Ga naar inhoud

onderhoudsinterval


Marc Z3
 Share

Aanbevolen berichten

Hoi,

Vraag me het volgende af: Die groen gekleurde blokjes geven aan wanneer de volgende (olie)beurt eraan zit te komen. Normaal duurt het ongeveer 15000km voordat ze bij mij allemaal uit zijn. Echter nu brandt het al laatste lampje na 6500km, dat terwijl mijn rijstijl hetzelfde is gebleven, heb alleen mijn olie veranderd naar 5w40 ipv. 10w40. Kan dat soms daaraan liggen...?

Of heeft die knakker van de garage de boel niet goed gereset (deed ik eerder gewoon zelf met een kabeltje) lijkt me ook sterk.

Of kan het zo zijn, dat wanneer de kilometerstand boven de 100.000 komt de lampjes sneller uitgaan (eerder preventief onderhoud)?

Beetje vaag allemaal, maar wie heeft een idee?

Grtz, Marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 10
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Weet je zeker dat het een oliebeurt is, misschien is een of andere grote inspectie nodig. Lijkt me vreemd dat die olieinspectielamp weer brandt, na de 100.000 veranderd daarbij ook niks en de oliesoort maakt ook niks uit AFAIK.

Toch ff bij de dealer navragen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"niet goed resetten" bestaat volgens mij niet, het is 0 of het is 1 :D

Maar inderdaad vreemd. Het is wel mijn ervaring dat het eerste lampje het snelst uit is :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijken wel die blokjes die je membership-status aangeven. De eerste heb je zo maar daarna :D :) (mmm iedeetje? of zijn die niet te editten?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er eindelijk weer eens een bij getypt.Ben nu de enige 3.0 member zei hij trots :)

Groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is altijd wijsgemaakt dat er een sensor achterzit die de oliekwaliteit meet. Dan lijkt me het logisch dat met een andere oliesoort het tempo van de lampjesintervallen veranderd. Dat het twee keer zo snel gaat lijkt me vreemd, maar wel iets om even langs de dealer mee te gaan. Kijken of deze error codes uit de computer weet te halen waardoor het service interval zo snel gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik het weer (denk ik) :) Snap nu pas wat pierre bedoelde..... :D

Je kan op 2 manieren resetten: oilsevice en inspection. Die vent in de garage heeft natuurlijk alleen de oilservice gereset 6.500km geleden, echter het is al ruim 20.000 km geleden dat ikzelf de inspection gereset heb. Waarschijnlijk gaat nu straks na het laatse groene blokje alleen inspection ipv oilservice branden. waarschijnlijk werken deze 2 dus apart van elkaar.

@superduper:

Volgens mij hebben alleen de nieuwste auto's zo'n kwaliteitssensor, die van mij is van '96, bestond toen nog niet denk ik.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Grtz, marc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd gedacht dat het olie verversingslampje iets revolutionairs was.

Rekening houdend met de gebruikstoestand van de auto, veel of weinig koude starts, hoog of laag toerental enz enz.

Maar niet van dit alles, wat er wordt gemeten is het aantal liters benzine wat er is verstookt.

En dat is nog niet eens zo gek wat bij de meeste dingen waarbij de motor (olie) het zwaar heeft is het benzine verbruik hoog.

JCK

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar niet van dit alles, wat er wordt gemeten is het aantal liters benzine wat er is verstookt.

kijk, en dat is nog eens kennis :rolleyes:

nooit geweten, maar eigenlijk heel simpel :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Gast_Keijzzzer

Van het Duitse forum.

Bij de (meeste) BMW's is er met de resetknop van de dagteller info op te vragen over van alles en nogwat.

Sleutel in stand II in het contact en dan de resetknop indrukken tot er TEST 1

veschijnt knop loslaten en drukken tot je 19 ON.... 19 Off ziet.

Hiermee kun je omschakelen reset knop indrukken bij 19 Off.

Nu kun je de onderstaande nummers kiezen.

Bij 3.0 staat hoe ze aan de service interval komen :blink:

JCK

Übersicht über die einzelnen Menüs:

1.0 Fahrgestellnummer

1.1 K-Zahl Tacho

1.2 Teilenummer

1.3 Codier-,Diagnose-,Busindex

1.4 Herstelldatum Kalenderwoche/Jahr

1.5 Hard- und Softwarestand

1.6 Einspritzstatus-Zylinderzahl-Motorfaktor

2.0 Kombisystemtest (LED'S etc.)

3.0 ServiceIntervall Grundlage der Berechnung in Liter

3.1 Anzahl der Tage bis zur Zeitinspektion

4.0 Momentanverbrauch in l/100km Anzeige z.B.0154=15,4l

4.1 Verbrauch in l/h

5.0 Reichweitenverbrauch in l/100km

5.1 Reichweite momentan in km

6.0 Tankinhalt gemittelt z.B. 123321=12,3links 32,1 rechts

6.1 Tankinhalt gesamt

6.2 Anzeigewert an der Tankuhr und letzte Zahl wenn

1= beide Geber ok 2= Ein Geber defekt 3= ti Signal unplausibel=keine Anzeige

7.0 Aktuelle Kühlmitteltemperatur in °C

7.1 Aktuelle Aussentemperatur in °C

7.2 Aktuelle Drehzahl Motor (U/min)

7.3 Aktuelle Geschwindigkeit (km/h)

8.0 Hexadezimale Darstellung der Werte von 7.0 bis 7.3

9.0 Bordnetzspannung in Volt

(z.b. 117 = 11,7 V)

Hinweis : Ob die Batterie O.K ist sieht man natürlich auch an dem "Magic Eye" an der Batterie selbst.

10.0 Ländercodierung

11.0 Einheitencodierung

12.0 Nicht belegt

13.0 Test der Hupe

14.0-14.4 Fehlerspeicher bei 000000 kein Fehler gespeichert

15.0 - 18.0 nicht belegt

19.0 Ent-/Verriegelung der Testfunktionen 3-20

Anzeige springt im Sek. Rhytmus von L_on auf L_off

Entriegeln: Bei Anzeige L-off Taste drücken

Verriegeln: Nach Verlassen der Testfunktionen erfolgt dies automatisch

(Siehe zusätzl. Beschreibung oben)

20.0 Korrekturfaktor Verbrauch

Formel für Korrekturfaktor:

Angezeigter Verbr. X 1000 / Ermittelter Verbrauch = Faktor

Durch Druck auf die Kombitaste beginnt der Einstellvorgang der Einerstellen

Zahlen beginnen von 0-9 zu wechseln wenn die richtige Zahl aufleuchtet Taste drücken

20.1 Einstellung der Zehnerstelle

20.2 Einstellung der 100 und 1000er Stelle

20.3 Speicherung und Anzeige des eingestellten Wertes

21.0 Software Reset (Wirkung wie Batterie abklemmen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels