter de lakschade aan de motorkaprand, veroorzaakt door de ruitenwissers.

IMG_4978.jpg

Ik vind de manier waarop de motorkap erop ligt niet helemaal lekker.

behoorlijke brede kier tussen motorkap en koplampen, vooral aan de linkerzijde.

Dit zal wel te verhelpen zijn door de kap opnieuw af te hangen, probleem van de ruitenwissers die de motorkap raken zal dan ook wel opgelost zijn.

Is mogelijk wel een teken van een eventuele schade in het verleden, even goed nachecken, hoeft natuurlijk niet heel erg te zijn mits goed hersteld.

Heb zelf ook een tijdje rondgeneusd voor een :thumbup: in zowel de vorm van een roadster als coupe. Tijdens die zoektoch eigenlijk geen 1 echte :smart: tegengekomen, de meeste waren helemaal uitgeleefd, blok kletsnat van onder oftewel: trapbakken. Buiten het feit dat een echte :thumbup: dus lastig te vinden is, laat de betrouwbaarheid ook te wensen over. Ik zou daardoor persoonlijk eerder voor de 3.0 dan voor de :m: kiezen, maar sluit een :m: zeker niet uit :D

Link naar reactie

Was jij het niet die nu ook zijn lagerschalen wilde vervangen bij 65.000km? Of komt dat doordat ze zo betrouwbaar zijn :m:

een :smart: is natuurlijk prachtig en helemaal als je een echte weet te bemachtigen, maar zoals MdV ook zegt, er komen de laatste tijd wel meer problemen bij de :thumbup: s50 blokken aan het licht. :thumbup: Die met tijdig en goed onderhoud ook allemaal weer te voorkomen zijn ja.....

Link naar reactie

Ik weet van de M Coupe die bij Hengel staat. Lijkt me inderdaad een buitengewoon mooie auto. Ik vind de kleuren alleen niks. Estoril gaat nog wel maar dat blauw/zwarte interieur is gewoon niet mijn smaak. Daarnaast is deze auto best pittig geprijsd. Waarmee ik niet wil zeggen dat deze auto dat niet waard is maar het is niet het bedrag dat ik aan een Coupe wil uitgeven.

Mijn voorkeur gaat uit naar zilver met volledig zwart interieur. Ongeacht of het een 2.8, 3.0 of een M is. Tweede kleur op mijn lijst is Topas. Dat vind ik, in combinatie met een zwart interieur, ook heel mooi.

Dat de motorkap er niet helemaal netjes opligt was mij ook opgevallen. Ik kan me niet voorstellen dat de auto ooit zo is afgeleverd dus de kap zal er wel eens een keer afgeweest zijn. Waarvoor blijft gissen.

Betrouwbaarheid ben ik niet zo bang voor. Al moet je natuurlijk wel, zoals M Coupe zegt, een auto kopen in goede staat en met een kloppende onderhoudshistorie.

Marc

Link naar reactie
Klopt helemaal ... de schalen zijn inmiddels vervangen bij 78d ..en dat is ook echt nodig.

Alleen bij een s50 praten we wel over semi race techniek met bijbehorende prestaties ...dus een ander soort onderhoud :thumbup:

Tja, dat kun je van een S14 ook zeggen (semi race techniek). Net zoals er ook bij die motoren al snel geroepen wordt dat je de lagerschalen moet vervangen. Terwijl er zat voorbeelden zijn van S14-motoren waar de lagerschalen er na 150k nog pico bello uitzien. Ik denk dat je hier ook gewoon te maken hebt met hoe er met de auto is omgegaan (netjes warmrijden) en goed onderhoud plegen.

Marc

Link naar reactie

Hey Mark, succes. De mijne gaat het niet worden, sorry. T is toch echt een blijvertje :smart:

Motorkap die niet lekker ligt, ruiterwissers die ertegen aan komen..... Dan is de kap eraf geweest, zoals je weet heb ik daar zelf nu ook genoeg ervaring opgedaan met dit probleem de laatste 8 maanden...........En dat alleen om een motorkap opnieuw te spuiten :thumbup:

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.