Ga naar inhoud

temperatuurmeter Z3


ralfie

Aanbevolen berichten

  • Reacties 8
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als ie eenmaal op bedrijfstemperatuur is: precies bovenin, op "12 uur", waar ie zo te lezen voorheen ook altijd stond.

Jou temperatuurmeter komt ook na een tiental kilometers niet uit het blauw?

Link naar reactie
Als ie eenmaal op bedrijfstemperatuur is: precies bovenin, op "12 uur", waar ie zo te lezen voorheen ook altijd stond.

Jou temperatuurmeter komt ook na een tiental kilometers niet uit het blauw?

Dit is bij mij ook het geval, enkel staat 'ie al "warm" na een kilometer of 4 a 5. Na een tiental kilometers zou de naald toch zeker op de juiste plaats moeten staan :ok:

Link naar reactie

Dat het buiten kouder is , zou niet uit mogen maken.

Misschien duurt het iets langer , maar volgens mij moet de meter weer in de middenstand komen.

Misschien heb je een defecte thermostaat.

Deze moet de radiatuer buiten werking houden als de motor nog niet op temp. is .

Mogelijk hebben ze deze vervangen > kan de oorzaak geweest zijn van je lekke koppakking .

en functioneerd deze ook niet goed.

Link naar reactie

Dank voor jullie antwoorden. Ziehier nog wat toelichting.

Ook tijdens en na lange ritten komt de temperatuurmeter niet uit het blauwe vakje links.

Normale werking:

Volgens mij is de thermostaat steeds in gesloten toestand, tenzij de bedrijfstemperatuur bereikt is en dan opent hij. Op dat ogenblik stroomt de koelvloeistof door het circuit en wordt afgekoeld in de radiator. Bij het bereiken van een vrij hoge temperatuur treedt ook de visco-koppeling in werking en wordt op die manier de motor correct op bedrijfstemperatuur gehouden.

Mogelijke oorzaken dat de bedrijfstemperatuur niet bereikt wordt:

thermostaat staat steeds geopend en radiator koelt de koelvloeistof voortdurend af.

visco-koppeling draait voortdurend en koelt de koelvloeistof voordurend af

temperatuurmeter in de wagen is stuk en geeft niet de correcte waarde aan

Mijn vraag: is dit een correcte zienswijze of zie ik zaken over het hoofd.

Kan de thermostaat gecontroleerd worden door deze in een verhitte pan water te controleren of hij opent?

Bedankt, Ralfie

Link naar reactie
Mijn vraag: is dit een correcte zienswijze of zie ik zaken over het hoofd.

Kan de thermostaat gecontroleerd worden door deze in een verhitte pan water te controleren of hij opent?

Bedankt, Ralfie

Klopt, maar waarschijnlijk zal hij al iets open staan, dan krijg je de problemen zo als jij beschrijft.

Alléén zou ik verwachten dat de meter in de situatie stadsverkeer (weinig rijwind) wel verder op zal lopen.

JCK

Link naar reactie
Klopt, maar waarschijnlijk zal hij al iets open staan, dan krijg je de problemen zo als jij beschrijft.

Alléén zou ik verwachten dat de meter in de situatie stadsverkeer (weinig rijwind) wel verder op zal lopen.

Wij hebben dat eens gehad (lekke termosthaatklep) met een VW Golf. Zelfs in stadsverkeer bleef hij koud. Maar als je de motor na een ritje uitzette, tien minuten (kan ook iets korter/langer geweest zijn) of zo wachtte en dan het contact weer inschakelde (dan is de warmte door de gehele motor getrokken) wees de meter opeens meer aan! Zodra je ging rijden, zakte die weer.

Waarmee ik geenzins een Golfje met de Z3 wil vergelijken natuurlijk, maar misschien kun je zo je diagnose wat preciezeren.

Link naar reactie

Tjep thermostaat kan het natuurlijk begeven.

FF checken.

Bij mijn Z3 is het zo dat na "versere koelvloeistof" de meter ook maar net uit het blauw is bij deze buiten temperaturen.

Zou me zorgen gaan maken als een BMW warmloopt.

iig succes

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.