Ga naar inhoud

auto beschadigd door takelbedrijf


Nadia

Aanbevolen berichten

Hoop dat iemand juridisch onderlegd is en advies kan geven wat te doen. De samenvatting van het verhaal: mijn auto (Ford Puma) had een probleem met de koppeling waardoor ik niet kon rijden, ik heb routemobiel gebeld want daar ben ik lid van voor pechhulp. Zij hebben een takelbedrijf mijn auto laten ophalen en de auto naar Ruud laten brengen. Ik was erbij toen de auto werd opgehaald, het takelbedrijf bevestigde de lus van de takel rondom de aandrijfas onder mijn auto. Ik vond het vreemd dat hij hem niet aan het sleepoog hing maar dacht: tja die gasten doen dit de hele dag, hij zal er wel verstand van hebben, dan ga je daar niet als een muts staan vragen 'gaat dit wel goed?'. Had ik het maar gedaan, want wat blijkt, Ruud repareert de koppeling en er zit een flinke trilling in bij het accelereren, hij stuitert bijna op de weg. Ruud heeft alles nagelopen en kon niets bedenken waar het aan kon liggen, tot hij van mij hoorde dat de auto dus aan de aandrijfas de vrachtwagen op is getrokken. Het ding is dus gewoon krom getrokken. Gevolg: na de 48 uur waarin ik recht had op een leenauto, heb ik deze weer ingeleverd maar mijn auto nog niet terug. <_<:angry:

Nu ga ik uiteraard contact opnemen met dat takelbedrijf en ze hierop aanspreken, maar voordat ik cruciale dingen nalaat, hoop ik dat iemand mij juridisch kan adviseren welke stappen ik moet nemen. Ik wil het als volgt doen: maandag tijdens kantooruren het takelbedrijf bellen en aangeven dat ik de baas wil spreken. Tijdens het gesprek met de baas wordt mij dan duidelijk welke houding zij aannemen: 'zoek het maar uit, wij hebben niks verkeerd gedaan' of 'vervelend voor u mevrouw, stuur de rekening maar op'. Nu kom ik niet uit een ei en weet ik dat het 99,9% vaststaat dat ze niet gaan meewerken :blink: . Verder ga ik ook alvast telefonisch informeren bij Routemobiel hoe ze hiermee omgaan. Vervolgens ga ik dus een brief opstellen die ik zowel naar Routemobiel (als hoofdaannemer) als naar het takelbedrijf fax en ze aansprakelijk stel voor de aangerichte schade, volledige vergoeding wil van alle kosten van de aandrijfas (het ding alleen al komt op zo'n 500 euro volgens Ruud maar kan ook zo maar meer zijn en dan moet ie nog gemonteerd) en een vergoeding wil voor extra kosten die ik moet maken nu ik geen auto heb en dagelijks moet rijden.

Vragen: moet ik wachten met de reparatie uit laten voeren en bijvoorbeeld eisen dat zij hem repareren of moet ik Ruud de reparatie laten doen en de rekening bij hen indienen? Moet ik verzoeken om een onafhankelijk deskundige de auto te laten inspecteren (uiteraard op hun kosten als blijkt dat de schade voortvloeit uit het verkeerd slepen van mijn auto)? Verder nog nuttige tips over welke zinsneden /termen ik moet gebruiken? Moet ik inderdaad zowel het takelbedrijf als Routemobiel aansprakelijk stellen of hoe werkt zoiets?

Alvast bedankt....... ;)

Link naar reactie
  • Reacties 16
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zorg in ieder geval dat je alles noteert (datum, tijd, wat er besproken is). Dat eerste telefoontje zou ik zoals je aangeeft maken en hun reactie even afwachten, maar zorg daarna dat alles op papier staat. Dus schriftelijk communiceren, want met een vaag verhaal dat je drie weken terug dat en dat telefonisch besproken hebt kan een advocaat niets (mocht het zover komen).

Wie verantwoordelijk is (Routemobiel of dat takelbedrijf) ligt denk ik aan de algemene voorwaarden van Routemobiel. Zou dat eerst even nakijken. Ik zou zeggen Routemobiel, daar heb je tenslotte een contract bij ondertekend en niet bij die takeltoko. Bij een vakantie moet je ook klagen bij de reismaatschappij waar je de reis geboekt hebt en niet bij de vliegmaatschappij of het hotel zelf als je klachten hebt.

Succes ermee :blink:

Link naar reactie

Hoi Nadia

Vervelend dat je dit is overkomen.

Ik weet niet of dat het sleepbedrijf in de buurt zit waar jezelf ook woont?

Wellicht als je daar langs gaat en de zaak daar uitlegd dat ze een luisterend oor voor je hebben. Ze kunnen precies nakijken wie de auto versleept heeft ( medewerker ) . In de regel hebben deze bedrijven ook verzekeringen voor dit soort gevallen. En gelijk naar de baas vragen is ook zo wat. Als die nee zegt heb je daar geen kans meer.

En vragen ( telefonisch ) wat Route Mobiel in dergelijke gevallen doet als het heeft plaats gevonden. Ja mag er vanuit gaan dat ze een verzekering hebben en dat ze de schade daar melden en ze een expert sturen om je auto te bekijken.

Ben je in het bezit van een ( auto ) rechtsbijstandverzekering? Die kunnen dan zelf een expert inschakelen en alles voor je doen.

Probeer in deze zaak de andere partij te vriend te houden. Als de toon minder wordt zal dit de afwikkeling zeker niet ten goede komen.

Want gelijk hebben is nog niet gelijk krijgen.

