Ga naar inhoud

Uitlaat verschillen bij 2.8 en 3.0 QP


Coupe2.8

Aanbevolen berichten

Hello,

graag zou ik van mijn 2.8 het scherpe inox-metaal-achtige geluid wensen zoals dat van een E46 M3,

na even te googlen kwam ik op you tube enkele niet-M3 BMW tegen met een andere uitlaat, die

toch wel dicht in de buurt liggen, nu de beste sound kwam van het merk Bastuck.

Na even zoeken op hun website kwam ik tegen dat de 3.0i ZZZ twee buizen hebben die tot achter in de pot lopen,

en bij een 2.8 ZZZ komen deze al zeer vroeg samen in 1 buis, nu vroeg ik mij af of ik de volledige uitlaatlijn van de 3.0 (met dubbele buizen dus)

(exclusief die achterlijke uitlaatcollector met cats :surprise: ) zou kunnen plaatsen van het merk Bastuck onder mijn 2.8?

Ook heb ik sinds vorige week bij koude tot licht opgewarmde motor een licht ratelend geluid vanaf 2000 tr tot 3500 tr, komt uit de richting van de

bi-vanos unit. Bij warme motor is het ratelgeluid weg? iemand soms een ideetje?

Ook heb ik de olie ververst vandaag (zonder filter, aangezien ik deze vorige maand heb vervangen) in de hoop dat de vanos betere olietoevoer zou krijgen,

maar heeft niet geholpen. was even verschoten, ik kwam maar net toe met 6.35 liter (Shell 5W40 + 0.35l Bardahl Xenon olie additief)

alvast bedankt <_<

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

licht ratelend/blikkerig geluid uit de uitlaat hoor ik meer bij de single vanos 2.8jes.

Mijn vorige 2.8 had het en de huidige ook.

Dit heeft volgens mij te maken met het uitzetten van het metaal bij warm worden.

schotten in de uitlaat/katalysator zullen uit gaan zetten als deze warm worden en daardoor niet meer rammelen, koelen ze af dan krimpen ze en gaan daardoor dus resoneren.

Link naar reactie

Dat ratelende geluid, zoals jij het omschrijft, heb ik PRECIES (!!!!) hetzelfde gehad met mn Coupe (2,8 dubbel VANOS). Niet bij ijskoude motor, niet bij warme motor, alleen tijdens de eerste minuten van de opwarmfase, en dan alleen met licht verhoogd toerental een sterke gemene ratel uit de vanos-unit hoorbaar.

Ze hebben bij de dealer alles vervangen (2 de VANOS vervangen, multiriem + alle rollen en spanners etc etc). Ik was er heilig van overtuigd dat dat het niet kon zijn door de manier waarop het zich voordeed, zij wel.....

Uiteindelijk de distributie losgehaald, bleek het de hydraulische kettingspanner te zijn.

Nadeel was alleen dat ook meteen de cilinderkop eraf mocht omdat het distributiedeksel op de koppakking aansluit......

Probleem opgelost! Let wel, bij verschillende dealers geweest, niemand kende het probleem en ze dachten allemaal aan de VANOS.

Was wel duur (en gelukkig allemaal nog Euro Plus garantie)!

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
licht ratelend/blikkerig geluid uit de uitlaat hoor ik meer bij de single vanos 2.8jes.

Mijn vorige 2.8 had het en de huidige ook.

Dit heeft volgens mij te maken met het uitzetten van het metaal bij warm worden.

schotten in de uitlaat/katalysator zullen uit gaan zetten als deze warm worden en daardoor niet meer rammelen, koelen ze af dan krimpen ze en gaan daardoor dus resoneren.

Bij mij net hetzelfde. Is eveneens een single vanos 2.8 en enkele maanden geleden begon ik ook dit blikkerig geluid te horen. Deed het enkel bij koude motor, zodra hij iets of wat opgewarmd was hoorde je niets meer.

De katalysator ervan tussengehaald (was trouwens compleet stuk), opengeslepen, al die rotzooi eruit en hopla .... gedaan met dit enerverend geluid.

Hebben op de keuring niets gezien :angry:

Ivm de uitlaat Stefaan, ben van je streek en heb er een Eisenmann onder zitten. Ben er zeer tevreden over, metaalachtig geluid bij ferme gasstoten en een diepe roffel rond de 2 a 3000 toeren.

Wanneer je intresse hebt om de symfonie eens te horen, je bent welkom -_-

Link naar reactie
Ivm de uitlaat Stefaan, ben van je streek en heb er een Eisenmann onder zitten. Ben er zeer tevreden over, metaalachtig geluid bij ferme gasstoten en een diepe roffel rond de 2 a 3000 toeren.

Wanneer je intresse hebt om de symfonie eens te horen, je bent welkom -_-

Warm aanbevolen om dit aanbod aan te nemen...

Niks boven de sound van een Eisenmann in combinatie met een Sixpack van BMW :angry:

Link naar reactie
Warm aanbevolen om dit aanbod aan te nemen...

Niks boven de sound van een Eisenmann in combinatie met een Sixpack van BMW :angry:

Ja hoor... -_-

Heb zelf ook een Eisenmann steken... De beste mod totnogtoe geweest...

Link naar reactie
thanks iedereen,

heb wel interesse om eens te komen luisteren naar de Eisennman muziek :blink:

wat kost zo een einddemper?

Heb je net een PM gestuurd ivm het beluisteren van de Eisenmann. B)

Ivm de kostprijs, heb 'm geloof ik rond de 550 euro betaald. Pasvorm perfect + dat er niet hoefde geslepen te worden uit de achterbumper ( diameter van de eindpijpjes zijn 70 mm. ). Heb even voor je gekeken op de website van Eisenmann en zie dat het nu 2 x 76 mm is ipv 2 x 70 mm. Denk dat er dan wel zou moeten geslepen worden ...

Pluspunt is ook dat ik mijn attest heb voor de keuring, dus dit is ook lekker meegenomen :ok:

Enig minpuntje is dat de rechterpijp iets of wat bruiner kleurt als de linkse. BBB indertijd die hier vroeger op 't forum veel aktief was had net hetzelfde probleem :P

Heb er nog voor geprocedeerd met de invoerder die dan contact opnam met Eisenmann Duitsland maar het heeft weinig opgeleverd. :wave: Blijkt dat de Duitse Eisenmanns (Met TUV attest) en de export uitlaten verschillend zijn. Zeker op geluid maar denk ook op het materiaal. Navigator kan dit bevestigen, bij hem zit er een Duitse Eisenmann op zijn Coupé en hij heeft niet dat probleem.

In ieder geval, heb totaal geen spijt van mijn Eisenmann. Wanneer je de muziek hoort die eruit komt ben je dit enige minpuntje rap vergeten .... :m:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.