Ga naar inhoud

Voorstellen en velgenvraagje


Bas 1.8

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik ben nieuw op dit mooie forum en wil mij even voorstellen.

Ik ben Bas, woonachtig in het Brabantse en sinds januari 2008 in het bezit van een Z3 1.8 uit 1996, groen van kleur en geheel origineel, destijds gekocht bij Polman in Mill. Ik ben na een jaar nog steeds net zo tevreden met de auto als in het begin :thumbup: en baal als ik 2 dagen niet kan rijden omdat het weer tegen werkt. Ik ben van plan deze auto nog lang te houden.

Enthousiast geworden nadat ik op jullie forum terecht was gekomen (zo'n 1,5 jaar geleden) en na aanschaf al weer 10.000 km gereden.

Ik zal binnenkort een paar foto's plaatsen wanneer er andere velgen op zitten.

Nu komt ook mijn vraag.

Ik heb bij Ruud een 17"breedset styling 32 gereserveerd (ex Adopat begreep ik) en ga dinsdag langs in Reeuwijk om ze te laten monteren.

Voor is de maat 7,5j met 225/45/17 en achter 8,5j met 255/40/17 en volgens mij ET41. Nu lees ik in verschillende topics dat 255 mogelijk niet zou passen op een 1.8 smallbody, doch ik zag dat een aantal forumleden eenzelfde maat onder een 1.8 hebben liggen. Nu vraag ik mij af of dit wel gaat passen. Ik heb de FAQ al doorlopen en waarschijnlijk alle topics al :unsure: maar het is mij nog allemaal niet helemaal duidelijk (ben autotechnisch een nul... :blink: )

Ik heb Ruud al een mailtje gestuurd maar omdat ik hem niet steeds lastig wil vallen met mijn vragen, dacht ik het maar even op het forum te plaatsen.

Iedereen alvast een voorspoedig 2009 gewenst!!

gr.

Bas

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Hallo Bas... welkom hier.

Je introductie had bijna de mijne kunnen zijn:

Ik ben Bas, woonachtig in het Brabantse en sinds maart 2005 was ik in het bezit van een Z3 1.9 uit 1998, groen van kleur en geheel origineel, destijds gekocht bij BMW Den Haag. Ik ben na een jaar nog steeds net zo tevreden met de auto als in het begin en baal als ik 2 dagen niet kan rijden omdat het weer tegen werkt. Ik ben van plan deze auto nog lang te houden (dacht ik toen ook :D ).

Dus... over twee jaar is tie niet meer origineel, denk je over een 6-pitter en vervolgens rij je ineens rond in een zilvergrijze. :schater:

Veel plezier ervan!

Link naar reactie

Welkom Bas! :banaan:

Er moet meer groen bijkomen,eco verantwoord! Heb er ook zo een

+1!! Een regelrechte Eco-mobiel is het! :D

Link naar reactie

Welcome in the Z-Lane Bas... :D

Ik begrijp dus dat je je Z al een heel jaar origineel hebt kunnen houden maar dat het nú gaat beginnen?

Bridders (ook een Bas) gaat waarschijnlijk gelijk krijgen, alhoewel het ook een andere kleur dan Zilver of Grijs kan worden... :schater:

Link naar reactie
Welkom, mooi voorstelpraatje :banaan:

Maak je geen zorgen gaat wel passen. Ruud kent zijn zaakjes mbt de verschillende Z-tjes intussen. :D

Ik ben erg benieuwd :banaan: naar de looks na het plaatsen van de nieuwe pantoffels. De 15" die er nu onder zitten zijn echt te klein en dat doet toch afbreuk aan de Z3. Ik begrijp ook niet dat BMW (vwb de looks) zulke kleintjes onder de Z3 plaatste. Ruud had mij door de telefoon al gezegd dat de 17" velgenset zou moeten passen zonder 'aanlopen' en zonder spacers, maar omdat daarna in de FAQ zag staan dat de smallbody's max. 245 konden hebben leek het me zinvol nog even te checken op het forum.

Heeft er nog iemand meer een breedset (255) onder een 1.8 liggen? Meestal zitten de wat bredere sets toch onder de QP 's of de 2.8 versies, of heb ik het mis? Ben wel benieuwd wat het trouwens scheelt qua wegligging.

gr.

Bas

Link naar reactie
Welcome in the Z-Lane Bas... :banaan:

Ik begrijp dus dat je je Z al een heel jaar origineel hebt kunnen houden maar dat het nú gaat beginnen?

Bridders (ook een Bas) gaat waarschijnlijk gelijk krijgen, alhoewel het ook een andere kleur dan Zilver of Grijs kan worden... :schater:

Inderdaad, al een jaar in het bezit en nog steeds origineel :D

Ik heb nog niets gepimpt en denk nu nog steeds dat ik hem origineel ga houden :schater: (al is het plaatsen van een breedset ook niet echt origineel meer te noemen :banaan: ). Wel heb ik de aftermarket prul-radio eruit gehaald en een originele BMW Rds radio geplaatst. En zelfs de sportuitlaat heb ik laten vervangen door een originele (z.g.a geluidsloze...)uitlaat.

Kan niet ontkennen dat ik af en toe wel eens kijk naar een 2.8 of een wat recentere 6-cilinder maar tot op heden ben ik nog erg tevreden met mijn Z3.

Groen (non-metallic) is misschien niet de meest spannende kleur maar heeft wel een classic uitstraling imho. Gelukkig verschillen smaken, anders reden we allemaal een groene :banaan: Ik vind zilver met zwart interieur wel de mooiste combinatie dus wie weet...

gr.

Bas

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.