Succes

Marco

Link naar reactie

Ik ben geen jurist maar volgens mij moet je ervoor zorgen dat ze toegeven dat ze de lus van de takel inderdaad rondom de aandrijfas van de auto hebben bevestigd. Want daar draait het volgens mij om. Als ze dat ontkennen lijkt het me heel lastig om dit te bewijzen.

Link naar reactie

Ook ik ben geen jurist, maar volgens mij moet je de partij die de schade heeft veroorzaakt de kans geven die te (laten) herstellen (binnen een redelijke termijn). Dus nog niet zelf de reparatie uitvoeren. Eerst kijken of ze de schade accepteren en de verantwoordelijkheid ervoor nemen.

Link naar reactie

Ook ik ben geen jurist maar ik heb wel dit soort shit gehad.

Les1:

Zorg dat er "papertrail " ontstaat. Dat betekent bewijs. Dus alles wat je zegt of doet per email bevestigen of helemaal per email doen. Zo hou je altijd een bewijs van wat er gezegd is. Iets over de telefoon is altijd te weerleggen met "dat heb ik nooit gezegd"

Link naar reactie

Ik zie geen algemene voorwaarden op de site van Routemobiel maar wel dit:

RM B.V. en Proteq Schadeverzekeringen zijn onderdeel van SNS REAAL N.V.

Klachten en geschillen

Als het oordeel van de directie van Route Mobiel voor een belanghebbende niet bevredigend is en belanghebbende een consument is, zoals gedefinieerd in het Reglement van de Ombudsman Financiële Dienstverlening respectievelijk het Reglement van de Geschillencommissie Financiële Dienstverlening, kan de belanghebbende zich wenden tot:

Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid)

Postbus 93257

2509 AN DEN HAAG

Stappenplan m.i.

1 Het sleepbedrijf bellen en reactie polsen

2 Het gesprek schriftelijk bevestigen

3 Als zij niet meewerken Routemobiel aanschrijven met gespreksverslag sleepbedrijf

4 Als Routemobiel weigert te compenseren naar het Kifid

Routemobiel is feitelijk de tegenpartij dus niet te veel tijd besteden aan het sleepbedrijf, je belandt al gauw in een welles/niets spelletje

Succes

Link naar reactie
Ook ik ben geen jurist, maar wel vaak met justitie in aanraking geweest :rolleyes: en ik denk dat je inderdaad al de goede adviezen hebt gehad.

Vandaar dat we je een paar maanden niet zagen zeker? :schater:

Iedereen bedankt voor de tips, morgen gaat 'het feest' beginnen. Heb gelukkig een auto van een collega kunnen lenen die een week met vakantie ging, bedacht ik nog net op tijd.

Dus heb in ieder geval vervoer en hoop dat het gelazer binnen een week is opgelost. Yeah right. B)

Link naar reactie

Toch kan het moeilijk worden! Ze kunnen bijvoorbeeld vragen/eisen dat jij moet bewijzen dat de kromme as door het takelen is gekomen en niet door een aanrijding ofzo.

En dan heb je een probleem.

Succes, henk

Link naar reactie
Toch kan het moeilijk worden! Ze kunnen bijvoorbeeld vragen/eisen dat jij moet bewijzen dat de kromme as door het takelen is gekomen en niet door een aanrijding ofzo.

En dan heb je een probleem.

Succes, henk

Niet voorzeggen Henk :hmmsmiley02:

Link naar reactie

Update: takelbedrijf zegt uiteraard dat ze niets verkeerds hebben gedaan, en beweert bij hoog en bij laag dat ze altijd auto's wegslepen aan de draagarm en dit nooit schade oplevert. Bij Ford gecheckt, die zeggen net als Ruud: nooit doen, tuurlijk kan er iets verschuiven of krom trekken. Dus autoverzekering gebeld (heb gelukkig rechtsbijstand om schade te verhalen!) en morgen gaat er een expert langs bij Ruud. Daarna kan hij in ieder geval gerepareerd worden en is het een kwestie van de kosten verhalen op Routemobiel (doet de verzekering dus).

Ben dus weer een stappie verder. Duimen dat ik niet een maandsalaris kwijt ben omdat ik de schade niet verhaald krijg, en zo ja, dan heb ik mijn best gedaan. Iedereen bedankt voor het advies en meedenken! :thumbup:

Aangezien dit vast nog weken gaat duren, kan het topic wat mij betreft gesloten worden.

Link naar reactie
Iedereen bedankt voor het advies en meedenken! :thumbup:

Aangezien dit vast nog weken gaat duren, kan het topic wat mij betreft gesloten worden.

Volgens mij blijkt uit de reacties wel dat het forum met je meeleeft...

En dat iets nog weken kan gaan duren is hier nooit een reden geweest om topic te sluiten, toch?!? Ik denk juist dat we graag horen hoe het verder gaat. Tenslotte hopen we allemaal op een goede afloop...

In ieder geval succes met het vervolg!

Link naar reactie
Volgens mij blijkt uit de reacties wel dat het forum met je meeleeft...

En dat iets nog weken kan gaan duren is hier nooit een reden geweest om topic te sluiten, toch?!? Ik denk juist dat we graag horen hoe het verder gaat. Tenslotte hopen we allemaal op een goede afloop...

In ieder geval succes met het vervolg!

Hier sluit ik me volledig bij aan. Hou ons op de hoogte! (en natuurlijk veel succes!)

Link naar reactie

Hee Nadia,

In ieder geval goed om te weten dat je Ford achter je hebt.

Enne... waarom heb je een sleepoog als je ook prima op een andere manier kunt slepen :thumbup: ? Zegt ook al genoeg lijkt mij.

Maar goed, sterkte met het gedoe... En we horen graag hoe het afloopt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.